گیلان

معاون استانداری گیلان: شهروندان در اجرای محدودیت‌های کرونایی همکاری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: شهروندان برای مقابله با کرونا با طرح محدودیت های جدید همراهی و همکاری کنند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، محمود قاسم‌نژاد اظهار داشت : طی یک ماه اخیر سیر صعودی مبتلایان به کرونا در کشور داشتیم و در گیلان هم این روند افزایشی نمود دارد و باید حساسیت ها نسبت به این ویروس و بویژه اقدامات خود مراقبتی ارتقاء یابد زیرا اگر این مراقبت ها و توجه در برخی استان های کشور به ویژه تهران رعایت می شد هرگز این آمار بالای فوتی را نداشتیم.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان با بیان اینکه باید فاصله گذاری اجتماعی وخود مراقبتی به طور جدی مورد توجه مردم قرار گیرد و جز در موارد اضطراری از منزل خارج نشوند، تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز استانی از بیستم آبان تا بیستم اذر به مدت یکماه فعالیت مراکز و مشاغل غیر ضروری باید از ساعت ۱۸ عصر تعطیل شود.

وی یادآورشد: بعد از اسفند ماه سال قبل نیز برای برخی مشاغل محدودیت ایجاد و فعالیت شان ممنوع شد و امروز با توجه به شرایط این محدودیت به مدت یکماه برای مراکز استان ها و در گیلان در رشت اعمال می شود.

قاسم‌نژاد، پاساژها، مراکز خرید، تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم و تجمعات، فروش لوازم و مواد دخانی و قهوه خانه ها و چایخانه ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، استخر شنا، پارک ها و شهربازی ها، بازارهای روز موقت، خشکشویی ها، لوکس فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان و پوشاک فروشی، پارچه فروشی و آتلیه و عکاسی و اقامت سراها، آژانس، مشاور املاک، دفاتر پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر الکترونیکی شهری و صرافی ها و هتل ها را از جمله مشمولان این طرح عنوان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تصریح کرد: هتل ها مجاز به پذیرش مسافر هستند اما از ساعت ۱۸ عصر به بعد نباید در لابی هتل ها و مهمانسرا و در رستوران های تجمعی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای وزارت بهداشت و اصناف بیشترین تجمعات در ساعات عصر صورت می گیرد، اظهار کرد: با توجه به گزارشی که از وضعیت معابر و پاساژها می شود و تجمعات و ازدحام ها، این شیوع چند برابر می شود، از این رو قرار است تجمعات کمتر شود و مردم باید همکاری کنند تا بتوانیم در مدت این یکماه میزان تلفات این بیماری را کاهش داده و بعد از یکماه امکان رفع محدودیت ها وجود دارد.

قاسم‌نژاد بیان کرد: چنانچه صنوف به این محدودیت ها بی توجهی کنند، اول اخطار می گیرند، جریمه می شوند و در صورت عدم رعایت اینبار پلمپ می شود در شهرستان رشت مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده فرمانداری است با همکاری اتحادیه اصناف و نیروی انتظامی طرح انجام می شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54044
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن