کارآفرینی

کارآفرینی در افراد درونگرا

درابتدا با نگاهی گذرا به خصوصیت افراد درونگرا از نگاه روانشناسان اشاره می کنیم . خوب است ، بدانیم که تعدادی ازعوامل به شکل‌گیری تیپ شخصیتی درونگرایی کمک می‌کنند .افراد درونگرا بر خلاف برونگرا ها بیشتر ساکت ، محتاط و دارای احساسات درونی ، کم حرف تر و … هستند.به گفته کارشناسان این حوزه ، تقریبا درونگراها ۲۵ تا ۴۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

بسیاری از افراد هنوز بر این باورند که اکثر کارآفرینان افرادی با تیپ شخصیتی برونگرا هستند. اصلا برونگرایی و اجتماعی بودن را لازمه ی موفقیت در فعالیت های کارآفرینانه می دانند و برای افراد درونگرا شانسی برای موفقیت در کسوت یک کارآفرین قائل نیستند. آن ها بر این عقیده اند که داشتن روابط عمومی بالا، مهارت کلامی قوی، صحبت کردن در مجالس مختلف، معاشرتی بودن ، همه و همه به شما کمک خواهد کرد که یک کارآفرین موفق باشید.

ما افراد درونگرا را افرادی غالبا خجالتی، آرام و کم‌ حرف می شناسیم و از اینرو فکر می کنیم چنین شخصیتی نمی تواند به‌ عنوان یک کارآفرین به موفقیت برسد. نتایج تحقیقات کمی مغایر با باورهای بالاست. چون باور درستی از افراد درونگرا وجود ندارد و به‌ جای اینکه ، درونگرایی تیپ شخصیتی دست ‌‌و‌ پاگیر باشد، می‌تواند بستری برای اتخاذ استراتژی‌های مناسب،‌ نهایت بهره مندی از آن باشد. باید بدانید که ما در عصری زندگی می کنیم که دوره پیشتازی درون ‌گرایان است و  مشاغل درون‌ گرایانه روز به روز در حال پیشرفت های خیره کننده ای هستند. برخلاف باور عمومی که برونگراها می‌توانند کارآفرینان موفقی باشند،‌ کارآفرینان موفق و مطرحی چون مارک زاکربرگ – موسس فیس‌بوک، بیل گیتس – موسس مایکروسافت، وارن بافت و … از جمله افراد شاخص درونگرایی هستند که  خلاف این موضوع را ثابت کرده‌اند.

افراد درونگرا ، مهارت های منحصربه‌ فردی دارند که در موفق شدن آن ها در کسسوت یک کارآفرین بسیار شاخص و قابل توجه است. توانایی تمرکز کردن در طولانی مدت، تمایل به تفکر انتقادی و متوازن، استعداد توانمندسازی دیگران و ده ها مهارت دیگر سبب می شود که با عملکردی متمایز در کسب و کارشان موفق شوند. هوش عاطفی افراد درونگرا به طرز قابل توجهی بالاست و جالب است ، بدانید که بسیاری از رهبران درون ‌گرا علاقه مندند که یا با افراد و تیم ورک هایی همکاری نمایند که از هوش عاطفی بالایی برخوردار باشند، یا این که به طور مستقیم خودشان رهبری گروه ها را بر عهده بگیرند و این دقیقا همان نکته ی کلیدی موفقیت یک رهبر درون گراست.

یک ویژگی منحصر به فرد و بارز افراد درونگرا ،عدم نیاز به تاییدات بیرونی است. آن ها همیشه بر روی خود تمرکز دارند و با تقویت نقاط مثبت خود و برطرف نمودن نقاط ضعف به دنبال گرفتن بهترین تصمیم و انجام درست ترین کار هستند. آن ها کمتر به دنبال گرفتن تایید از اطرافیانشان هستند و قبل از آنکه با بازخوردهای ناامید کننده ی اطرافیانشان روبرو شوند، ایده های ذهنی شان را به بهترین شکل ممکن پرورش می دهند. اگر در مسیر کسب و کارشان شکست را هم تجربه کنند، همواره از آن خود می دانند و مصمم تر از آن عبور می کنند.

خصوصیات اخلاقی افراد درون گرا
خصوصیات اخلاقی افراد درون گرا

آن ها بهترین شنونده اند و همین موضوع به آن ها کمک می کند که از تجارب دیگران بیشترین بهره را ببرند. سکوت آن ها در مجالس نه به دلیل خجالتی بودن و نبود مهارت در بیان مسائل است بلکه آن ها ، قوی ترین آنالیزها را در ذهن خود دارند و به همین علت همیشه ازتصمیم گیری های آنی و شتابزده در امانند. آن ها اکثرا افرادی واقع گرا هستند و سکوت و تنهایی ، بزرگ ترین کمک را به آن ها در تصمیم گیری های بزرگ و سخت می نماید.

دلیل تمام مزیت های ذکر شده از تیپ شخصیتی درونگرا برای تبدیل شدن به یک کارآفرین تمام عیاراین است که باور داشته باشید که می توانید و اگر گوشه ی عزلت گزیده اید که نمی توانید در یک جمع ، رهبری گفتگوها را از آن خود کنید و نگاه ها را به سمت خود جذب نمایید، نه تنها چیزی از دیگران کم ندارید، بلکه سرآمد هم هستید. وگرنه اصلا مهم نیست شما درون ‌گرا باشید یا برون ‌گرا. این انگیزه و اهداف شماست که ارزشمند است. شما با هر تیپ و ویژگی شخصیتی که دارید می‌توانید به عنوان یک کارآفرین موفق بهترین عملکرد را داشته باشید و صرف اینکه درون‌ گرا باشید ، پس کارآفرین بهتری خواهید بود و یا برون ‌گرایی عامل موفقیت شماست، هرگز درست نیست و این انگیزه و پشتکار شماست که تضمین کننده ی موفقیت شما در آینده خواهد بود.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84778
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن