اقتصادی

معرفی بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تماشای فیلم و سریال

تماشای فیلم و سریال یکی از بهترین سرگرمی‌های دنیاست. به لطف عصر اینترنت هر زمان و هر کجا می‌توانیم فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را ببینیم. برای این منظور کافی است سری به یک وب‌سایت یا اپلیکیشن تماشای فیلم و سریال بزنید.

به گزارش تفاهم آنلاین، طی چند سال اخیر وب‌سایت‌های بسیاری در زمینه پخش فیلم و سریال آنلاین شروع به فعالیت کرده‌اند، اما چگونه باید بهترین را انتخاب کرد؟ در ادامه ویژگی‌هایی که یک وب‌سایت یا اپلیکیشن تماشای فیلم و سریال باید داشته باشد را معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تماشای فیلم و سریال

۱. دسته بندی فیلم و سریال

جستجو برای یافتن فیلم یا سریال مورد علاقه گاهی می‌تواند به امری بسیار زمان‌بر تبدیل شود، به‌طوری‌که ما را از تماشای یک فیلم یا سریال جدید منصرف کند.

بنابراین یک وب‌سایت خوب باید دسته‌بندی مناسبی داشته باشد. برای این منظور باید دسته‌بندی‌ها شامل ژانر فیلم یا سریال، ایرانی و خارجی بودن، دوبله و بازیرنویس (در مورد فیلم‌ها و سریال‌های خارجی) باشند.

۲. بروزرسانی فیلم و سریال‌ها

تمام طرفداران فیلم قبول دارند که باید فیلم را تا هنوز داغ است ببینید. بنابراین یک وب‌سایت یا اپلیکیشن پخش آنلاین فیلم و سریال باید دائم در حال بروزرسانی آرشیو فیلم و سریال خود باشد تا بتواند جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها را ارائه دهد.

این موضوع در مورد فیلم‌های خارجی که نمی‌توانیم آن‌ها را در سینماهای کشورمان تماشا کنیم، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به علاوه باید آثار فاخر سینمایی نیز در وب‌سایت موجود باشند، زیرا بعضی از فیلم‌ها حتی پس از گذشت چندین سال ارزش دیدن را دارند.

۳. ارائه تخفیف در بهای اینترنت مصرفی

تماشای فیلم و سریال، آن‌هم با کیفیت HD ترافیک اینترنت زیادی را مصرف می‌کند. بنابراین بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال باید با بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت همکاری داشته باشند و تخفیف‌هایی را در هزینه اینترنت مصرفی ارائه دهند.

بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تماشای فیلم و سریال

اگرچه با وجود سایت‌های تماشای فیلم و سریال آنلاین به سادگی می‌توانیم فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا کنیم، اما به این سادگی‌ها هم نیست. زیرا این سایت‌ها ویژگی‌ها خوب و بد زیادی دارند که می‌توانند لذت تماشای یک فیلم را چند برابر کرده یا آن را به تجربه‌ای کسل‌کننده تبدیل کنند.

بنابراین در ادامه با توجه به ویژگی‌های ذکر شده برترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در حوزه تماشای فیلم و سریال را معرفی خواهیم کرد.

بهترین سایت‌های ایرانی تماشای فیلم و سریال

رتبه اول: فیلیمو (filimo.com):

منوهای سایت فیلیمو به قدری ساده طراحی شده‌اند که کاربر در یک چشم برهم زدن می‌تواند فیلم یا سریال مورد نظر خود را پیدا کند. علاوه براین فیلم‌ها براساس ژانر نیز دسته بندی شده‌اند تا مخاطب فیلمی مناسب سلیقه خود را انتخاب کند. امکان سفارشی کردن جستجو نیز در فیلیمو وجود دارد، شما می‌توانید نتایج را براساس ژانر، زبان فیلم، کشور سازنده، جدید و قدیمی بودن سال ساخت و کیفیت HD فیلتر کنید.

نکته درخور توجه در مورد فیلمیو، ارائه فیلم‌هایی مخصوص ناشنوایان است. این وب‌سایت امکانات ویژه‌ای را برای مشترکین خود در نظر گرفته است، اینترنت مصرفی کاربران با خرید اشتراک از این وب‌سایت هنگام تماشای فیلم نیم‌بها محاسبه می‌شود.

رتبه دوم: نماوا (namava.ir)

فیلم‌ها و سریال‌های موجود در وب‌سایت نماوا برحسب ایرانی بودن و ژانر فیلم‌های خارجی دسته‌بندی شده‌اند. این دسته‌بندی اگرچه می‌توانست بهتر باشد، اما مشکلی را برای مخاطب به وجود نمی‌آورد. گفتنی است که نماوا برخی فیلم‌های خارجی را دوبله و روی سایت بارگزاری کرده است.

ترافیک اینترنت مصرفی برای کاربران اینترنت ثابت(ADSL) شاتل هنگام تماشای فیلم رایگان است. به علاوه ترافیک اینترنت مصرفی برای کاربران اکثر شرکت‌ها از جمله رایتل، همراه اول، ایرانسل، شرکت مخابرات، همراه اول، پارس آنلاین، های‌وب، مبین نت، داتک، پیشگامان، صفر و یک و… نیز نیم‌بها محاسبه می‌شود.

رتبه سوم: فیلم‌نت (filmnet.ir)

اگرچه منوهای فیلم‌نت طراحی ساده‌ای دارند، اما برای انتخاب زیر منوها باید وارد هر بخش شوید که کمی به‌طول می‌انجامد. نقطه قوت این وب‌سایت ارائه فیلم‌های تئاتر است. متاسفانه این سایت تماشای آنلاین فیلم و سریال، محدوده سنی مناسب برای فیلم‌ها را مشخص نکرده است.

به علاوه بخش سریال‌های ایرانی چندان کامل و جامع نیست و کمی کاربر را ناامید می‌کند. حجم اینترنت مصرفی برای کاربران اکثر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت از جمله های‌وب، آسیاتک، مبین‌نت، پیشگامان، رهام تک، صفرویک، داده‌پردازی فن آو و… هنگام تماشای فیلم رایگان است.

رتبه چهارم: فیلم‌گردی (filmgardi.com)

بی‌تردید فیلم‌گردی یکی از بهترین سایت‌های نمایش آنلاین فیلم و سریال است. دو منوی دسته‌بندی و ژانر باعث شده تا کاربر در زمانی کوتاه و سریع به فیلم‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

به علاوه برای هر فیلم توضیحات مختصر اما کاملی ارائه شده است. به علاوه، فیلم‌گردی هوای کودکان را نیز دارد و انیمیشن‌های بسیاری را برای آن‌ها ارائه می‌دهد. نکته درخور توجه راجع به فیلم‌گردی تخفیفاتی است که برای مشترکین آسیاتک و شاتل درنظر گرفته شده است. اگر از مشترکین این دو شرکت هستید، با ایجاد حساب کاربری و تکمیل اشتراک خود می‌توانید با اینترنت رایگان فیلم تماشا کنید.

رتبه پنجم: فیلمنو (filmno.com)

فیلمنو تنها سایت تماشای آنلاین فیلم و سریال است که کاربران آن می‌توانند رایگان به آرشیو کاملی از فیلم و سریال دسترسی داشته باشند. تمام فیلم‌های خارجی ارائه شده در این سایت دوبله هستند، به علاوه در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را به زبان اصلی همراه بازیرنویس نیز تماشا کنید.

طراحی سایت ساده است و کاربران به راحتی می‌توانند به ژانر مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. متاسفانه فیلمنو تخفیفی در بهای اینترنت مصرفی ارائه نمی‌دهد. به علاوه این سایت تاکنون اپلیکیشنی ارائه نکرده، اما براساس اعلام فیلمنو این شرکت در حال توسعه اپلیکیشن موبایل برای ارائه خدمات خود است.

بهترین سایت‌های خارجی تماشای فیلم و سریال

رتبه اول: یوتیوب (youtube.com)

در حال حاضر وب‌سایت Youtube متعلق به گوگل است، این سایت در سال 2005 راه‌اندازی شده و نام آن در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده ویدئویی در اینترنت ثبت شده است.

طولانی‌ترین ویدیو در سایت یوتیوب ۵۷۱ ساعت و ۱ دقیقه و ۴۱ ثانیه است. این ویدیو درباره سفر جاناتان هارچیک فیلم‌ساز، به شیلی در سال ۲۰۰۹ است. حدود ۷۰۰۰ ساعت فیلم و برنامه تلویزیونی کامل در وب‌سایت یوتیوب وجود دارد که شما می‌توانید به‌صورت رایگان به بیشتر آن‌ها دسترسی داشته و دانلود کنید.

شما نیز میتوانید فیلم های خودرا در وب سایت یوتیوب آپلود کنید وآنها را بادوستان خود به اشتراک بگذارید.

رتبه دوم: رترو ویژن (Retrovision.tv)

این وب‌سایت یک منبع عالی برای دانلود رایگان فیلم‌های موردعلاقه شماست. در وب‌سایت Retrovision فیلم‌ها در ژانرهای ماجراجویی، کمدی، علمی تخیلی، وحشت، درام و غیره دسته‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید با توجه به علاقه خود فیلم موردنظرتان را یافته و دانلود کنید.

همچنین با عضویت در خبرنامه این سایت خواهید توانست از موضوعات جدیدی که در وب‌سایت بارگذاری می‌شود اطلاع پیدا کنید.

رتبه سوم: اوپن کالچر (openculture.com)

شما در این وب‌سایت می‌توانید فیلم‌هایی از سراسر جهان باکیفیت بسیار بالا را ببینید. Open Culture علاوه بر فیلم‌های سینمایی و سریال حاوی دوره‌های آنلاین آموزش زبان، کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی نیز هست. در حال حاضر حدود 1500 فیلم در این وب‌سایت برای دانلود رایگان بارگذاری شده است.

رتبه چهارم: پاپ کرن فلیکس (popcornflix.com)

در وب‌سایت  PopcornFlix شما قادر خواهید بود انواع فیلم‌ها در ژانرهای گوناگون ازجمله درام، کمدی، وحشت و کارتون و غیره را بدون پرداخت کم‌ترین هزینه‌ای دانلود کنید یکی از مزایای این وب‌سایت این است که شما می‌توانید بسیاری از سریال‌های تلویزیونی و همچنین فیلم‌های مستند نشنال جئوگرافیک را در آن ببینید.

رتبه پنجم: کلاسیک سینما آنلاین (classiccinemaonline.com)

اگر طرفدار تماشای فیلم‌های کلاسیک هستید، این وب‌سایت یکی از بهترین دوستان شما می‌شود. شما در این سایت انواع فیلم‌های کلاسیک ازجمله  Bye Bye Birdie، Mobey Dick وLone Ranger  را می‌توانید دانلود کنید.

دسته‌بندی فیلم‌ها در این سایت بسیار مرتب است و شما به‌راحتی خواهید توانست محتوای موردنظرتان را جستجو کرده و در کم‌ترین زمان ممکن آن را بیابید.

بهترین اپلیکیشن‌های ایرانی تماشای فیلم و سریال 

رتبه اول: اپلیکیشن آپارات فیلیمو (Aparat Filimo)

برنامه آپارات فیلیمو یکی از بهترین و شناخته شده ترین اپلیکیشن‌های ایرانی است. این اپلیکیشن به صورت نیم‌بها است که شما از این طریق می‌توانید امکان تماشا و دانلود فیلم و سریال های مختلف را فراهم کنید و استفاده نمایید.

این اپلیکیشن با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS  سازگاری دارد و به راحتی می توانید از اپ استور و کافه بازار دانلود و نصب نمایید.

رتبه دوم: اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی آیو (aionet)

اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی آیو یکی دیگر از بهترین برنامه‌های پخش فیلم و سریال در تلفن همراه است. آیو تلاش کرده است تا با تعامل با اپراتورهای ثابت اینترنت (FCPها) حجم مصرفی از آیو را رایگان نماید.

در این راستا تاکنون استفاده از سرویس آیو روی شرکت‌های آسیاتک (کلیه کاربران)، فنآوا (کلیه کاربران)، پارس آنلاین (کاربران سرویس های غیرحجمی)، پیشگامان، های‌وب و LTE مبین نت رایگان شده است.

در آخرین تعامل برقرار شده با اپراتور همراه اول، حجم مصرفی از آیو روی شبکه این اپراتور مخابراتی رایگان شده است. این اپلیکیشن با هر دوسیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

رتبه سوم: اپلیکیشن تلوبیون (Telewebion)

اپلیکیشن تلوبیون هم یکی دیگر از اپلیکیشن های پخش فیلم و سریال است. اولین موردی که باید به آن اشاره کرد این است که استفاده از تمامی خدمات تلوبیون چه روی وب‌سایت و چه از طریق اپلیکیشن تلوبیون کاملا رایگان است و برای دیدن آرشیو و پخش زنده برنامه‌ها و مسابقات فوتبال نیازی به پرداخت حق اشتراک نیست.

همچنین بدانید ترافیک مصرفی تلوبیون روی همه ISP های کشور از جمله بزرگ‌ترین سرویس دهنده‌های اینترنت مثل ایرانسل، پارس آنلاین، شاتل، آسیاتک، داتک، رایتل و افرانت نیم بها است. همچنین اپلیکیشن تلوبیون فقط از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند و امکان نصب در گوشی های آیفون و آیپدهای اپل وجود ندارد.

این اپلیکیشن در حقیقت برای تماشای آنلاین شبکه های تلویزیونی است، اما این اپلیکیشن قابلیت پخش سریال و فیلم‌های متنوعی را هم به همراه دارد.

رتبه چهارم: اپلیکیشن فیلم نت (FilmNet)

اپلیکیشن فیلم نت یکی از بهترین و قدرتمند ترین اپلیکیشن‌ها برای پخش و دانلود فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی در تلفن همراه است.

این اپلیکیشن فقط با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد و به راحتی می‌توانید به فهرست فیلم و سریال مراجعه کرده و از خدمات آن برخوردار شوید.

رتبه پنجم: اپلیکیشن نماوا (namava)

اپلیکیشن نماوا آنلاین یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های روز ایران و جهان است. کاربران اپراتورهای ایرانسل، رایتل و ماهان نت می‌توانند از این اپلیکیشن بدون خرید اشتراک استفاده ‌کنند،

اما هزینه حجم مصرفی کامل محاسبه می‌شود و در صورت خرید اشتراک، حجم مصرفی نیم‌بها محاسبه خواهد شد. امکان دانلود داخل برنامه و تماشای آفلاین نیز وجود دارد.

بهترین اپلیکیشن‌های خارجی تماشای فیلم و سریال

رتبه اول: اپلیکیشن توبی (Tubi)

Tubi TV  دارای کاتالوگ فیلم های رایگان است، طبقه بندی مرتب بر اساس موضوع های ژانر وحشت، عاشقانه و کمدی. گفتنی است که می‌توانید در این اپلیکیشن  فیلم‌های برجسته و محبوب را با کیفیت بالا تماشا کنید.

در این اپلیکیشن همه فیلم‌ها دارای زیرنویس هستند. ورود به سیستم این امکان را به شما می‌دهد که فیلم‌ها را به صف خود اضافه کنید که در بین دستگاه‌ها و حتی در نسخه وب Tubi TV قابل دسترسی است. شما همچنین می‌توانید تصویربرداری کنید.

رتبه دوم: اپلیکیشن پاپ‌ کورن فلیکس (Popcornflix)

یک برنامه فیلم رایگان است که مجموعه ای عالی از فیلم‌ها را ارائه می‌دهد. Popcornflix همچنین محتوای منحصر به فردی دارد به نام Popcornflix Originals . فیلم‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. در پخش فیلم تصویر به صورت صاف و هموار است. Popcornflix همچنین به شما امکان می‌دهد که سریال‌های تلویزیونی را به صورت رایگان تماشا کنید.

رتبه سوم: اپلیکیشن ییدئو (Yidio)

این اپلیکیشن یک منبع بسیار مناسب برای پیدا کردن فیلم است. خود اپلیکیشن دارای فیلم‌ها رایگان نیست بلکه ابزاری برای دسترسی به بهترین فیلم‌های رایگان و آنلاین در اپ‌ها و سرویس‌های دیگر است. بنابراین، طبیعی است که یک مجموعه بسیار وسیعی از فیلم‌های رایگان جمع‌آوری شده در Yidio ببینیم.

حتی برخی از فیلم‌هایی که رایگان نیستند و باید مشترک سرویس‌های استریم باشید یا آن‌ها را بخرید هم در میان پیشنهادهای این برنامه دیده می‌شود. با این حال  Yidio  به شما امکان می دهد که فیلم‌ها را بسیار کارآمد مدیریت کنید، به این معنی که می‌توانید هزاران فیلم رایگان را جستجو و تماشا کنید.

رتبه چهارم: اپلیکیشن سونی کراکل (Sony Crackle)

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تماشای فیلم در سفر که طرفداران بسیار زیادی هم دارد، اپلیکیشن سونی کراکل نام دارد. این اپلیکیشن که لیست بسیار طولانی از انواع فیلم‌ها را همراه با توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌دهد، بر روی انواع دستگاه‌های اندروید و آی‌اواس کار کرده و استفاده از آن بسیار آسان است.

Sony Crackle  به شما امکان می‌دهد  تا نمایش‌های تلویزیونی را به صورت آنلاین تماشا کنید. شاید تنها ایرادی که بتوان از اپلیکیشن سونی کراکل گرفت این است که هنگام پخش تمامی فیلم‌ها باید آگهی ببینیم.

رتبه پنجم: اپلیکیشن سنگ‌فیلمز (SnagFilms)

طرفداران فیلم‌های قدیمی و کلاسیک حتما باید به سراغ اپلیکیشن سنگ‌فیلمز بروند. یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تماشای فیلم در سفر که بر روی اکثر دستگاه‌های تلفن همراه نصب شده و فیلم‌های جذابی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

کیفیت بسیار بالای برخی فیلم‌ها، پایین بودن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی و دسته‌بندی ژانرهای مختلف فیلم را می‌توان جزو بهترین مزیت‌های اپلیکیشن اسنگ‌فیلمز دانست.

البته این اپلیکیشن ایراد بسیار بزرگی هم دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این ایراد چیزی نیست جز نبود امکانات لازم برای فیلتر کردن فیلم‌ها و یافتن آنها بر اساس نوع خاص خودشان.

گزارش از محمدکمال رجایی
Mk_rajaee@yahoo.com

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48134
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. سلام به نظر من باید ملوفیلم هم در قسمت سایت های ایرانی قرار میدادید درسته که همه فیلم هارو نداره ولی رایگان و واقعا فیلم های خوبی داره

  2. سلام به نظر من ملوفیلم بهترین سایت پخش آنلاینه فیلم و سریاله، تقریبا همه‌ی فیلم و سریال‌ها رو داره، رایگان حتی ثبت نام هم نیاز نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن