اقتصادی

بهترین زمان برای خرید گوشی چه موقع است؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران می گوید: با توجه به کاهش قیمت ارز و آینده نامعلوم این بازار، این روزها زمان خوبی برای خرید گوشی است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی محبی با بیان اینکه با توجه به اینکه نرخ دلار کاهش یافته و بازار مقداری آرامش داشته، قیمت موبایل هم تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است، افزود: اکنون هم فروشگاه‌ها با توجه به روند کاهشی دلار، قیمتشان را کاهشی کردند و هم شرکت‌های واردکننده سود بازرگانی‌شان را پایین آوردند و چون دو طرف در حال فروش هستند، قیمت‌ها شدیدا افت کرده، به طوری که برای مثال قیمت یک گوشی ۱۱ میلیونی در ۱۰ روز گذشته، حدود سه میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

وی درباره استقبال مردم از خرید گوشی در این روزهای بازار بیان کرد: در حال حاضر با این دید که قیمت دلار رو به کاهش است،‌ خریدار کم شده، البته این احتمال هم وجود دارد که باز هم قیمت‌ها کاهش یابد، اما این کاهش قطعی نیست و اگر دلار ثابت بماند، همین قیمت‌های فعلی بازار هم ممکن است افزایش یابد. به همین دلیل در حال حاضر زمان خوبی برای خرید گوشی است.

گفتنی است که پیش از این نیز انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی عنوان کرده بود، طی شش ماهه اخیر هیچ‌وقت قیمت موبایل تا این اندازه کاهش نداشته و با توجه به پیشی گرفتن عرضه از تقاضای موبایل و رقابت بین شرکت‌های واردکننده و البته کاهش نرخ ارز، قیمت موبایل کاهش یافته است، به نحوی که شاهد کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی قیمت عمده موبایل‌ها و کاهش حتی ۲۰ درصدی قیمت، یعنی کاهش حدود ۱۲ میلیون تومانی موبایل‌های گران‌تر مثل آیفون ۱۲ پرومکس در بازار بودیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60774
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن