خراسان جنوبی

۸۰۶ طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی اجرایی شد

تفاهم آنلاین -خراسان جنوبی -رضا بهنام : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۸۰۶ طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی توسط مددجویان تحت حمایت طی نیمه نخست سال جاری اجرایی شده است.
محمد عرب صبح با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در راستای حمایت از جامعه هدف بیان کرد: اصولی‌ترین روش فقرزدایی از طریق آموزش، مهارت آموزی، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای این قشر است.

وی ادامه داد: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و همکاری این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی در استان اجرا شد.

عرب در راستای حمایت‌های انجام شده، ۸۰۶ طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی توسط مددجویان تحت حمایت طی نیمه نخست سال جاری اجرایی شده که ۸۹۹ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

عرب با بیان اینکه در این راستا ۸۶۰ میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است، افزود: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری ۹۳ نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شده‌اند.

وی بیان کرد: آموزش مددجویان اعم از نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی از جمله برنامه‌های این نهاد حمایتی است.

بنا به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷۱ نفر از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شدند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98597
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن