کارآفرینی

بودجه بندی از الزامات موفقیت کسب و کار

مهندس امین رشیدی

بودجه بندی در فعالیت های کارآفرینانه به میزان زیادی می تواند تضمین کننده ی موفقیت کسب و کارتان باشد . کارآفرینان کار بلد و موفق به خوبی به این امر واقفند.شاید شما هم به تازگی در فعالیت های کارآفرینانه مشغول به کار شده اید. اگر در اوایل کار هستید ،مطمئنا دغدغه های بی شماری ذهن شما را به خود مشغول کرده است. از استخدام نیروی کار گرفته تا تامین مواد اولیه، لاین بازرگانی و تبلیغات و در نهایت فروش. شما همواره با اهداف کاری مشخص در مسیر کارآفرینی مشغول به حرکتید، اما یادتان باشد، هرگز نباید از اهمیت تعیین اهداف اقتصادی خود از طریق بودجه بندی غافل شوید. اگر هزینه های خود را پیگیری نکنید، قطعا هرگز متوجه نخواهید شد که چگونه پولتان را خرج کرده اید و تنها زمانی که از مخارج خود مطلع باشید ، می توانید احساس بهتری در کسب موفقیت کسب و کارتان داشته باشید.

کارآفرینان بزرگ می دانند که  باید با بودجه بندی سرمایه ، پول را وادار به خدمت کرده و از آن کار بکشند، چرا که بودجه بندی سرمایه  و پولی که در دست داریم از اصول مهمی است که به موفقیت مالی و اقتصادی ما منجر می شود. بودجه بندی و کنترل پول یعنی تسلط کامل بر منابع کسب و کار و  بخش هایی که پول خود را در آن ها هزینه و یا سرمایه گذاری می کنید. بدون شک یکی از دلایل شکست بسیاری از فعالیت های کارآفرینانه عدم وجود برنامه ریزی و بودجه بندی است.

موفق ترین کارآفرینان جهان با هر میزان درآمد و ثروت، اگر نظارتی بر روی میزان بودجه و درآمد و یا به اصطلاح دخل و خرجشان نداشته باشند در مقطعی از زمان با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد. به همین علت یکی از تفاوت های عمده بین افراد ثروتمند و کسانی که از ثروت چندانی برخوردار نیستند ، آن است که ثروتمندان از سرمایه ی خود بهره ی لازم را کسب  کرده ، در حالیکه سایر اقشار جامعه از این مهم غافلند. از اینرو سرمایه می تواند ابزاری برای رسیدن به اهداف مالی تعیین شده از این دست به حساب آیند.

بودجه بندی و موفقیت
بودجه بندی و موفقیت

بودجه بندی همراه با برنامه ریزی به شما کمک می کند تا تصویر دقیقی از موقعیت اقتصادی تان داشته و با گروه بندی آن براحتی، مخارج غیرضروری را تقلیل داده و یا حذف کنید. بودجه می تواند راهنمای تعیین اهداف مالی شما باشد و بهترین وسیله ای است که می توانید در کنار درآمد مالی  خود تولید ثروت نمایید. چه اهداف کوتاه مدت و چه اهداف بلند مدت که به شدت با موفقیت کسب و کارها گره خورده است. چرا که یکی از عوامل موثر برای دستیابی به استقلال مالی و موفقیت در فعالیت های تجاری، توجه به میزان پول و بودجه ای است که برای امور مختلف خود صرف می نمایید. بر مسیر اقتصادی زندگی خود واقف باشید و همواره اطلاعات لازم و دقیقی از ورودی ها و خروجی های خود داشته باشید.

البته برنامه ریزی هدفمند در کنار بودجه بندی نقش اساسی را در زندگی کارآفرینان بزرگ و مطرح دنیا بازی می کند. چرا که اکثریت آنان بر این عقیده اند که برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت باعث ثبات در تصمیم گیری های بزرگ شده و اجازه ی غلبه هیجانات لحظه ای در کسب و کارتان را هرگز نخواهد داد. جریان مالی و گردش پول همواره طبق برنامه های از پیش تعیین شده حرکت نمی نماید و در برخی مواقع تغییرات ناگهانی در برنامه ریزی های مالی بوجود می آید که ممکن است مثبت و در جهات افزایش پول و یا منفی بوده و کاهش سرمایه شما را بدنبال داشته باشد. اگر قبل از بروز این تغییرات مالی ، برنامه پولی روشن و مشخصی داشته باشید به سرعت با این تغییرات سازگار شده و لطمات وارد شده بر کسب و کارتان به حداقل خواهد رسید.

بودجه بندی ما را به سمت پس انداز کردن هدایت می کند. مادامی که از میزان دخل و خرجتان آگاهی نداشته باشید ، موفق به پس انداز کردن نمی شوید. هنگامی که هزینه های خود را می دانید و سقف بودجه کاری شما نیز مشخص است براحتی می توانید با ذخیره کردن میزانی از درآمد خالص خود کسب و کارتان را در حوزه های مختلف گسترش دهید. البته به شرط آن که در این زمینه کاملا شفاف باشید و در اولویت بندی هدفتان به دقت عمل نمایید. داشتن مجموعه ای از اهداف برای پس انداز و سرمایه گذاری می تواند برای شما بسیار مفید بوده و انگیزه ی مضاعفی برای کسب و کارتان محسوب گردد. کارآفرینان جوان باید همیشه به یاد داشته باشند ، بزرگ ترین شرکت ها و استارتاپ های دنیا براین عقیده اند که مدیریت سرمایه و کنترل فعالیت های مالی یکی از اصول بنیادی در پایداری و بقای کسب و کارها است.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90819
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن