خراسان جنوبی

فعالسازی بسته ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای حمایت از فعالیت‌ های دانش بنیان در خراسان جنوبی

 

تفاهم آنلاین – خراسان جنوبی-رضا بهنام  : دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: برای مدت ۲ سال با مشارکت استانداری خراسان جنوبی بسته ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای حمایت‌های قانونی از فعالیت‌ های دانش بنیان این استان فعال خواهد بود.
محمد جواد صدری‌مهر در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان خراسان جنوبی اظهار کرد: مدیریت این حمایت‌ها بر عهده استان است و هر ۶ ماه یکبار از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ارزشیابی خواهد شد.
وی عنوان کرد: اگر چه زیست بوم فناوری در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ های کشور عقب ماندگی‌هایی دارد اما استعدادهای خدادادی و سرمایه‌های بی‌نظیر در این استان وجود دارد که این امر، نویدبخش یک حرکت پرسرعت در آینده کوتاه مدت خراسان جنوبی خواهد بود.
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز در ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان خراسان جنوبی توافقی شد که مدیریت رشد فعالیت‌های دانش بنیان را استانداری بر عهده بگیرد و ما به عنوان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری سیاست گذاری و حمایت‌های لازم را داشته باشیم.
صدری‌مهر افزود: باید طرح‌های دانش بنیان خراسان جنوبی به مرحله تجاری سازی و صنعتی سازی برسد که وصل آنها به صنعت از مهمترین اقداماتی است که در دو سال آینده دنبال خواهد شد تا مردم طعم شیرین فناوری را در اقتصاد استان بچشند.
معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری هم گفت: براساس ارزیابی جدید، ۹۰ درصد شرکت‌ های دانش بنیان خراسان جنوبی نوپا هستند.
رضا اسدی‌فر عنوان کرد: در نظام جدید دانش‌بنیان، شرکت‌ها به سه دسته «نوپا»، «نوآور» و «فناور» تقسیم می‌ شوند، ملاک تفکیک این شرکت‌ها، وسعت و میزان فروش آنهاست؛ بدین معنا که اگر در آخرین سال مالی فروش کل شرکت دانش‌بنیان، کمتر از ۵۰ میلیارد ریال باشد، «نوپا» محسوب می‌شود که تقریبا ۸۰ درصد شرکت‌ها در این دسته هستند.
وی خاطرنشان کرد:در نظام جدید ارزیابی آنچه اهمیت دارد، برنامه رشد است و باید سالانه بر اساس دو سه شاخص اعم از میزان «تولید» یا تعداد «نیروی انسانی» سیر رشد خود را ارائه کند.
اسدی‌فر عنوان کرد: هدفی که در این نظام جدید پیگیری می شود، کمک به شرکت های دانش‌بنیان نوپا برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان فناور و نوآور در شرکت های نوپا است که طی آن هم شرکت های نوپا می‌توانند سرمایه و گردش‌مالی خود را گسترش دهند و هم شرکت های فناور و نوآور، سهم دانش بنیان خود را بیشتر کنند.
وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری باید بار تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان را بکشد و صندوق‌های استانی باید سرمایه آنان به ۶۰۰ میلیارد ریال برسد و باید با هر فرمولی این اقدام انجام شود در غیر این صورت، صندوق استان لغو مجوز خواهد شد.
به گفته وی؛ باید سهام داران فعلی نسبت به افزایش سرمایه صندوق استان اقدام کنند، اگر نمی‌توانند باید سرمایه گذار جدید ورود کنند تا سرمایه صندوق ترمیم شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98454
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن