اقتصادی

توسعه شرکت‌های استارت‌آپی از طریق نمایشگاه الکام‌استارز

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری گفت: نمایشگاه الکام‌استارز یکی از رویدادهای مخصوص استارت‌آپ‌ها است که توانسته به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها کمک کند.

به گزارش تفاهم آنلاین، مهدی محمدی در نشست خبری نمایشگاه الکام استارز که قرار است به صورت آنلاین برگزار شود، اظهار داشت: حمایت‌های ویژه ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست‌ جمهوری از استارت‌آپ‌های برتر الکام‌استارز به سه بخش عمده تقسیم می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش اول جوایز مسابقه اصلی الکام‌استارز به هر ۱۵تیم استارت‌آپی برتر مسابقه، ۱۰ میلیون تومان جایزه به صورت مستقیم ارائه شود. از بین این ۱۵ تیم، ۱۰ تیم از سمت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای حمایت می‌شود. جایزه ۵ تیم که در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، زنجیره بلوکی، فناوری مجازی‌سازی و ارائه راهکار در حوزه کرونا فعالیت کنند، نیز از سمت ستاد تامین خواهد شد.

وی در ادامه به در نظر گرفتن تسهیلات ۵۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی برای ۱۵ تیم برنده الکام‌استارز در قالب طرح دوم حمایتی ستاد اشاره کرد و گفت: بخش دوم حمایت ستاد به شرکت‌های استارت‌آپی باز می‌گردد که ایده‌ای دارند و می‌خواهند این ایده را پیاده و به مرحله محصول برسانند و در واقع وارد فاز شتاب‌دهی شوند. در این مرحله این امکان را فراهم کرده‌ایم که اگر برندگان نمایشگاه الکام‌استارز بتوانند سرمایه‌گذاری را در فاز شتاب‌دهی جذب کنند، برای ۱۰ تیم اول تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قابل تبدیل و بلاعوض در نظر بگیریم و برای ۵ تیمی که در حوزه‌های نوظهور امکان جذب سرمایه‌ پیدا کرده‌اند نیز ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قابل تبدیل و بلاعوض تخصیص داده شود.

محمدی در نظر گرفتن مکانیزم “هم‌سرمایه‌گذاری” با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی را طرح سوم حمایتی ستاد از برندگان الکام استارز عنوان کرد و گفت: امکان دیگری که برای برندگان الکام‌استارز فراهم کرده‌ایم در امکان جذب سرمایه در پاویونی به نام “استارز اینوست” است. در این مرحله با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، مکانیزیم سرمایه‌گذاری مشترک را از طریق ۹ صندوق سرمایه‌گذاری که برخی از آن‌ها در شهرستان نیز هستند را فراهم کرده‌ایم.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری بیان کرد: ۳۰۰ میلیون تومان از سوی ستاد اقتصاد دیجیتال از طریق سامانه “راه‌ نوآوری” برای ۱۵ برنده ششمین رویداد الکام‌استارز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: یک حمایت نیز خارج از ۳ حمایت اصلی از برندگان الکام‌استارز داریم و آن در اختیار گذاشتن امکانات از طریق سامانه راه‌نوآوری به برندگان این رویداد است؛ مبلغ ۲۰ میلیون تومان کیف پول برندگان الکام‌استارز را در سامانه راه‌ نوآوری شارژ خواهیم کرد تا بتوانند از امکانات و خدمات آن استفاده کنند. سامانه راه‌نوآوری یکی از سامانه‌های تازه تاسیس از سمت ستاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که خدمات زیرساختی و دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را با تخفیف ویژه در اختیار این گروه می‌گذارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59315
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن