کارآفرینی

ایده یا سرمایه ، کدامیک مهم ترند؟

مصطفی یحیایی – ارشد علوم ارتباطات

ایده  از دیدگاه بعضی از کارشناسان کلید خلاقیت و نوآوری است . شاید بهتر است بگوییم ، راه اندازی یک فعالیت و کسب و کار بدون یک ایده خوب امکان پذیر نیست . ناگفته نماند این بدان معنی نیست که ایده‌پردازی به تنهایی منجر به ایجاد یک کسب و کار می شود. در این بین یک دوگانگی بین سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان بر روی ایده‌ها وجود دارد.

بعضی ایده و بعضی سرمایه و برخی نیز این دو را لازم و ملزوم یگدیگر می دانند.شاید بهتر است اظهار کنیم به نوعی ایده و سرمایه لازم و ملزوم یگدیگر هستند.اغلب ایده پردازان معتقدند، اجرای ایده آن‌ها فقط به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و درصورتی‌که کسی سرمایه‌گذاری بر اساس ایده‌هایشان داشته باشد، به موفقیت خواهد رسید.

حتما شما هم در جمع دوستان، آشنایان و یا بستگان تان با افرادی روبرو شده اید که مقداری پس انداز یا سرمایه ی اولیه دارند، اما نمی دانند که چه کسب و کاری را راه اندازی نمایند . در واقع این افراد سرمایه ی اولیه برای استارت فعالیت های کارآفرینانه دارند، اما ایده ای به ذهنشان نمی رسد و یا راهنمای درستی در این حوزه پیدا نمی کنند.

قبل از آنکه وارد این مبحث شویم، باید یادآور شد که سرمایه دارم ، ایده برای کارآفرینی ندارم با توجه به ملزومات و شرایط دنیای مدرن امروز مشکل بزرگی به حساب نمی آید و افراد می توانند با کمی تحقیق ساده برای این مشکل کوچک بهترین پاسخ ها را پیدا کنند و زندگی خود را متحول نمایند. تنها کافی است که کمی موشکافانه و با دقت به محیط پیرامون تان نگاه کنید و از ایده های کوچک و بزرگ شروع کنید. تلاش و کوشش خود را به کار بگیرید و کمی خلاقیت به خرج دهید تا شاهد موفقیت خود در این عرصه باشید. البته کم نیستند تعداد افرادی که بدون داشتن تجربه، تخصص و شناخت از پیرامون، خروجی های ذهنی خود را ایده نامگذاری کرده و در انتظار عملی شدن و کارآفرینی اند، اما درعمل اینچنین نیست! زیرا دلایل بسیاری وجود دارد که بتوان یک ایده را شناسایی، برای تحقق‌ اش برنامه ‌ریزی، برای واقعی شدنش مشورت و در انتها عملی کرد.

ایده های کارآفرینی و مشغول شدن در حوزه ی تولید بسیار زیاد است. ایده هایی که نیاز به بررسی دارند تا با ورود آگاهانه و حساب شده به آن ها بتوان هم سرمایه ی اولیه را حفظ کرد و هم به سوددهی قابل توجهی دست یافت. قبل از اینکه ایده های پیشنهادی به شما در ورطه ی تولید مورد امتحان قرار گیرند باید دو مورد مهم و اساسی را مورد توجه قرار دهید. نخست آنکه از انتها به ابتدا بیاندیشید. قبل از اینکه ملزومات تولید مکان و میزان سرمایه را مورد بررسی قرار دهید، بازار فروش ایده ی خود را رصد نمایید. در صورتی که محصول تولید شده دارای بازار فروش خوبی نباشند، افراد را کلافه می کنند و به آن ها انرژی منفی می دهند. فروش تعیین کننده ی راه و روش کسب و کار شماست. نکته ی مهم دیگر اینکه در بررسی ایده های پیشنهادی حتما تیپ شخصیتی خود را در نظر بگیرید. اگر یک فرد خجالتی و درون گرا هستید، مسلما مشاغلی که نیاز به روابط ، نقش اساسی دارد، قطع به یقین گزینه ی مناسبی برای شما به حساب نمی آید.

ایده و خلاقیت
ایده و خلاقیت

کسب ‌و کار شما باید همان چیزی باشد که به آن اشتیاق دارید، اگر در پی تحقق بخشیدن به ایده ها‌ی خود درباره کسب‌ و کار هستید، تمام تمرکزتان را بر روی کسب‌ و کارتان قرار دهید، حسابی فکر کنید و بر روی هدفتان تمرکز کنید. داشتن سرمایه یک برگ برنده در فعالیت های کارآفرینانه است. چرا که اکثر افرادی که می خواهند در زمینه ی تولید و فعالیت های کارآفرینانه فعالیت داشته باشند از نبود سرمایه ی کافی و وافی گله مندند. به یاد داشته باشید یکی از نکات مهمی که افراد باید قبل از راه اندازی یک کسب و کار  با هر ایده ای در نظر بگیرند، استفاده از یک مرجع مناسب به عنوان راهنما و مشاور است. دانش و تجربه می تواند تضمین کننده ی موفقیت در کسب و کارها باشد.

متاسفانه  بسیاری از افراد مدام درگیر این مسئله هستند که کسب و کارشان با بدبیاری عجین شده است. به نکات مثبت توجه کنید، داشتن سرمایه بزرگ ترین تقطه ی قوت است که متاسفانه بسیاری از ایده ها از آن محروم اند. بنابراین لازم است که در راه تبدیل ایده به کسب و کار مثبت فکر کرده و مطمئن شوید که هیچ بدبینی درگیر تجارت جدید شما نخواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90950
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن