اجتماعی

مسیر رفتن به ترمینال جنوب با مترو

مسیر رفتن به ترمینال جنوب با مترو

معمولا سفر هزینه زیادی دارد و بسیاری ترجیح می‌دهند که هزینه رفت‌و‌آمد را تا جای ممکن، کاهش دهند. ترمینال جنوب یا ترمینال خزانه، یکی از  قدیمی‌ترین و پر رفت‌و‌آمدترین پایانه‌های تهران است که شما می‌توانید با مترو  به سادگی به آن جا سفر کنید و هزینه‌هایتان را با خرید بلیط اتوبوس اینترنتی برای سفرهای بین شهری کاهش دهید. اما مسیر رفتن به ترمینال جنوب با مترو چگونه است و چگونه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان به این پایانه رسید؟ توصیه می‌کنیم برای پاسخ به این سوال، به ادامه مقاله توجه کنید.

ترمینال جنوب کجاست؟

ترمینال جنوب یا ترمینال خزانه یکی از پایانه‌های پایتخت است که روزانه بیش از 116 سفر  بین شهری با اتوبوس و تاکسی دارد. این مجموعه، اولین پایانه مسافربری تهران است که در سال 1353 ساخته شد. دسترسی به این پایانه با وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، مترو  و تاکسی امکان پذیر خواهد بود و شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس اینترنتی به دیگر شهرهای ایران سفر کنید.

آدرس ترمینال جنوب تهران در بزرگراه بعثت، روبه‌روی کارخانه روغن نباتی قو، پایانه مسافربری خزانه (ترمینال جنوب) است که می‌توانید در گوگل مپ یا اپلیکیشن‌های دیگر، به راحتی مسیر یابی کنید. این پایانه در 24 ساعت از شبانه روز سفرهای بین شهری دارد و شما می‌توانید با توجه به هزینه‌ای که در نظر دارید، نوع اتوبوس و درجه کیفی اتوبوس را انتخاب کنید.

خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب چگونه است؟

شما می‌توانید با دو روش خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب را تجربه کنید. اولین روش خرید بلیط از پایانه به صورت حضوری است، اما این روش قدیمی مشکلاتی نیز به همراه دارد. اولین مشکل خرید بلیط اتوبوس حضوری، پر بودن لیست مسافران است. دومین مشکل، عدم تطبیق زمان موردنظر شما برای سفر خواهد بود. برای مثال شما می‌خواهد در همان روز و همان ساعت به شهر دیگری سفر کنید، اما زمان حرکت اتوبوس مسافربری در روز دیگر یا چند ساعت آینده است.

اما بهترین روش خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب به صورت اینترنتی است. شما می‌توانید با مراجعه به سایتی همچون علی بابا، بلیط اتوبوس را از هر شهری و در هر زمانی رزرو کنید. در واقع این روشی ساده است که شما زمان و هزینه‌هایتان را نیز کاهش دهید، چرا که خرید بلیط اتوبوس اینترنتی به‌‌صرفه‌ خواهد بود. بنابراین ابتدا شهر موردنظر، مبدا و مقصد، روز مورد نظر و ساعت دقیق سفر را انتخاب می‌کنید، سپس بلیط اتوبوس را بخرید. در این صورت دیگر نگران سفر، زمان و هزینه‌های رفت‌و‌آمد نخواهید بود و میزان استرس قبل و بعد از سفرتان نیز کاهش می‌یابد.

برای خرید بلیط اتوبوس آنلاین، بلیط هواپیما ارزان قیمت، هتل یا اقامتگاه می توانید به سایت علی بابا بروید.

کدام وسیله نقلیه برای رفتن به ترمینال جنوب مناسب است؟

شما می‌توانید با چند روش به ترمینال جنوب برای آغاز سفرتان بروید که هر یک مزایا و معایبی به همراه دارد. اولین روش رفتن به ترمینال جنوب با اتوبوس است. هزینه اتوبوس بسیار مناسب خواهد بود، اما مشکلاتی نیز به‌همراه دارد. سفر با اتوبوس داخل شهری نیاز به زمان کافی دارد؛ یعنی شما باید حداقل چندین ساعت پیش از سفرتان سوار اتوبوس شوید.

چرا که ممکن است زمان زیادی در ترافیک تهران بمانید، زمان حرکت اتوبوس به تعویق بیافتد یا شما مجبور شوید چندین خط اتوبوس برای رسیدن به ترمینال جنوب عوض کنید. همچنین همراه داشتن چمدان سنگین برای رفت‌و‌آمد با اتوبوس داخل شهری مناسب نیست و شما فقط باید یک کوله‌پشتی به‌همراه داشته باشید.

دومین وسیله نقلیه برای رفتن به پایانه خزانه با تاکسی خطی یا دربست است. معمولا تاکسی‌های خطی و عمومی اجازه حمل بارهای سنگین مثل چمدان و کوله‌پشتی سنگین را به مسافرها نمی‌دهند. بنابراین اگر بار بسیار سبکی دارید، می‌توانید با تاکسی به پایانه خزانه بروید. علاوه‌براین، هزینه تاکسی و تغییر چندین خط تاکسی متغییر است و بستگی به مسافت مبدا تا مقصد دارد.

سومین روش رفتن به پایانه ترمینال جنوب با تاکسی اینترنتی است. اگر هزینه رفت‌و‌آمد برایتان اهمیت ندارد و می‌خواهید با استرس کمتر سفر کنید، تاکسی آنلاین گزینه خوبی خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با راننده هماهنگ کنید و  چمدان‌هایتان را نیز داخل اتومبیل قرار دهید.

روش بعدی سفر به ترمینال جنوب با اتوبوس بی‌آر‌تی است. شما می‌توانید با دو خط 8، یعنی پایانه خاوران و خط 4 یا پایانه افشار  در آخرین ایستگاه به پایانه خزانه بروید. با این حال، حمل چمدان‌های سنگین در اتوبوس بی آر تی کمی دشوار است و به میزان جمعیت داخل اتوبوس بستگی دارد.

با این حال ساده‌ترین و سریع‌ترین روش رفتن به ترمینال جنوب با مترو است. مترو تهران خط‌های متعددی دارد که شما نیز می‌توانید در کمترین زمان به ترمینال جنوب بروید. حمل چمدان در مترو مجاز است، اما به شرط آن که در زمان پر تردد مترو سفر نکنید تا در شلوغی چمدان و کیفتان له نشود و باعث آزار دیگران نیز نشوید. همچنین هزینه و زمان سفر با مترو بسیار قابل توجه خواهد بود و شما می‌توانید در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی کنید.

مسیر رفتن به ترمینال جنوب با مترو چگونه است؟

گاهی هزینه‌های سفر غیرقابل پیش‌بینی است و گاهی ترجیح می‌دهید که هزینه‌های سفر و رفت‌و‌آمد را کاهش دهید. بنابراین چه وسیله نقلیه‌ای بهتر از مترو است که بتوانید چمدان و کوله‌پشتی را در آن قرار دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهترین هزینه به مقصد، یعنی پایانه جنوب برسید؟

اما مسیر رفتن به ترمینال جنوب با مترو  چگونه است؟ ایستگاه ترمینال جنوب در خط 1 مترو، یعنی کهریزک به تجریش، مناسب‌ترین مسیر به این پایانه است. خروجی این ایستگاه در خیابان عباسی و روبه‌روی پایانه خزانه قرار دارد که با پیاده‌روی کوتاهی به این محل می‌رسید. همچنین شما می‌توانید از طریق زیرگذر از ایستگاه مترو ترمینال جنوب به پایانه خزانه بروید که ساده‌تر و امن‌تر خواهد بود. در صورتی که نمی‌توانید مستقیم به این ایستگاه برسید، توصیه می‌کنیم از گوگل مپ برای تغییر خط قطار استفاده کنید یا از مامور مترو سوال کنید. کارمندهای مترو شما را راهنمایی می‌کنند که سوار کدام خط شوید و چند بار خط قطار مترو را تغییر دهید.

در صورتی که مبدا شما کرج است، باید در پایان خط 5، یعنی ایستگاه صادقیه، قطار خود را تغییر دهید و سوار قطار خط 2 یعنی فرهنگسرا شوید. پس از آن در ایستگاه امام خمینی (ره) دوباره خط مترو را تغییر دهید و وارد خط 1 یعنی کهریزک شوید. در پایان در ایستگاه ترمینال جنوب یا پنجمین ایستگاه پیاده شوید و از زیرگذر یا خیابان عباسی وارد ترمینال جنوب شوید تا سفر خوش و آسانی را تجربه کنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=87677
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن