یادداشت

اینستاگرام معجزه ای در دنیای کسب و کار

در میان تمامی شبکه ‌های اجتماعی مانند لینکدین، یوتیوب و … ، اینستاگرام در میان مردم جهان خصوصاً ایران طرفداران خاص خود را دارد.  امروزه  اینستاگرام محبوب ‌ترین و پر بازدید ترین شبکه اجتماعی در ایران است و توانسته بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی را با سلیقه های گوناگون جذب نماید.

 از این رو کمتر کسی را می ‌بینیم که در  اینستاگرام اکانت نداشته باشد و هر روز اینستاگرامش را چک نکند. تا جایی که هر خبر یا واقعه ای قبل از اینکه از رسانه‌ها و سایر کانال های ارتباطی به گوش مردم برسد، اینستاگرام پیشتازانه آن را نشر می دهد. اما پخش اخبار و اطلاعات تنها یک روی سکه ی این غول ارتباطی در فضای مجازی است. روی دیگر آن، نقش تاثیر گذار آن در فعالیت های اقتصادی کسب و کارهاست. از ابتدای فعالیت، اینستاگرام نشان داده است که یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها محسوب می شود و می تواند سبب دیده شدن محصولات و خدمات گردد. آمار جالبی نشان می دهد که هفتاد و پنج درصد از افراد به تبلیغات در اینستاگرام واکنش نشان می‌دهند و بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام تا به حال حداقل یک خرید از اینستاگرام داشته ‌اند.

محبوبیت اینستاگرام سبب شده که همگی ما کم و بیش از توانایی های  اینستاگرام  با خبر باشیم. کسب درآمد از اینستاگرام، امروزه به یک دغدغه جهانی به خصوص برای صاحبان کسب و کارهای کوچک تبدیل شده است و هر کسی که اینستاگرام بر روی گوشی خود دارد کم و بیش به فکر کسب درآمد از آن افتاده است. به همین دلیل افراد زیادی وجود دارند که همواره در پی آموزش هایی برای کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام هستند.  خاصیت اینستاگرام این است که هر کسی با هر شرایطی می تواند از آن ها به عنوان منبعی برای کسب درآمد خود استفاده کند.  غالبا افراد با خود می اندیشند، برای این که از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنند حتماً باید برای شروع، سرمایه زیادی داشته باشند، در حالیکه این موضوع متمایز با واقعیت حال حاضر فضای اینستاگرام است. بررسی شرایط افراد معروف در اینستاگرام نشان می دهد که برای کسب درآمد از اینستاگرام، شما نه تنها به سرمایه زیادی نیاز ندارید، بلکه به محل کار هم نیاز ندارید و در منزل خود نیز می توانید صاحب یک کسب و کار پر درآمد باشید. بسیاری از افراد هستند که توانسته اند از اینستاگرام به درآمد های زیادی در ماه برسند.از افراد معروف اینستاگرام، خانم های خانه داری هستند که هیچ سرمایه ای برای کسب و کارشان نپرداخته اند و تنها با استفاده ی درست و  برنامه ریزی آگاهانه و حساب شده کسب و کاری را استارت زده و به درآمدهای بالایی دست یابند. این خاصیت شبکه اجتماعی اینستاگرام است که هر کسی با هر شرایطی می تواند از آن کسب درآمد و درآمد زایی کند. فقط باید همین اول کار، با یه سری اصول و قواعد، با سرعت به سمت موفقیت حرکت کنید.

بر عکس دنیای واقعی که کسب و کارها دارای  محدودیت های فراوانی هستند و درواقع موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی کسب و کار در شب ها و … می تواند سبب شود رشد کسب و کارتان در یک مقطع متوقف شود اما اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد می کند. اینستاگرام می تواند از توانایی ها ی شما بطور 24 ساعته برای جذب مشتری و گسترش کسب و کارتان استفاده نماید. این امر اهمیت اینستاگرام برای کسب و کار شما را صد چندان می سازد. شما از سه طریق می توانید از همین امروز در اینستاگرام شروع به درآمدزایی کنید. اول از همه فروش مستقیم کالا یا خدمات که می تواند یک کالای فیزیکی باشد و یا حتی دیجیتالی. دوم فروش غیر مستقیم کالا و خدمات است. این هم روشی است که خیلی ها از آن برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام استفاده می کنند. بیشتر افرادی که فالوور های زیادی دارند می توانند از این روش برای گرفتن تبلیغات دیگر کسب و کارها اقدام به کسب درآمد کنند. این ها همان اینفلوئنسرهایی هستند که عموما از محبوبیت بالایی در فضای اینستاگرام برخوردارند. یکی از ویژگی های اینستاگرام این است که  می توانید با کمک این افراد تاثیرگذار، فروش خود را به طرز قابل توجهی بالا ببرید. در واقع کاربران شما اگر نام تجاری یا برندتان را از زبان اینفلوئنسرهای قابل اعتماد بشنوند، اعتبار بیشتری برای شما قائل شده و راحت تر به شما اعتماد می کنند. به این روش اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار نیز گفته می شود. کسب و کارهای زیادی از این روش برای معرفی و برند سازی خود استفاده می کنند.

برند سازی سومین روشی است که می توان گفت به صورت غیر مستقیم از طریق آن می توان کسب درآمد از اینستاگرام داشت. بسیاری از کسب و کار ها از طریق برند سازی در اینستاگرام سعی می کنند مخاطبان زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنند و بعد روی آن ها بازاریابی انجام دهند. بطور مثال کسب و کارهایی که با برند سازی قصد دارند مخاطبان زیادی را به حضور در سمینارها و ورکشاپ های عملی شان دعوت کنند، نمونه ی موفقی از برند سازی در اینستاگرام هستند.

در نهایت باید بگوییم  کسب درآمد از اینستاگرام همانقدر که کار ساده ای بنظر می آید، پیچیدگی های خاص خودش را دارد. خصوصا اگر قصد کسب درآمد از طریق اینستاگرام را دارید باید خیلی خلاق باشید و وقت زیادی روی آن بگذارید . باید به اندازه کافی حوصله داشته باشید و به کاری که انجام می دهید اهمیت بدهید. هیچ کسب و کاری یک شبه در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا نکرده است. اما در نقطه ی مقابل کسب و کارهای زیادی توانسته اند با معجزه ی اینستاگرام حتی در بدترین شرایط اقتصادی به موفقیت دست یابند.

مهندس سینا شکورزاده

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55058
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن