کارآفرینی

با سرمایه کم چه کاری شروع کنم ؟

اگر به دنبال یک کسب و کار جدید هستید، اما نبود سرمایه شما را مایوس و ناامید می کند، سخت در اشتباهید. چرا که بررسی زندگی بسیاری از کارآفرینان موفق و مشهور دنیا نشان می دهد که برای رسیدن به موفقیت و اهدافی که در سر دارید، نیازی به هزینه های هنگفت ندارید و تنها با ایده های ساده هم می توان به این مهم دست یافت. البته اگر با این حرف مخالفید، چاره ای ندارید که دست روی دست بگذارید و یک عمر در یک نقطه بمانید و در جا بزنید.

درشروع بدون سرمایه کار خود را آغاز کردم!!! جمله ی عجیب اما آشنا در زندگی نامه ی اکثر کارآفرینان مطرح دنیا. در روزگاری که افزایش مخارج و هزینه‌های گذران زندگی، مکفی نبودن حقوق و در آمدهای پایین ، عرصه ی زندگی بسیار از افراد جامعه را با چالش روبرو ساخته است، عده ای بسیاری از افراد جامعه به دنبال پیدا کردن شغلی جدید هستند. اما مشکل آنجاست که نمی توانند بدون سرمایه یا با سرمایه ای اندک استارت یک کسب و کار را بزنند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، همین که نیازی به داشتن سرمایه های هنگفت برای شروع کسب ‌وکارتان ندارید، خودش مزیت بزرگی است و انگیزه‌تان را برای حرکت در مسیر زیاد می‌کند. این موضوع می تواند انگیزه ی شما را صد چندان کند. چرا که یکی از دلایلی که افراد جرات شروع کسب و کار جدید را ندارند، ترس از شکست و یا نداشتن قوه ی ریسک پذیری است. اما وقتی که سرمایه ای برای از دست دادن ندارید، قدرت ریسک تان نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

داشتن شغل مناسب از مهم ترین دغدغه های هر فرد و از جمله جوانان در جامعه است.به عبارتی هر انسانی برای رفع نیازهای مالی خود،نیازمند شغل مناسب است . شاید این سوال در ذهن تان ایجاد شود با توجه به اوضاع اقتصادی حال حاضر و مشکلات عدیده ی اقتصادی که همه با آن دست و پنجه نرم می کنند ، چگونه می توان با سرمایه کم شروع به کار کرد و یک خود اشتغالی و یا کسب و کار کوچکی براه انداخت .امروزه جوانان تحصیل کرده زیادی هستند که به دلایل مختلف ، ایجاد یک کسب و کار مستقل و کارآفرینی را به کارهای استخدامی ترجیح می‌­دهند. دلایلی از جمله استقلال فردی ، نداشتن کارفرما ، انعطاف زمانی و …

شاید دراین زمینه با معرفی کسب و کارهای کوچک بتوان کمک شایانی به این افراد کرد. یعنی مشاغلی که با توجه به علاقه و ویژگی های شخصی آنان انتخاب شده تا بتوان از راه آن ، کسب در آمد کرد . البته بدون شک همانگونه که اشاره شد ، مواردی مانند داشتن زمان، سرمایه، مهارت خاص، تخصص و … می‌­تواند شما را در انتخاب گزینه ایده‌­آل یاری کند.

با یادآوری به این که ، شروع یک کسب و کار کوچک با سرمایه کم ، مسلما دارای ریسک کمتری بوده و بالتبع دارای درصد موفقیت بیشتری نیز می باشد.اگر ایده خاصی را برای شروع کسب و کار کوچک تان با سرمایه کم انتخاب کرده اید ، این امر بسیار عالی است ، بهتر است در این راه ، حتما به کسب دانش و مطالعه کافی بپردازید ، چون مطمئنا  یکی از اصول و روشی  که می‌تواند شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل کند و بتوانید با گام های محکم تری برای رسیدن به اهدافتان گام بردارید ، دانش و تخصص کافی در زمینه فعالیت تان است و در این راه خوب است که از تجربیات افراد فعال در این حوزه حتما بهره مند شوید. در این بین ، اصل اول برنامه ریزی دقیق برای شروع کسب و کارتان است ، برآورد کردن هزینه ها و همچنین بررسی کردن بازاریابی در مراحل بعدی آن قرار دارد.سپس کم کم برای اهداف بلند خود برنامه ریزی نمایید.

شاید از مهم ترین این دسته بندی ها که بتوان به آن اشاره کرد و درد سرهای کمتری از جهت مدیریت و حتی هزینه هایی زیادی که برای کسب و کارهای بزرگ می توان متصور شد ، وجود نداشته باشد ،عبارتند از کسب و کارهای خدماتی ، کسب و کارهای کامپیوتری ، مشاغل خانگی یا کسب و کارهای خانه محور(تولید انواع ترشی ، مربا ،تولید میوه خشک ، کیک و شیرینی های محلی )،کسب و کارهای روستایی ،پرورش گل و گیاه ، خیاطی ، آرایشگری ،بسته بندی مواد غذایی  و سبزیجات خشک ، ساخت عروسک های تزیینی ، تولید محتوا ، تدریس خصوصی و …

راه اندازی مشاغل خانگی با سرمایه کم
راه اندازی مشاغل خانگی با سرمایه کم

خوب است ، بدانید که کسب و کارهای خانگی برای نوجوانان در همه جوامع بسیار باب شده است و نوجوانان بسیار زیادی در ایران و دیگر کشورها از این طریق کسب درآمد می‌کنند. با اندیشیدن به این کسب و کارها ، کارتان را با سرمایه کم استارت بزنید . البته ناگفته نماند این مشاغل مانند سایر مشاغل دارای مشکلاتی نیز است و گاهی اوقات نیز عواملی مانند ریسک ، فعالیت و مسئولیت زیاد شما را خسته و از ادامه راه منصرف سازد. ولی شما با انگیزه و اعتماد به نفس بالا ، مشکلات را به جان بخرید و بدانید که موفقیت در انتظارتان است و شما فاصله زیادی با آن ندارید. سعی کنید کسب و کارتان را عیب‌یابی کنید.

به تدریج تلاش نمایید ، در ابتدا می‌توانید شروع کوچکی داشته باشید و به مرور زمان ، کار خود را گسترش دهید. هر پیروزی احساس شعف زیادی در شما ایجاد خواهد کرد. کسب و کار خانگی پردرآمد بسته به حوزه و فعالیت شما بین یک ماه تا یک سال زمان لازم دارد تا به پختگی لازم برسد.به مروز زمان با پیشرفت کارتان می‌توانید ، افرادی را نیز در کنار خود بکار گرفته و جذب کنید  و به کار خود رونق ببخشید. پس هیچ‌وقت برای رسیدن به اهدافتان ناامید نشوید.  با یک سرمایه کم و اولیه می‌توان حتی به یک میلیونر و کارآفرین حرفه‌ای تبدیل شد.نگران نباشید ، اگر در کسب و کاری که با سرمایه کم آغاز نموده اید ،یک کار منحصر به فرد و بسیار جذاب خلق کنید ، مسلما مشتری خاص خود را دارید.امیدوارم بتوانید بهترین شغلی که در آن حس رضایت و آرامش دارید را پیدا کنید.

سیده مینا دیوبند – سردبیر روزنامه تفاهم

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84921
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن