گیلان

تقویت برق آستارا با بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان بیان کرد: با افتتاح پست ۶۳ کیلو ولت آستارا، برق این بندر مرزی تقویت و قابلیت انتقال انرژی به کشورهای همسایه مهیا می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، بهمن داراب‌زاده در جریان بازدید از پروژه‌های برق آستارا، اظهار کرد: پست ۶۳ کیلوولت آستارا به همراه ۶ طرح دیگر شرکت برق منطقه‌ای گیلان در اقصی نقاط استان، تا پایان امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر پست ۶۳ کیلوولت، با ظرفیت ۸۰ مگاوات آمپر، خط کابلی تغذیه‌کننده به طول ۹ کیلومتر و توسعه پست ۲۳۰ کیلو ولت در مجموع با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال نیز افتتاح می‌شود، ادامه داد: این طرح ‌ها با هدف افزایش ضریب پایداری و رفع ضعف ولتاژ اجرا می‌شود.

وی به قابلیت انتقال انرژی به کشورهای همسایه از طریق مرز شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: ویژگی گردشگرپذیر بودن و قرار گرفتن در نوار مرزی این شهرستان، بر ضرورت تقویت برق آن افزوده است.

داراب‌زاده ضمن تأکید بر همکاری های لازم در این خصوص، خاطرنشان کرد: از ۴۹ هزار مشترک برق در آستارا ۷۱ درصد مسکونی، ۱۷ درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است.

غلامرضا مرحبا-نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید، تصریح کرد: شبکه توزیع برق این شهرستان قدیمی است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش مصرف برق شاهد قطعی موقت برق در نقاط مختلف شهرستان آستارا هستیم، اظهار کرد: این مشکل باید با مدیریت صحیح و تعامل بین دستگاهی مرتفع گردد.

مرحبا گفت: برخی از روستاهای بخش لوندویل فاقد روشنایی است و در زمینه رفع این کاستی باید مسئولان شهرستانی و استانی همت کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48779
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن