گیلان

صدور اولین سند بستر رودخانه در استان گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: اولین سند بستر رودخانه در استان گیلان با هدف تثبیت مالکیت دولت و همچنین جلوگیری از تصرفات غیرمجاز صادر شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، وحید خرمی اظهار داشت: در راستای مواد 1 و 2 قانون توزیع عادلانه آب (مصوب 1361) و آئین‌نامه مربوط به حد بستر و حریم رودخانه‌ها (مصوب 1379) و مواد 3 و 9 قانون جامع حدنگار (مصوب1393) و همچنین تفاهم‌نامه فی بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اخذ سند مالکیت نسبت به اراضی بستر رودخانه‌های استان گیلان در حال انجام می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای اخذ سند بستر رودخانه‌ها بیان کردد: پس از انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه سفیدرود و اعلام فراخوان عمومی در این زمینه با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، سند مالکیت مساحت تقریبی 932 هکتار  از اراضی حریم و بستر رودخانه سفیدرود در حوزه ثبتی کوچصفهان صادر گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: برای اولین‌بار در سطح استان گیلان، با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای بستر رودخانه‌ها سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گیلان صادر گردیده است.

خرمی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، مقرر شده که اداره کل ثبت، اسناد و املاک استان گیلان از طریق امورات تابعه نسبت به مابقی اراضی بستر رودخانه‌های استان نیز به تدریج سند مالکیت صادر نماید که در این راستا نقشه حد بستر و حریم قریب به 137 کیلومتر از رودخانه‌های سفیدرود، پلرود و آچی‌رود  توسط شرکت آب منطقه‌ای تهیه و در سامانه حدنگاری سازمان ثبت، اسناد و املاک استان گیلان جانمایی گردیده است و آن اداره کل آماده تثبیت و صدور سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از همکاری‌های خوب و ارزشمند اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان در راستای صدور مجوز سند بستر رودخانه‌های استان از تلاش همکاران شرکت آب منطقه‌ای نیز تشکر نمود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58726
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن