کارآفرینی

ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به 9500 سرباز

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران گفت: طی۹ ماهه امسال به 9500 نفر از سربازان وظیفه در سطح استان تهران آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ارائه شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مهر، پوراندخت نیرومند اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران، دوره آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در پادگان‌ها با هدف توانمندسازی مهارت شغلی سربازان وظیفه و جذب آنان به بازار کار پس از پایان دوران سربازی، برگزار و در هر روز کاری به ۴۶ نفر و در طول هر ماه به بیش از یک‌هزار نفر و در طول ۹ ماه سال جاری به بیش از 9500 نفر از سربازان وظیفه در سطح استان تهران آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه شد.

وی اضافه کرد: سربازان نیروی مسلح طی ۹ ماه سال جاری ۵ هزار و ۵۴۳ نفر در محیط واقعی کار و ۴ هزار و ۲۷ نفر نیز در کارگاه‌های ثابت در این دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای شرکت کردند که پس از شرکت در آزمون ۳ هزار و ۱۸۰ نفر از این افراد موفق به کسب گواهی‌نامه مهارت شغلی شدند.

نیرومند تصریح کرد: استفاده بهینه دانش‌آموختگی دراین دوران سبب می‌شود تا سربازانی که هیچ‌گونه مهارت شغلی ندارند با حضور دردوره آموزشی فنی‌وحرفه‌ای علاوه بر توانمندسازی و کسب مهارت، نگرانی شغلی آنان پس از پایان دوران سربازی نیز به حداقل برسد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران تاکید کرد: سربازانی که پس از‌گذاران دوره و یا دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای موفق به اخذ گواهی‌نامه مهارت می‌شوند، می‌توانند پس از پایان دوران خدمت در مشاغل دولتی، خصوصی شرکت‌های معتبر، آزاد و حتی خارج از کشور به فعالیت مشغول شوند.

وی همچنین با اشاره به تعداد مراکز آموزشی این اداره کل در سطح استان تهران گفت: در سطح استان تهران ۲۸ مرکز آموزشی مشغول فعالیت هستند و طی سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر در دوره‌های آموزشی این مراکز شرکت کردند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60771
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن