یادداشت

ایحاگستر ؛  اتهام سوءمدیریت و هدف شایعه سازان

نقی هدایتی- فعال رسانه ای

در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی ام تاکنون یادداشت های متعددی در باره مشکلات ایحاگستر شمال نگاشته و منتشر کرده ام و طبق یک عادت مالوف همه آن ها را در شبکه های اجتماعی توزیع می کنم. در این مدت پیامک های زیادی دریافت کرده ام که هم مشوقم بودند و گاه هم باعث سوء تفاهماتی شده است.

من در حد اطلاعاتی که داشته و دارم به همه سوالات پاسخ می دهم اما آن چه که وادارم کرد این یادداشت را  بنویسم ،گفت و گویی بود که با یکی از همکاران قدیمی داشتم . ایشان که نامش محفوظ است موضوعاتی را در خصوص مالک ایحاگستر مطرح کرد که  البته پاسخش را دادم و گفتم که بر اساس یک ذهنیت پیش ساخته قضاوت نکند و حتی پیشنهاد کردم به میزبانی من ، نشست مشترکی بین شما و اقای حقی بگذارم و چون می دانم ادم متدینی هستید این مسایل را در حضور وی طرح کنید تا مرتکب گناه و تهمت و غیبت و حق الناس نشوید! اما پیشنهادم را نپذیرفت و الباقی قضایا  به عنوان یک دانش آموخته رشته مدیریت نظرم را به اختصار در باره سوء مدیریت می گویم: هرچقدر سطح مدیریتی یک شخص در یک شرکت و یا سازمانی بالاتر می رود تاثیر گسترده تر و پایدارتری از خود به جای می گذارد. یک کارمند و کارگر سطح پایین اگر ناتوان باشد نهایتاٌ باعث آسیب های کوچکی نظیر آسیب به ماشین آلات، افزایش توقف و کاهش تولید موقتی خواهد شد که همگی قابل جبران بوده و یا بیشتر آنها با آموزش قابل رفع هستند. اما مدیر بد و سوء مدیریت کل شرکت و سازمان را به بیراهه برده و باعث از دست دادن زمان ، اعتبار شرکت،  قدرت رقابتی ،انگیزه کارکنان و پرسنل توانایی می شود که شاید نمی شود هرگز موفق به جبران آنها شد.

اما یکی از اتهامات وارده به موسس و مالک و مدیرعامل ایحاگستر شمال، سومدیریت است که این روزها مجددا زمزمه های آن از مجاری مشخصی شنیده می شود. کسی که به انگ زنی هدفمندانه روی می آورد؛ در واقع، منطقی برای ارائه ندارد و ناگزیر است مسیر تخریب را انتخاب کند. آقای حقی بنیانگذار مجتمع صنایع بسته بندی و چاپ است. مجموعه ای متنوع در صنعت بسته بندی و چاپ از بخش های انواع تولید، انواع پیش از چاپ، انواع چاپ و انواع پس از چاپ، با تکنولوزی روز دنیا به عنوان واحدی فوق مدرن و دارای استانداردهای اروپا و برخوردار از مزایای رقابتی و عملکرد جهانی، طبق نظر کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی درآسیا بی نظیر و در دنیا کم نظیر می باشد و از مجامع داخلی و خارجی گواهی ها و نشان های مختلفی نیز دریافت کرده است، هیچ آدم منصفی به چنین کارآفرین خلاق و مدیر و مدبری،  اتهام سوءمدیریت نمی زند  مگر این که کسی بیاید فهم خود را از سومدیریت و مدیریت را توضیح دهد و …

1- مدیریت شرکت ایحا گستر شمال در 4 سال مداوم موفق به کسب مقام برتر کشوری در بخش چاپ لفاف توسط یک کمیته 20 نفره متشکل از استادان دانشگاه ، فعالان صنعت چاپ، صاحبان صنایع ، کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است. این موفقیت احتمالا از مسیر سومدیریت بدست نیامده است!.

2- مدیریت این شرکت برای اولین بار در تاریخ چاپ ایران ، به عنوان تنها کارآفرین نمونه در صنعت چاپ کشور به دلیل رعایت استانداردها و یکسان سازی کیفیت رقابتی انتخاب شده است و قبل و پس از این ، هیچ کسی به این افتخار نایل نشده است. کسب چنین موفقیتی به زعم شایعه سازان، بر اثر سوءمدیریت حاصل نشده است! .

3-مدیریت این شرکت از سوی کمیته 36 نفره کیفیت برتر کشور در سه سال مداوم مقام برتر مدیریت ارشد کشور را کسب کرده است . این موفقیت مدیریت شرکت تحت شرایط رانت و سوءمدیریت بدست نیامده است .

4- مدیریت این شرکت یک سال در فهرست 20 نفره منتخبین ملی که آقایان مهندس نعمت زاده وزیر وقت صنعت ، معدن و تجارت و پروفسور سمیعی نیز جزء آن بوده اند ، قرار داشته است .این موفقیت تحت تاثیر رابطه و سوءمدیریت نبوده است .

5- مدیریت این شرکت 8 افتخار استانی به عنوان تولید محصولات با کیفیت و استاندارد و کیفیت مدیریت و خلاقیت مدیریت ، 13 جایزه ملی ، 7 جایزه بین المللی و 6 گواهی نامه ایزو از Qs سوییس اخذ کرده است . به رغم اندیشه مخرب برچسب زنان، این همه موفقیت براثر سوءمدیریت حاصل شده است؟

5- مجمع کسب و کار اروپا زیر مجموعه مجمع تجاری اروپا می باشد. این مجمع سالی یک بار از طریق رقبا، جامعه اقتصادی مرتبط و تحقیق و بررسی میدانی ، مقام برتر دنیا را در حوزه های مرتبط انتخاب می نماید . در سال 2011 معاون رییس جمهور آمریکا و در سال 2012 معاون رییس جمهور سوییس به عنوان مقام برتر اجرایی دنیا معرفی شدند و در سال 2013 در موضوع کیفیت مدیریت ، محمد علی حقی مدیرعامل شرکت ایحا گستر شمال از قاره اسیا در بخش صنعت تنها مقام برتر جهانی را کسب کرده است ، به گمان ، این موفقیت بین المللی به دلیل سوءمدیریت کسب شده است !.

6- در نامه شماره 107/44032 مورخ 2/11/1390 آقای دکتر حیدری مدیرعامل وقت بانک ملی خطاب به معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره شده است : مدیریت شرکت با کاربردی نمودن سیستم های مدیریت نوین در مدیریت کارخانه موفق به اخذ جوایز متعددی در سطح داخلی و بین المللی گردیده که از آن جمله می توان به جایزه بین المللی عقاب طلایی کیفیت و اعتبار اروپا در سال 2010 به دلیل کارآمدی مدیریت و هم چنین کار آفرین برتر سال 1390 در سطح داخلی نام برد. این نامه به سبب سوءمدیریت مدیریت شرکت نوشته شده است !

7 – پروفسور جان نتینگ مدیرکل مجمع کسب و کار اروپا که صرفا برای اهدای جایزه مجمع کسب و کار اروپا به مدیریت ایحاگستر به سراوان آمده بود طی سخنانی گفت : “هنگامی که قدم به سر زمین ایران گذاشتم ذهنیتی متفاوت از آن چه دیدم داشتم .هنگامی که در محیط این کارخانه قدم نهادم تصاویری از اروپای قرن 21 در ذهن من نقش بست و این تصاویر از کیفیت در سطح مدرن و بین المللی حکایت داشت . هر آن چه دیدم همه موفقیت بود  و صادقانه عرض می کنم که اگر به هر کجای دنیا سفر کنم حتی به صورت نسبی هم نمی توانم شاهد چنین تصاویر موفقیت آمیزی باشم . موفقیت به دست آمده در زمینه سطح بالای کیفیت مرهون مدیریت لایق ، روشن و مطمئن است به خاطر این موفقیت تبریکات صمیمانه خود را به ایحا گستر شمال و مدیریت آن اعلام می کنم “. (جهان صنعت 5 شهریور 1391 شماره 2317). این سخنان یک مقام اروپایی نه در تمجید بلکه سو مدیریت مدیریت شرکت بوده است؟!.در پایان به شایعه سازان و شایعه پراکنان توصیه می کنم که کارنامه خود را برای اداره یک نانوایی منتشر کنند تا معنای سوء مدیریت و مدیریت برای افکار عمومی قابل فهم تر بشود!. کسی که معتقد است دلش برای مال و سرمایه و اعتبار دیگران ، بیش از صاحب سرمایه می سوزد حتما مشکلی دارد! . آنانی که برای تخریب شخصیت موسس و  مدیرعامل و کارآفرین ملی ایحاگستر شمال به هر شیوه ای روی می آورند بهتر است به دنبال گزینه های قابل باوری باشند و دین خود را به دنیای دیگری نفروشند

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90815
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن