گیلان

دیدار مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با نماینده ولی فقیه

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان به مناسبت فرا رسیدن نوروز سال 1400 با آیت الله رسول فلاحتی - نماینده معزز ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد اکبرزاده در این دیدار که به همراه معاونین و مدیران ستادی بنیاد مسکن استان صورت پذیرفت، با بیان اینکه ساخت مسکن محرومان از برنامه‌های عملیاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: سال گذشته موافقت احداث دو هزار واحد مسکن محرومان در گیلان را از سازمان مدیریت و برنامه‎‌ریزی اخذ و در ادامه ساخت یک‌هزار واحد دیگر به آن اضافه شد.

وی از بهره‌برداری سه هزار واحد مسکن محرومان در سال جاری توسط این بنیاد در استان خبر داد و بیان کرد: 6 هزار واحد نیاز مسکن محرومان استان است که امسال 3 هزار واحد را تحویل می‌دهیم و ساخت 3 هزار واحد دیگر را در سال جاری آغاز می‌کنیم.

اکبرزاده با بیان اینکه متراژ مسکن برای افراد فاقد سرپناه از 42 متر مربع تا 75 متر مربع است، تصریح کرد: احداث واحدهای مذکور در بودجه سال 1400 لحاظ شده است.

آیت الله فلاحتی – نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره اینکه حساب ۱۰۰ از جمله یادگارهای امام راحل است، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹، سال پر مخاطره ای بود و رهبر معظم انقلاب گلایه‌هایی نسبت به “جهش تولید” داشتند و فرمودند جهش تولید مقداری انجام شد.

وی، مقام معظم رهبری را دیده بان نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری امسال را “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها” نامگذاری فرمودند و این نشان می‌دهد ایشان همچنان به تولید داخلی تاکید دارند و بر این اساس بازارهای غرب آسیا و آسیای میانه عرصه مناسبی برای صادرات کالای ایرانی محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت، فرهنگ را موضوع اصلی در مسائل احتماعی ذکر کرد و یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی باید با نگاه به فرهنگ بومی محلی مناطق گیلان انجام شود.

وی با بیان اینکه توجه به روستاهای گیلان حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: هنوز فرهنگ روستاهای استان برای مردم شناخته شده نیست.

آیت الله فلاحتی بر ترویج فرهنگ روستا تاکید کرد و افزود: فرهنگ و آداب خوب بومی بسیاری داریم که می‌توان به بهترین نحو رسانه‌ای کرد، می‌طلبد فعالیت بیشتری در این زمینه انجام شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67040
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن