صنعت-معدن-تجارت

ضرورت اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا ۱۰ شهریور

ملک زاده گفت: با توجه به شرایط متفاوت امسال، نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی هر چه سریع تر باید اعلام شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی امروز در نشست خبری در ارتباط با خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید اظهار کرد: همه ساله قبل از پایان شهریور، دولت بنا بر قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مکلف است که نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی که وزارت جهاد کشاورزی آن‌ها را پیشنهاد داده به طور رسمی از طریق رسانه‌ها اعلام کند.

او افزود: اطلاع رسانی به موقع موجب شده تا کشاورزان بتوانند در ارتباط با محصولاتی که برای سال جدید قصد تولید آن را دارند، نرخ خرید را بر مبنای هزینه‌های تولید و تورم اعلام کنند.

قیمت پیشنهادی قیمت خرید گندم ۵ هزار و ۹۲ تومان

ملک زاده ادامه داد: قیمت پیشنهادی و نهایی خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید بر اساس نرخ‌های واقعی و هزینه‌های تولید باشد تا بتوان برای خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی گام برداشت.

این مقام مسئول با انتقاد از نقض قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی بیان کرد: طی سال‌های متمادی دولت با اعلام دیر هنگام نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی این قانون را نقض کرده به طوری که حتی در مواردی با هفت ماه تاخیر این نرخ‌ها را اعلام کرده است که این امر باعث سردرگمی و ضرر و زیان کشاورزان شده است.

ملک زاده با تاکید بر اعلام نرخ خرید تضمینی مطابق با هزینه‌های تولید بیان کرد: در برخی از سال‌ها نرخ‌های خرید تضمینی با هزینه‌های تولید و واقعیت اقتصادی کشور همخوانی نداشته است، از این رو انتظار می‌رود که دولت امسال نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بر اساس هزینه‌های تولید مشخص و به موقع اعلام کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41365

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن