کارآفرینی

موفقیت فعالیت های کارآفرینانه و استراتژی آن

فعالیت های کارآفرینانه و موفقیت  آن در گرو فاکتورهای متعددی قرار دارد. یکی از این فاکتورهای مهم و تعیین کننده بکارگیری درست و به جای استراتژی جبران خدمات است. در واقع  مدیران کارآفرین کار بلد به منظور طراحی پاداش های موثر مداوماً استراتژی جبران خدمات را در کسب و کارشان رصد می نمایند تا بتوانند بیشترین انگیزه را در میان زیر مجموعه ها و کارمندانشان ایجاد نمایند. چرا که منابع انسانی با انگیزه و با استعداد شما را در میان رقبایتان متمایز می سازد.

مدیران کاربلد و ذبده ی فعالیت های کارآفرینانه به خوبی به این مهم واقفند که یکی از عوامل انگیزش در افراد و پرسنل شان بکارگیری دقیق استراتژی جبران خدمات است.

به كليه ی حقوق و مزايای نقدی، غيرنقدی، مزايای متأثر از ويژگي ها و تناسب شغلي و شرايط محيط كار در مقابل خدماتی كه كاركنان و مديران به سازمان مي كنند، استراتژی جبران خدمات گفته می شود. نکته ی مهمی که در این میان وجود دارد ، این است که  بسیاری از مدیران جوان اصطلاح استراتژی جبران خدمات را با حقوق و دستمزد یکسان در نظر می گیرند. در حالیکه این اصطلاح گستره ی وسیعی دارد و تنها شامل دریافتى‌هاى بیرونى مانند حقوق و مزایا نمی شود، بلکه شامل تمام دریافتى‌هاى دیگر که سبب ایجاد انگیزه و فراهم نمودن شور و نشاط در محیط های کاری شود را در بر می گیرد. از ترفیع و فراهم ‌کردن فرصت‌ هاى پیشرفت گرفته ، تا ایجاد شرایط کارى مطلوب و فرهنگ سازمانى مناسب، همه و همه زیر مجموعه هایی هستند که می توانند به عنوان یک مزیت در کسب و کارتان به حساب آیند.

جبران خدمات کارکنان
جبران خدمات کارکنان

بکارگیری استراتژی جبران خدمات می تواند اهداف متعددی را دنبال نماید. از جذب و حفظ متقاضیان شایسته گرفته تا افزایش انگیزه ی کارکنان که کسب و کارتان را به یک سطح مطلوب عملکردی نزدیک می نماید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید به طرق مختلف در کارمندان تان ایجاد انگیزه نمایید، که یکی از آنها جبران شدن کاری است که انجام می‌دهند. مهم‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های جبران خدمت شامل حقوق، بیمه، وام و برنامه‌های انگیزشی کوتاه و بلندمدت می‌باشد.  استراتژی جبران خدمات جامع می‌تواند زمینه‌ ای مناسب برای ایجاد محیطی باشد که در آن عملکرد کارکنان به رسمیت شناخته می‌شود و هر کدام از آن ها را تبدیل به نیروهای کارآمد نماید.

کارآفرینان جوان باید بدانند که در بکارگیری استراتژی جبران خدمات نباید بیش از حد سخت گیرانه عمل نمایند، بلکه باید انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا بتوانند در استراتژی های رقابتی موفق باشند و فعالیت های کارآفرینانه و خلاق را در زیرمجموعه ی کاری خود تشویق نمایند. آنها باید مرتبا به نیازها و خواسته‌های کارکنانشان توجه نمایند. هزینه‌ها و ریسک‌های احتمالی که در طراحی و اجرای برنامه‌های پاداش ممکن است ایجاد شود، باید اندازه ‌گیری و مدیریت کنند. از اینرو سیستم‌های مدیریت عملکرد بایستی پیوسته بهبود یابد. باید به شکل آشکار و واضحی، میان عملکردهای عالی و دیگرعملکردها تمایز ایجاد گردد. از مشوق‌ها در پرداخت ها استفاده بیشتری نمائید.

اگر قصد تدوین استراتژی جبران خدمات برای کسب و کارتان را دارید، ابتدا وضعیت فعلی استراتژی جبران خدمات در سازمان تان را بررسی کنید و سپس اقدام به تعریف آینده مطلوب و اقدامات لازم در جهت توسعه ی هر چه بیشتر آن را نمایید.

مصطفی یحیایی – کارشناس ارشد علوم ارتباطات

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86994
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن