گیلان

معیارهای انتخاب مدیران//////

به رغم این که شورای شهر مجاز نیست در انتخاب مدیران شهرداری، مداخله کند اما این قانون به عناوین مختلف، نادیده گرفته می شود.

نقی هدایتی

تفاهم آنلاین_ نقی هدایتی از فعالان سیاسی اجتماعی استان گیلان در یادداشتی نوشت: یکی از علت های ضعف مدیریتی در مدیریت شهری، درگیر کردن این موضوع با گرایشات سیاسی است ؛ در واقع، ملاک مهم و کلیدی برای انتخاب مدیران، همراهی و هم جهت بودن در گرایشات سیاسی است.

به عبارت دیگر، تخصص و تعهد سازمانی کم رنگ شده و مورد اعتماد و خودی بودن اولویت یافته است.

شهرداری یک سازمان سیاسی نیست، بلکه یک نهاد کاملا خدماتی و اجتماعی است که وظیفه اصلی آن مدیریت شهر در ابعاد مختلف زندگی شهروندان است.

بسیاری از مستخدمین شهرداری اصلا علاقه مند به احزاب و فعالیت های سیاسی نیستند و علاقمندند کاملا قانون مدار و حرفه ای در خدمت سازمان‌ شهرداری و شهروندان باشند، اما متاسفانه سیاست زدگی ایشان را کاملا به حاشیه رانده است.

به رغم این که شورا مجاز نیست در انتخاب مدیران شهرداری، مداخله کند اما این قانون به عناوین مختلف، نادیده گرفته می شود و بخش زیادی از مدیران شهرداری تحت تاثیر گرایشات اعضای شورا، انتخاب و منصوب می شوند.

مداخلات اعضای شورا در تحمیل مدیران به سازمان شهرداری، عملا وظایف نظارتی شورا را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین، بایستی شورای آتی، ضمن پرهیز از تحمیل مدیران منتسب به خود، به تقویت بعد نظارتی خود همت گمارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69741
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن