تهران

 افتتاح و بهره برداری از 20 بوستان مادر و کودک در 10 منطقه پایتخت

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افتتاح و بهره برداری 20 بوستان مادر و کودک در 10منطقه پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، مهندس حسین نظری با اعلام این مطلب، گفت: با فراگیر شدن فرهنگ آپارتمان نشینی و حذف تدریجی فضاهای باز شخصی از جمله حیاط خانه ها، خانواده ها برای تفریح و بازی کودکانشان نیاز بیشتری به بوستانها به ویژه بوستانهای محله ای پیدا کرده اند. در همین راستا به منظور ایجاد فضایی مفرح و در عین حال امن و آرامش بخش برای مادرانی که همراه با کودکشان به بوستان می آیند، طرح بوستان مادر و کودک تهیه و در مرحله اول طی سال 1400 – 1401 به صورت پایلوت در 28 بوستان به اجرا در آمد.

نظری در ادامه افزود: در همین راستا و براساس طرح «من شهردارم» و در مرحله اول فاز دوم این طرح؛ 20بوستان مادر و کودک نیز در 10 منطقه پایتخت (در سطح محلات شهر تهران) به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در این طرح 2بوستان در منطقه 1، 2بوستان در منطقه 3، 2بوستان در منطقه4 ،2بوستان در منطقه 8، 1بوستان در منطقه 7، 2بوستان در منطقه 13، 2بوستان در منطقه 14، 3بوستان در منطقه 15، 2 بوستان در منطقه 16 و 2بوستان در منطقه 20 افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته نظری بوستان های مادر و کودک مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی کودکان و بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، وسایل بازی برای کودکان و… می باشد.

معاون شهردار تهران با بیان این که بوستان های مادر و کودک براساس اسناد فرادستی و طبق مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده 5 ساخته و یا در حال ساخت می باشند، اظهار کرد: تعداد محلات هدف ساخت بوستان مادر و کودک تا پایان برنامه چهارساله چهارم 227 محله از 353 محلات شهر تهران است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98457
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن