مناطق آزاد-گردشگری

توسعه مناطق آزاد با تشکیل شوراهای مشورتی تسریع می‌شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بر تشکیل شوراهای سرمایه‌گذاری، تامین مالی و منابع پایدار در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: با راه‌اندازی شوراهای مشورتی رفع موانع در مسیر توسعه مناطق تسریع می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، حمیدرضا مومنی در نشست شورای اداری منطقه آزاد چابهار، ضمن تاکید بر هم‌افزایی بیشتر بین مناطق آزاد 8 ‌گانه کشور اظهار کرد: این مناطق باید از تجربیات هم استفاده کنند. بیشتر ضعف‌ها را برطرف کرده‌ایم، ولی همچنان می‌بایست به سمت تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف قدم برداریم.

وی با بیان اینکه طی ۶ سال اخیر با منابع ناپایدار و شرایط اقتصادی ناپایدارتر کار کردیم و هم‌اینک ماحصل اقدامات انجام شده در مناطق آزاد را مشاهده می‌کنیم، اظهار داشت: در منطقه آزاد چابهار در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، صنایع، گردشگری و اجرای طرح‌های عمرانی و تولیدی به خوبی کار شده است.

مومنی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد در برخی موارد به اندازه ۲۰ سال گذشته کار شده است، ادامه داد: در بسیاری از حوزه‌ها می‌توان گفت که چهار برابر ۲۰ سال گذشته کار شده است و به جرات می‌توان ادعا کرد که توسعه همه‌جانبه مناطق در حال شکل‌گیری است و از این حیث، چابهار از پتانسیل بالایی برخوردار است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مطالبات مردم را شنید و به آن‌ها پرداخت اظهار کرد: دبیرخانه، هر هفته با نمایندگان مردم در خانه ملت جلساتی خواهد داشت و نمایندگان مجلس، مطالبات به حق مردم را به ما انتقال می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دبیرخانه، تقویت مدیرعامل‌های مناطق آزاد است، بیان کرد: باید موضوع تشکیل شوراهای سرمایه‌گذاری، تامین مالی و منابع پایدار به طور جدی در دستور کار قرار گیرد. با راه‌اندازی شوراهای مشورتی رفع موانع در مسیر توسعه مناطق تسریع می‌شود.

مومنی در پایان سخنان خود تصریح کرد: برای ایجاد تحول در حوزه گردشگری باید خطوط هوایی اختصاصی مناطق آزاد را هرچه‌ سریع‌تر فعال کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67039
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن