اقتصادی

میانبرهای جذب فالوور را فراموش کنید

دنیای پر نقش و نگار اینستاگرام بستر مناسبی برای انواع کسب و کارها است. لذا جذب فالوور برای این صفحات به معنای افزایش فروش است. روشهای متعددی برای جذب فالوور وجود دارد اما اغلب آنها فالوورهای فیک هستند. جذب ارگانیک مطمئن‌ترین روش جذب فالوور است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

به گزارش تفاهم آنلاین، فضای جذاب اینستاگرام آن را به بستری مناسب برای کسب و کارهای مختلف تبدیل کرده است. لذا اغلب افراد به جذب فالوور اینستاگرام نه برای شهرت که برای افزایش فروش خود نیاز دارند.

جذب فالوور نیز مانند تمام ساز و کارهای نرم‌افزارهای مختلف دارای قواعد مشخصی است. بدیهی است علیرغم وجود میانبرها و حقه‌های نرم‌افزاری از قبیل ربات اینستاگرام، یادگیری اصولی قواعد، همیشه بهترین راه است.

به ویژه آن که در مسئله کسب و کار ما به مشتریان حقیقی نیاز داریم و افزایش فالوور فیک در واقع کار بیهوده‌ای است. لذا ما در این مطلب، قواعد اصلی جذب فالوور جذب ارگانیک را معرفی می‌کنیم.

به خاطر داشته باشید جذب فالوور به این روش بسیار دشوار است ولی از تمام روشهای دیگر مؤثرتر است.

جذب فالوور از طریق اکسپلورر اینستاگرام

اکسپلورر اینستاگرام بخشی است که در آن پست‌های جذاب اینستاگرام به نمایش گذاشته می‌شود. این بخش قواعدی مشابه قواعد جستجوی گوگل برای سایت‌ها دارد.

اگر با اصول سئو و تولید محتوای مناسب برای سایت آشنایی دارید در اینجا نیز می‌توانید از همان اصول استفاده کنید. محتوایی که در اکسپلورر قرار دارد در جاهای بیشتر و توسط افراد بیشتری دیده می‌شود. حال چطور وارد اکسپلورر اینستاگرام شویم؟

– محتوای مناسب و باکیفیت تولید کنید

برای اینکه پست اینستاگرام شما وارد اکسپلورر شود باید در تولید محتوا مؤثر و جذاب مهارت داشته باشید. محتوای شما باید نیاز مخاطب باشد و به گونه‌ای او را درگیر کند که برای لایک و کامنت انگیزه داشته باشد. پس مهمترین نکته این است که محتوای شما مطابق خواست و علاقه مخاطب باشد.

همانطور که شخص شما در اکسپلورر خود با مطالبی مشابه آنچه قبلاً لایک کردید مواجه می‌شوید اکسپلورر برای تمام کاربران نیز به همین صورت است. لذا باید بدانید در حوزه کاری شما کدام مطالب، کلمات کلیدی و هشتگ‌ها بیشتر جستجو می‌شوند و از آنها استفاده کنید.

– از اسلایدر استفاده کنید

یکی از قواعد جذب فالوور به شیوه ارگانیک، میزان ماندگاری مخاطب در صفحه شماست. اسلایدر ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا مخاطب را مدت زمان بیشتری در صفحه خود نگه دارید.

– از هشتگ مناسب استفاده کنید

هشتگ نیز ابزاری است که همانند یک علامت راهنما مخاطبین را به سمت صفحه شما هدایت می‌کند. هشتگ‌ها در واقع برچسب‌هایی هستند که تقسیم‌بندی موضوعات را مشخص می‌کنند. کاربران با استفاده از هشتگ‌ها به جستجوی مطالب مورد علاقه خود می‌پردازند.

به همین خاطر انتخاب هشتگ مرتبط با موضوع محتوا بسیار اهمیت دارد. اما باید توجه کنید در بکارگیری هشتگ نهایت دقت و ظرافت را به کار برید. در انتخاب هشتگ‌ها هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ تنوع باید تعادل را رعایت کنید.

باید از تعداد کافی هشتگ مرتبط با موضوع محتوا استفاده کنید. در واقع هشتگ باید نکته اصلی و پیام محتوای شما باشد تا اعتبار صفحه شما را در اینستاگرام افزایش دهد.

نقش کپشن در افزایش بازدید و لایک

– در نوشتن کپشن خلاق باشید

کپشن نیز دیگر ابزار مناسب برای جذب فالوور و ورود به اکسپلورر، حفظ مخاطب در صفحه و ترغیب بازدیدکنندگان برای نوشتن کامنت است.

کپشن باید جذاب، خلاقانه و چالش برانگیز باشد. جملات اول کپشن بسیار مهم است زیرا در صفحه اصلی تنها این جملات دیده می‌شوند. بنابراین بهترین و مهمترین نکات را در جملات ابتدای کپشن بکار ببرید.

از ترفندهایی مانند مطرح کردن یک سؤال در کپشن استفاده کنید تا کامنت‌های پست شما افزایش یابد. استفاده از لطیفه و سرگرمی نیز باعث می‌شود مخاطبین پست شما را به اشتراک بگذارند. فراموش نکنید هشتگ‌های متناسب با محتوا را در کپشن درج کنید.

– در زمان مناسب پست بگذارید

برای قرار دادن پست در صفحه خود زمان‌بندی مشخصی داشته باشید. برای بهتر دیده شدن باید در زمان اوج بازدید اینستاگرام پست بگذارید.

مطابق آمار، ساعات اوج حضور کاربران در اینستاگرام مشخص است. اما بهتر است با آزمون و خطا زمان اوج حضور مخاطبین خود را شناسایی کنید. می‌توانید از ابزار insight اینستاگرام برای رصد مخاطبین خود استفاده کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63888
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن