کارآفرینی

اشتغال ۹۲۶ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اشتغال ۹۲۶ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، فتحعلی محمدزاده در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فلسفه وجود شهرک‌های صنعتی ایجاد بستر لازم برای توسعه و رشد واحدهای کوچک صنعتی است، اظهار داشت: وظیفه ما تامین زیرساخت‌ها و حمایت از صنایع کوچک در بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است اما قانون‌گذار، تکالیفی را نیز در راستای توسعه اشتغال بر عهده سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها قرار داده که باید برای کمک به رونق تولید به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود آب و شرایط اقلیمی باید برنامه جامع و بلندمدت برای مدیریت بهینه منابع آبی داشته باشیم، اضافه کرد: ۷۵ درصد واحدهای صنعتی مستقر در داخل شهرک‌های صنعتی تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب هستند که در نهایت سعی و تلاش بر این است که آب تصفیه شده، دوباره به شهرک‌ها برگشته و برای آبیاری فضای سبز و آب صنعتی برای واحدها استفاده شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ایجاد نواحی صنعتی روستایی در دستور کار قرار گرفته، افزود: این اقدام علاوه بر اشتغال‌زایی در مناطق روستایی منجر به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: هدایت سرمایه‌گذاران به مناطق محروم از طریق پرداخت تسهیلات و ارایه خدمات دیگر نیز جزء اولویت‌ها و برنامه‌های کلیدی است تا به توسعه در مناطق محروم کمک کند. محمدزاده بر همت سازمان شهرک‌های صنعتی ایران در تحقق شعار سال در جهش تولید اشاره کرد و گفت: در همین راستا حامی صنعتگران هستیم تا زمینه ارتقای شاخص‌های بخش تولید فراهم شود.

وی با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی در حمایت از واحدهای صنعتی، اظهار داشت: نیازمند بهره‌مندی از اعتبارات استانی در حمایت از صنعت منطقه هستیم. وی با اشاره به اینکه رویکرد اقتصادی آذربایجان‌غربی ظرفیت کشاورزی است، بیان کرد: توسعه اقتصادی در منطقه با بهره‌مندی از کشاورزی بدون صنعت ممکن نیست.

محمدزاده با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی در کشور یک ضرورت است، گفت: باید ایجاد شهرک تخصصی صنعتی صنایع غذایی در آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گیرد تا زمینه ارتقای شاخص‌های صنعت در کنار توسعه بخش کشاورزی فراهم شود.

گفتنی است که در این مراسم، حسن حاتمی به عنوان مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات علی عبدلی-سرپرست پیشین قدردانی شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41362
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن