اجتماعی

از آموزش نیروی انسانی غافل نباشیم

میترا اکبری – کارشناس اجتماعی

هر کسب و کاری برای زنده ماندن و رقابت در بازار نیاز به آموزش دارد. علاوه بر اینکه مدیر خود باید ، آموزش لازم را ببیند ، نیروی انسانی نیز نیاز به آموزش دارد  اما در بسیاری از کسب و کارها می توانیم ببینیم که مدیر فقط به سود و ضرر شرکت می اندیشد با اینکه این مورد بسیار حیاتی و مهم است و در وهله اول باید به آن اندیشید اما نباید از آموزش نیروی انسانی غفلت کرد.

به روز بودن اطلاعات کارمندان و افزایش دانش آنها در زمینه شغلی علاوه براینکه می تواند برای کارمندان مفید باشد در درازمدت برای کسب و کار شما نیز اثر بخشی دارد و می تواند کارایی شرکت را افزایش دهد.

هر سازمان و شرکتی به افراد آموزش دیده و متخصص نیاز دارد تا اهداف خود را به انجام برساند. اگر توانایی‌هاي کارمندان سازمان پاسخگوي اهداف شرکت باشد در کوتاه مدت کافی است . اما اگر می خواهیم شرکتمان همواره در جهت سوددهی باقی بماند باید آموزش نیروی انسانی را در لیست فعالیت ها قراردهیم . از آنجا که تکنولوژي به سرعت رشد می کند بنابراین کارکنان در مدت  کوتاهی پس از استخدام نیازمند دریافت دانش و مهارت می باشند.

آموزش نیروي انسانی بسیار منفعت دارد و سرمایه گذاري پر سودي به شمار می رود، که همواره باید در شرکت ها مورد توجه قرار گیرد، آموزش یکی از راه‌هاي اصولی و منطقی هدایت تلاش‌هاي کارکنان در سازمان است و باعث به کارگیري استعدادهاي نهفته، به کاراندازي قدرت تخیل و به وجود آمدن حسن انعطاف پذیري فکري لازم در کارکنان خواهد شد.

سازمان ها می توانند با اجراي برنامه هاي آموزشی بر رفتار کارکنان و اعضاي خود اثر بگذارند، معمول‌ترین روش این است که آنها می کوشند از طریق مستقیم، مهارت هاي لازم را به اعضاي خود انتقال دهند. به گونه اي که توانایی فرد رشد کند و بتواند به صورت بالقوه، کارها را در سطحی بالاتر، بهتر و دقیق تر انجام دهد. با توجه به اینکه اگر توانایی بالقوه فرد شناسایی شود باعث افزایش انگیزه نیز خواهد شد.

از دیگر مزایای  برنامه‌هاي آموزشی افزایش اعتماد به نفس در کارکنان است. کارکنانی که از اعتماد به نفس خوبی بر خوردارند نسبت به توان انجام موفقیت آمیز کار اعتماد زیادي دارند. آنان به خود اطمینان دارند، ازاین رو اجراي برنامه آموزشی موجب تقویت حس اعتماد به نفس آنان می شود و همچنین علاقه  بیشتري نسبت به انجام کارهاي سخت تر دارند و در این راه حداکثر تلاش و کوشش خود را به کار می گیرند. آموزش باعث می شود که از یک سو مهارت کارکنان و مدیران، همواره به روز باشد و به اصطلاح از بین نرود و از سوي دیگر، فرد نسبت به کار خود احساس بدی نداشته باشد و رضایت شغلی کاهش نیابد.

منبع : روزنامه تفاهم

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=95023
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن