گزارش

نماد ملی کارآفرینی رونمایی شد

 

مراسم رونمایی از آثار هنری – رسانه‌ای کارآفرینی، روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ در محل خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ؛ مراسم رونمایی از آثار هنری – رسانه‌ای کارآفرینی عصر امروز ( سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲) به همت مجمع کارآفرینان ایران در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید محمد هاشمی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اقتصاد و هنر اگر به‌اصطلاح به یکدیگر پهلو داده و کمک کنند، می‌توانند مسائل خود را حل کنند و اقتصاد هنر وام گیر همین معنا است.وی بیان داشت: اقتصاد و کارآفرینی چنانچه پشتوانه‌ای به اهمیت هنر داشته باشد، می‌تواند امور خود را به‌خوبی به‌پیش ببرد.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی و تولید داخلی، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات به کارآفرینان و صنعتگران برمی‌گردد، اما بخش عمده آن ناشی از ذهنیت‌های ما است.وی تأکید کرد: باید فرهنگ و هنر، افکار و قلوب را به این سمت ببریم که استفاده از تولید داخلی چقدر می‌تواند در ارتقای اقتصادی و رشد و توسعه کشورمان مؤثر باشد.

هاشمی، اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از اقتصاد هنر را کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ تبصره‌ای را به تصویب رساندیم که بر اساس آن‌همه شرکت‌های دولتی موظف‌اند یک درصد از هزینه‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، رسانه و غیره هزینه کنند که عددی قابل‌توجه است.

وی با اشاره به جامعه گسترده ۱۵۰ هزارنفری کشور، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت و حاکمیت این است که همه این جامعه را یکپارچه و هماهنگ ببیند و همین تبصره که در حال عملیاتی شدن است، می‌تواند به خدمات و زیرساخت‌های فرهنگی تبدیل شود که در آن کارآفرینی و تولید ملی نیز هرچه بیشتر دیده شود.در ادامه این مراسم از نماد ملی کارآفرینی با حضور مسئولان و فعالان عرصه اقتصادی، هنری و رسانه ای رونمایی شد.

صنعت لازمه فرهنگ است

در ادامه بهنام زنگی، صاحب نظر حوزه هنرهای تجسمی و رئیس موسسه فرهنگی و هنری صبا درخصوص انتخاب شخصیت «آرش کمانگیر» و به کارگیری آن در نماد کارآفرینی گفت: ایران پس از صنعتی شدن در دوره پهلوی دوم دچار یک فهم غلط از صنعتی شدن شد، به این معنی که یک فقط یک تقلید محض بود.
وی در ادامه افزود: واژه هایی همچون، ولت، ولتاژ، آمپر، ژول و… شخصیت محور هستند. این نشان می دهد که همواره صنعت ملازمه فرهنگ بوده و به برند و ساخت فرهنگ توجه کرده است که متاسفانه ما در این موضوع دچار غفلت شده‌ایم. اینگونه نشانه سازی‌ها نشان می‌دهد که ما می توانیم صنعت را از این طریق با فرهنگ آمیخته و نزدیک کنیم.

لزوم همکاری و ارتباط بیشتر کارآفرینان و اهالی فرهنگ و هنر

در  ادامه این مراسم پس از رونمایی و اکران مستند «مرز باریک» بهروز افخمى، کارگردان سینما در این مراسم بابیان اینکه هوش مصنوعی سایه ترسناکی بر روی عالم صنعت و هنر و بسیاری از موضوعات سایه افکنده است اظهار کرد: فکر می‌کنم بحران اصلی کارآفرینان ایران در آینده هوش مصنوعی باشد. هر نیروی کاری که بتواند از الگوریتم‌ها تبعیت کند و یک محصولی را تولید کند باید جایش را به کامپیوتر دهد و این به معنی آن است که نیروی کار بی‌ارزش شده است.

وی در ادامه افزود: در آینده نیروی کار در دنیای غرب و دنیای صنعتی و فوق صنعتی بی‌ارزش می‌شود و ماشین ارزان‌تر از نیروی کار محصولی را تولید می‌کند و همان‌طور که کارآفرینان می‌دانند مسائل بسیار پیچیده‌ای را می‌تواند به وجود آورد. همان نیروی کاری که از کار بی‌کار می‌شود همان مصرف‌کننده محصولات صنعتی است و اگر قرار باشد نیروی کاری که بیکار می‌شود، محصولاتی که روبات‌ها تولید می‌کنند را خریداری کنند، قدرت آن[قدرت خرید] را نخواهند داشت.

افخمی به موضوع هوش مصنوعی پرداخت و گفت: هوش مصنوعی درزمینه فیلم‌سازی و خصوصاً نمایش و داستان‌پردازی نگران‌کننده نیست. بنابراین بسیاری از افراد که تحت عنوان هنرمند فعالیت می‌کنند و صاحب بازار شده‌اند و در این بازار مافیایی، موقعیت کار فرهنگی و هنری به دست آورده‌اند آینده‌ای ندارند و باید از هوش مصنوعی بترسند.

این کارگردان سینما همچنین در ادامه سخنان خود بیان کرد: جوانانی که چیزی برای از دست دادن ندارند و واقعا بااستعداد هستند و می‌توانند بر ابتکار شخصی خود حساب کنند. این جوانان درزمینه کارآفرینی درزمینه فیلم، داستان‌پردازی، سینما و کتاب و… می‌توانند مطمئن که هوش مصنوعی تهدید نیست و یک فرصت محسوب می‌شود. شاید بشود که از همین طریق صاحبان صنایع و کارآفرینان نیز به این نتیجه برسند که درزمینه کارآفرینی برای صنایع و نجات از بحران‌های آینده، استفاده از شگرد‌هایی است که در سینما و داستان‌پردازی وجود دارد می‌تواند کارساز باشد.

فعالان اقتصادی مظلوم واقع‌شده‌اند

در ادامه مراسم، “احد عظیم زاده” کارآفرین و فعال اقتصادی اظهار داشت: در کشور ما به جوانان و نخبگان کمتر بهاداده شده است و حمایت کافی از آنان نمی‌شود.وی بابیان اینکه به کشورم افتخار کرده و در ایران اسلامی کار کردن را وظیفه خود می‌دانم، افزود: هیچ‌وقت سرمایه خود را به خارج از کشور نبرده و نمی‌برم و افتخارم این است که بتوانم هزاران جوان ایرانی را بر سرکار بیاورم.

عظیم زاده تأکید کرد: امروز باید بتوانیم تریبون به دست صنعتگران و فعالان اقتصادی بدهیم تا به بیان دردها و مشکلات بپردازند تا گامی در جهت رفع آن‌ها برداشته شود.

بنیان‌گذار هلدینگ عظیم زاده در ادامه تصریح کرد: فعالان اقتصادی در کشور مظلوم واقع شده‌اند، این در حالی است که دولت نیز باید کوچک شود و سهم و نقش کمتری در اقتصاد داشته باشد.

عظیم‌زاده ادامه داد: رصد کشورهای پیشرفته جهان نشان می‌دهد که در آنها بانک‌ها به جز بانکداری کاری انجام نمی‌دهند، اما در ایران هر بانک بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ شرکت دارد که در فعالیت‌های مختلف ورود کرده‌اند؛ آنگاه فعالان اقتصادی چگونه می‌توانند با این شرکت‌ها رقابت کنند؟

این کارآفرین بیان داشت: امروز نیازمند آن هستیم که مردم، مسوولان، کارآفرینان فعالان اقتصادی دست به دست هم داده و کشور را بسازند و باید هنرمان این باشد که سرمایه‌های خود در دیگر کشورها را جذب کنیم.

همچنین در پایان این مراسم نیز از مجموعه پوستر پیشران های اقتصادی نیز رونمایی شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=96241
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن