کارآفرینی

راه و رسم زندگی کارآفرینان بزرگ

* مهسا صالحی – کارشناس ارشد مدیریت مالی

افکار و راه و رسم زندگی کارآفرینان بزرگ دارای تجربیات  و درس های  ارزشمندی است . می توان اینگونه بیان کرد که همه افراد موفق به‌خوبی می‌دانند که نگاه کردن به کارهای انجام‌شده در موفقیت یک کسب و کار،چگونه به آن‌ها احساس خوشایندی می‌دهد .

راه و رسم زندگی کارآفرینان به مثابه یک سفر پر هیجان می ماند که سرشار از اتفاقات پیش بینی نشده و چالش برانگیز است. جان ماکسول ،نویسنده‌ ی کتاب پر فروش «افراد موفق چگونه فکر می‌کنند؟» درباره افکار ارزشمند کارآفرینان بزرگ و چگونگی دستیابی به این تفکر مولد اشاره می کند و یکی از عوامل موفقیت کارآفرینان بزرگ جهان را در چگونگی طرز تفکر آن ها جستجو می کند. در واقع تفکر کردن، نوعی نظم است و چگونه فکر کردن ،متحول کننده ی آینده ی هر انسانی است. در هر مقاله ی کارآفرینی از معجزه ی ایده پردازی صحبت شده است. اما باید بدانید که  کارآفرینان موفق فقط ایده ‌پردازی نمی‌ کنند، بلکه برای عملی شدن ایده های شان از هیچ کوششی فروگذار نیستند. چرا که ایده ها ،عمر کوتاهی دارند و ما باید قبل از اینکه تاریخ مصرفشان تمام شود، آنها را عملی کنیم. در غیر اینصورت، تنها مانند یک حسرت تا آخر زندگی مان با آن روبرو خواهیم بود.

ویژگی کارآفرینان بزرگ
ویژگی کارآفرینان بزرگ

افکار ارزشمند، شخصیت های ارزشمند را خلق می کنند. از اینرو اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق و متمایز باشید، ابتدا باید افکارتان را در راستایی هدایت کنید که به ‌صورت ذهنی بر مشکلات تان فایق آیید. دقیقا به همین دلیل، کنترل افکار و احساسات ،موجب دنبال کردن کسب و کارها  به ‌طور متفاوت و موفق ‌تری خواهد شد و درست در نقطه ی مقابل ، افکار منفی و غم‌انگیز همچون یک سد مهار نشدنی، شما و کسب و کارتان را از موفقیت دور و دورتر می سازد. کارآفرینان بزرگ به خوبی می‌دانند برای هر موقعیت و مشکلی، راه‌ چاره‌ای وجود دارد و با پیروزی بر این جدال ذهنی ،براحتی بر آن فائق می آیند. ذهن پویای مملو از ایده های بکر به همراه تفکری خلاق و ارزشمند از آن ها کارآفرینان موفقی می سازد که مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر می گذرانند و برای رشد روز افزون  کسب و کارشان ،مدام در حال برنامه ریزی اند.

این طرز فکر این افراد موفق است که بر تمام امور آن ها تاثیر می گذارد. در واقع افکار ما هم می تواند به کسب و کار مان رونق دهد و هم به آن آسیب برساند. طرز فکرما همچون طرز فکر بزرگان عرصه های کارآفرینی یک موهبت ارزشمند است و گسترش چنین طرز فکر قوی ، نیاز به تمرین و تلاش دارد.

از گوش دادن به سخنرانی های انگیزشی و ویدئوی زندگی نامه ی کارآفرینان موفق گرفته تا خواندن کتاب ها و مجله های کارآفرینی در گام اول می تواند به رشد ذهن و تغییر افکار ما بسیار موثر باشد. متفاوت فکر کنید. چرا کارآفرینان بزرگ نشان داده اند که همواره طرز تفکری متفاوت داشته اند. همین که آنان  شکست را به عنوان یک تجربه ارزشمند می پذیرند، موفق اند. آن ها برای اهدافشان ارزش قائل اند و هیچ عاملی آن ها را مایوس و دلزده نمی نماید. طرز تفکر کارآفرینان بزرگ نشان می دهد  که زمان، در بالاترین اولویت ارزش گذاری قرار دارد و همچون کارخانه ای می تواند تبدیل کننده فکر به ثروت باشد. چرا که زمان تنها فاکتوری است که نمی توان آن را به عقب برگرداند و کمبود آن را جبران کرد.
البته باید متذکر شد که هرگز تلاش نکنید که زندگی تان را از روی یک کارآفرین موفق کپی کنید. آن چیزی که شما را منحصر به فرد می کند، ذهنی باز و سرشار از ایده های نو و البته تلاش های شبانه روزی شماست. متفاوت فکر کنید و با این تفکر خلاق به آغوش شکست ها و مشکلات بروید و بدانید ،آینده و موفقیت از آن کسانی است که از تجربه کردن نمی هراسند و افکار ارزشمندشان همچون چراغ راهی هدایتگرشان است.

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82432
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن