اجتماعی

افکار مثبت و انرژی مثبت

میترا اکبری  - کارشناس اجتماعی

 بسیار شنیده ایم که اگر افکار مثبت داشته باشیم ، انرژی مثبت هم دریافت می کنیم و در نتیجه اتفاقات خوب و مثبت برای ما رخ می دهد. مثبت اندیشی یکی از الگوهای رفتاری سالم در جامعه است. با توجه به اینکه آینده هر شخص تا حد بالایی به نگرش او بستگی دارد ، مثبت اندیشیدن می تواند مقدمات کامیابی را برای او فراهم کند.

البته لازم به ذکر است که تنها مثبت اندیشی لازمه کار نیست بلکه به این معنی می باشد که نگرش مثبت در زندگی می تواند انسان را به سمت موفقیت راهنمایی کند. مثبت اندیشی ؛ اثرات بسیار خوبی بر روی زندگی و حتی بدن ما دارد. با توجه به اینکه ذهن قدرت بالایی دارد ، مثبت اندیشی در بسیاری از مواقع غیرممکن ها را ممکن می کند! مثبت فکر کردن به فرد کمک می‌کند تا وقتی در مسیر دشواری های  زندگی قرار می گیرد، با داشتن یک چشم انداز و نگرش سالم از زندگی لذت ببرد.

همه چیز در جهان انرژی دارد ،انرژی مثبت و انرژی منفی . ذهن و افکار ما می تواند بسیاری از این انرژی ها را جذب کند. دریافت انرژی اگر مثبت باشد باعث افزایش کارایی می شود و اما اگر انرژی دریافتی منفی باشد باعث خمودگی و کسالت می شود. اگر افکار ما مثبت باشد ، حتی اگر انرژی که دریافت می کنیم ، منفی باشد می تواند آنرا به انرژی مثبت تبدیل کند.

ماهیت انرژی مثبت در واقع همان چیزی است که در ذهن و افکار خود تصوری درست از آن داریم مانند نور، خوبی و محبت کردن، عشق ورزیدن و…. انرژی مثبت می تواند از دیدن یک صحنه، شنیدن یک جمله و مرور یک خاطره به سمت شما بیاید، حتی با اتفاقات کوچک هم می توانید وجود خود را سرشار از انرژی مثبت کنید، گاهی اوقات پس از شنیدن یک جمله محبت آمیز، لبخند بر روی لبان شما ظاهر می شود و همین لبخند کوچک باعث می شود تا وجود شما سرشار از انرژی مثبت شود.

انرژی مثبت به مثبت اندیشی کمک فراوانی می کند. مثبت‌‍اندیشی منبع انرژی است، به این دلیل که این توانایی را  در شما به وجود می آورد تا راه حل های بسیار مناسب برای حل مشکلات  خود پیدا کنید  و به این صورت مهارت و اعتماد به نفس و قدرت را در شما افزایش می دهد. مثبت‌اندیشی می تواند منبع رهایی  باشد، به این معنی که شما با استفاده از این افکار می توانید  از دردها و رنج های منفی نگری و آثار جسمی آن خود را نجات دهید. اگر دائما خود را با افکار منفی تحت فشار قرار دهید نه تنها مشکلی را حل نکردید بلکه بر اساس قانون جذب باعث به وجود آمدن بحران هایی می شوید که زندگی شما را بیش از گذشته متلاطم می کند.

تفکر مثبت فواید بسیاری برای انسان ها  دارد. روزانه استرس کمتری را تجربه خواهید کرد. وضعیت سلامتی شما بدون شک بهتر از افراد منفی نگر و منفی‌باف خواهد بود.  اعتماد به ‌نفس بیشتری خواهید داشت. زندگی‌تان طولانی‌تر می‌شود و بیشتر عمر می‌کنید. زندگی شادتری خواهید داشت. دوستان بیشتر و البته باکیفیت‌تری خواهید داشت. تصمیمات تان را بهتر مدیریت می‌کنید و توانایی تصمیم‌گیری بهتری دارید و… .

افکار منفی را بشناسید! افکار منفی شما را از دیدن جنبه ی مثبت زندگی باز می دارند. با شناخت افکار منفی می توانید آنها را دور بریزید. این افکار، می‌توانند شامل موارد زیر باشند: ممکن است نقاط مثبت و جذاب اتفاقات روزانه را نادیده گرفته و فقط روی جنبه‌های منفی تمرکز کنید. شما به خاطر حوادثی که رخ می دهد خودتان را سرزنش می کنید. با کوچک‌ترین اتفاق منفی، بدترین نتایج را پیش‌بینی می‌کنید.

تمام تجربیات را خوب یا بد می‌بینید به اتفاقات به عنوان تجربه نگاه کنید و آنها را  به بد  و خوب دسته بندی نکنید . با شناختن این افکار، می‌توانید به متوقف کردن آن‌ها دست یابید. در این شرایط، باید تمرین کنید که روی نقاط و جنبه‌های مثبت تمرکز کنید. فراموش نکنید که مثبت اندیشی می‌تواند به خودتان و همچنین به خانواده و دوستان شما هم کمک کند. بیشتر لبخند بزنید. خاطرات خوب خود را یادداشت کنید.  تصویرسازی کنید و بهترین موفقیت در آینده  را برای خود تصور کنید. روی نقاط قوت خود مثل مهربانی، خلاقیت، نظم و … تمرکز کنید. افکار منفی یک شبه از بین نمی‌روند، اما با تمرین کردن، می‌توانید مهارت کسب کنید که تفکر مثبت‌تری داشته باشید. فراموش نکنید که مثبت اندیشی به معنای انکار واقعیت و حقیقت نیست، بلکه شما روی جنبه‌های مثبت تاکید می‌کنید.

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91859
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن