گیلان

تبیین دستورالعمل‌های اجرایی طرح برق امید در گیلان

در خصوص تبیین دستورالعمل‌های اجرایی طرح برق امید و اپلیکشن برق من، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و جمعی از مدیران و روسای خدمات مشترکین برگزار شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در این جلسه، با بیان اینکه در اجرای طرح برق امید گام اول شناسایی مشترکین در دسته‌های کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف است، اظهار کرد: داده‌ها باید به تفکیک مناطق و با دقت به صورت رقم و درصد موجود باشد و حتی تغییرات در این دسته‌ها باید ثبت شود.

دکتر محمداسماعیل هنرمند گفت: از سوی تمامی امورها و ادارات اجرایی، ضروری است تا به مشترکین اطلاع‌رسانی گسترده بدهند و آگاهی کامل همکاران از این طرح بسیار مهم می‌باشد.

وی اضافه کرد: راهکارهای مدیریت مصرف به صورت جاری مورد اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرد و باید با تاکید بیشتر در این خصوص آگاه‌سازی صورت پذیرد تا بتوانیم مشترکین پرمصرف را به مشترکین خوش‌مصرف و کم‌مصرف تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان کرد: هدف اصلی و غایی طرح برق امیدکاهش حداقل 10 درصدی مصرف برق مشترکین و نتیجتاً کمک به حفظ منابع ملی و کاهش آلاینده های زیست محیطی است.

دکتر هنرمند گفت: نتایج اجرای طرح باید از سوی همکاران همواره مورد پایش قرار گیرد و این موضوع باید با کمک همه همکاران به ویژه ادارات فروش و خدمات مشترکین سطح شرکت و مامورین تشخیص با جدیت پیگیری و اجرا شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح حذف مراجعات حضوری مشترکین، شرکت توانیر از آذرماه سال جاری اجرای خدمات غیرحضوری به کلیه مشترکین برق را از طریق سامانه برق ایران (برق من) کلید خواهد زد که در این اپلیکیشن جامع تمام خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشی‌ها، فروش انشعاب جدید و…. ارائه خواهد شد و به راحتی از طریق سایت شرکت توزیع برق در دسترس می‌باشد.

مهندس جواد بیدی-معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز در ادامه این جلسه،  با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی این طرح اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد زبان واحد برای مبحث مهم برق امید است.

وی اضافه کرد: شناسایی، اطلاع رسانی، اقدامات اجرایی و پایش جاری بمنظور تحقق کمی و کیفی چهار رکن اصلی اجرای طرح ملی برق امید می‌باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان گیلان تاکید کرد: مشترکین کم‌مصرف مشترکینی هستند که در ماه‌های عادی سال کمتر از 80 کیلووات ساعت در ماه و در ماه‌های گرم سال (15 خرداد تا 15 شهریور) کمتر از 150 کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند.

همچنین مشترکین خوش مصرف شامل مشترکینی می‌شود که در ماه‌های عادی کمتر از 200 کیلوواتساعت و در ماه‌های گرم سال 400 کیلووات ساعت در ماه مصرف برق دارند و مشترکین پرمصرف نیز مشترکینی هستند که مازاد بر الگوی مصرف اشاره شده برق مصرف می‌کنند.

بیدی گفت: به مشترکین کم مصرف تخفیف 100 درصدی بهای برق مصرفی تعلق می‌گیرد و مشترکین خوش‌مصرف شامل تخفیف کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌شوند و مشترکین پرمصرف نیز فرصت 6 ماهه در اختیار آنان قرار می گیرد تا مصرف خود را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: شناسایی مشترکین در تعرفه های مختلف بسیار ضروری است و در این زمینه باید توجه ویژه ای به سکونتگاه های غیر دائم و باغ ویلاها شود تا اشتباهاً بعنوان کم مصرف ها درنظر گرفته نشوند که در این راستا از ظرفیت مامورین تشخیص به خوبی می توان استفاده کرد.

بیدی به اپلیکیشن بسیار کاربردی برق من اشاره کرد و افزود: مشترکین با مراجعه به این اپلیکیشن در کنار تمامی خدمات جامع و کامل آن، امکان مشاهده و بررسی چگونگی مصرف و قرارگیری در دسته‌بندی‌های مذکور را خواهند داشت.

وی افزود: با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به آدرس ‌www.gilanpdc.ir و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره‌مندی از خدمات غیر حضوری می‌توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید به نشانی bargh-omid.ir از اطلاعات مورد نیاز استفاده نمود.

گفتنی است کهاین جلسه در روز شنبه 24 آبان سال جاری در شرکت توزیع برق گیلان برگزار شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54623
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن