گیلان

اجرای 200 برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت دهه فجر در گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت دهه فجر در استان گیلان خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مریم بخشی در نشست کارگروه ورزش و جوانان ستاد بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری برنامه‌های این ایام متفاوت با سال‌های گذشته بوده و بیشتر برنامه‌ها و مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی، انقلاب اسلامی را مرهون نثار خون پاک شهدای بزرگوار و ایثارگری جانبازان و انسان‌های شجاعی دانست که در راه صیانت از ارزش‌ها جان خود را نثار کردند و امروز هرچه داریم مدیون شهدا و خانواده معزز آن‌هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، به مهم‌ترین برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح سالن ورزش‌های باستانی شهرستان فومن، زمین چمن مصنوعی خرشتم املش، زمین چمن مصنوعی خودبچر ماسال و بهره‌برداری از زمین ورزشی وحدت شهرستان آستارا با 12 میلیارد و 550 میلیون تومان هزینه و با مساحت 17 هزار و 340 متر مربع و افتتاح دو استخر بخش خصوصی با 28میلیارد و 500 میلیون تومان و با مساحت 3450 متر مربع در شهرستان آستارا از جمله برنامه های این ایام است.

وی از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر ورزش و جوانان گیلان، رژه موتورسواران و دوچرخه سواران از فرودگاه سردارجنگل تا گلزار شهدای رشت و گلباران مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و سلامت همزمان با سالروز ورود امام(ره) به میهن اسلامی، رژه سوارکاران، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب، حضور جامعه ورزش و جوانان در پویش نذر اهدای خون ، پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی به صورت آنلاین از برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

بخشی افزود: در ایام‌الله دهه فجر بیش از 145 برنامه در حوزه ورزش بانوان در سطح استان برگزار خواهد شد که مهمترین آن‌ها می‌توان به اجرای طرح ملی ورزش‌های تطبیقی محله محور ( ویژه کودکان )، همایش پیاده‌روی بانوان کارمند، برگزاری مسابقه مادر و کودک و اجرای جام نشاط عنوان کرد.

وی گفت: در حوزه معاونت جوانان نیز به اهداء بسته‌های معیشتی و بهداشتی به اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه، برگزاری شب شعر ، غبارروبی و گلباران مزار شهدا با حضور سازمانهای مردم ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج به صورت مجازی می‌توان اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: در حال حاضر در گیلان 45 طرح نیمه تمام ورزشی داریم، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها سرانه ورزشی استان دو برابر خواهد شد و به حد استاندارد کشور می‌رسد.

بخشی بیان کرد: درچهل و دوسالگی انقلاب برای همه ما مایه مباهات است که قبل از انقلاب 20 مکان ورزشی در استان وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی به 374 مورد ارتقاء یافته است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61813
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن