صنعت-معدن-تجارت

خودکفایی در تولید تجهیزات مقابله با کرونا

وزیر صمت از توان بالای کشور در بخش تولید تجهیزات مرتبط با بیماری کرونا در کشور خبر داد و گفت: امروز در کنار تامین کامل نیازهای داخلی در حوزه مقابله با کرونا به مرحله صادارت تجیهزات مرتبط با بیماری کرونا رسیده ایم.

به گزارش تفاهم آنلاین، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در حاشیه نشست امروز کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت کرونا با قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا به مرحله خودکفایی رسیده ایم؛ گفت: با تولیدات انبوهی که در کشور برقرار شده، همه نیازمندی‌های وزارت بهداشت را تأمین می‌کنیم.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه دیگر هیچ نگرانی در حوزه تجیهزات پزشکی مرتبط با کرونا نداریم؛ گفت: در تولید ماسک مازاد تولید داریم و تعدادی تولید کنندگان تقاضای صادارت دارند.
وی اضافه کرد: در حوزه ونتیلاتور خوشبختانه دو کارخانه بزرگ در کشور در این بخش تولیدات بسیاری خوبی دارند و نیازهای وزارت بهداشت را تامین می کنند و با توجه به تولید زیاد؛ ظرفیت صادرات هم وجود دارد.
رئیس کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص دستگاههای اکسیژن ساز هم گفت: واحدهای تولیدی ما آمادگی بالایی برای تامین نیازهای وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی کشور دارند.
وی تصریح کرد: در خصوص اکسیژن بیمارستان ها نیز شرکت فولاد اصفهان و کرمان و برخی از استان‌های دیگر این کالا‌ها را به صورت رایگان به بیمارستان‌ها می‌دهند.
رزم حسینی گفت:: خوشبختانه موفق شدیم با همکاری همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران در بحث تجهیزات مربوط به کرونا به خودکفایی برسیم و این تلاش ادامه دارد.
رزم حسینی گفت: در بحث صادرات نیز قرار شد بنا به تقاضای وزارت بهداشت و درمان چنانچه اگر مازاد تشخیص دادند، اجازه صادرات داده شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56646
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن