یادداشت

آیا تنبل ها موفق ترند؟!!

با طرح این سوال در گام اول دچار یک تناقض می شویم. تا به امروز این ویژگی را بد تلقی می کردیم. اما اگر واقعا بد نباشد و به موفقیتتان کمک کند، چطور؟ آنگاه ممکن است خیلی از ما نه تنها از تنبلی بدمان نیاید، بلکه از این رویکرد استقبال کنیم.

اما در واقعیت و به دور از طنز گویا تاریخ نشان داده است که خیلی از افراد تنبل هم به موفقیت‌ های بزرگی دست یافته ‌اند. چارلز داروین، وینستون چرچیل، انیشتین، نیوتون، پیکاسو و مندلیف از جمله افراد تنبلی بوده اند که به موفقیت‌های غیرقابل باوری دست یافتند و در تمام جهان شناخته شده اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید: معلمان و والدین داروین از آموختن ریاضی و دستور زبان به او رنج می‌بردند. او غالبا بین ساعات کلاس ‌می‌خوابید. و حتی سال ها طول کشید که او یافته هایش را در علوم تجربی به چاپ برساند. چرچیل در مدرسه کمترین نمره‌ها را در کلاس می‌آورد و حتی به کالج نرفت. هیچ علاقه ای به ورزش نداشت و فعالیت های مورد علاقه‌ اش نشستن روی صندلی گهواره‌ای بود.
از اینرو آنچه در جامعه ای امروز تبدیل به یک باور عمیق شده است این است که با ورود به دانشگاه و کسب نمرات عالی، بدون کوچکترین مشکلی بهترین شغل و درآمد را بدست خواهند آورد ولی گویا واقعیت چیز دیگریست و همین موضوع سبب می شود که همکلاسی تنبل دوران بچگی تان را امروز در جایگاهی می بینید که اصلا هیچ سنخیتی با تصوراتتان ندارد. تنبل ها مبتکر ترند و دقیقا به همین دلیل آمادگی تبدیل شدن به یک کارآفرین ذبده را دارند. آن ها دنبال ساده ترین راه می‌گردند و به قول بیل گیتس: من همیشه سخت ترین کارها را به تنبل ترین آدم های شرکتم می سپارم. چرا که آن ها همیشه به دنبال راه های ساده برای حل مسائل هستند. اگر تنبلی انسان ها برای خاک برداری نبود، هرگز ماشین حفاری ابداع نمی شد و اگر کسی برای کار تکراری جارو زدن خسته نمی شد، تا به امروز جارو برقی ساخته نمی شد. از اینرو چه کسی می داند، شاید افراد تنبل مخترع تمام اختراعات جهان بوده‌اند!

افراد تنبل می دانند چه موقع استراحت کنند و عموما آرام ترند و به همین دلیل در هیچ کاری عجله نمی‌کنند و از این شاخه به آن شاخه نمی‌پرند. تمرکز خود را بروی یک کار قرار می دهند و با خونسردی تا به نتیجه رسیدن تلاش می کنند. عموم آن ها آی کیو بالاتری دارند و در جامعه ی امروزی هر چه ارتباطات و روابط عمومی بالاتری داشته باشید موفق ترید. وقتی که شاگرد اول‌‌ ها حسابی به موضوعات غیرضروری چسبیده‌ اند، افراد تنبل هر روز با کلی آدم جدید آشنا می‌ شوند. در زندگی واقعی، شناختن آدم‌ های قدرتمند می‌ تواند به اندازه‌ ی توانایی ارتباط برقرار کردن، برای شغل ما مهم باشد. روحیه ی خیلی جنگیده ای دارند. ممکن است در دوران تحصیل برای نمره ی بالاتر تلاش نکرده باشند. ولی برای رسیدن به آرزوهایشان دست از هیچ تلاشی بر نخواهند داشت. موفقیت به هوش احساسی، پشتکار، علاقه و مهم‌ تر از همه توانایی غلبه بر شکست نیاز دارد. در کسب‌ و‌ کار هم مثل زندگی بالا و پایین‌ هایی وجود خواهد داشت و معدل‌‌ پایین‌ ها بیشتر موفق می‌ شوند ، چون معنی مبارزه را می‌ دانند. اولین مبارزه‌ ی آنها از تلاش برای پاس کردن امتحان شروع می‌ شود، اما هر گز آخرین مبارزه شان به این موضوع ختم نخواهد شد.

در نهایت هرگز نمی گوییم که شخصیت خود را به یک فرد تنبل نزدیک کنید. بلکه تلفیقی از نقاط مثبت این افراد که توانسته در بسیاری از موارد، آن ها را در ردیف انسان های موفق دنیا قرار دهد با پشتکارتان می تواند راه میانبری برای رسیدن به موفقیت های بیشتر باشد.

مهسا صالحی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59185

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن