بین الملل

آلمان: اروپا سیاست اول آمریکای ترامپ را کپی نمی‌کند

وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در پاریس با تاکید بر اینکه برلین سیاست اول آمریکای ترامپ را کپی نمی‌کند بر لزوم همکاری‌های چندجانبه برای مقابله با بحران‌ها تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “هندلزبلات” آلمان، “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در پاریس اعلام کرد که اروپا سیاست اول آمریکای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را کپی نمی کند.

وی افزود: استقلال اروپایی هرگز به مفهوم اول اروپا نیست. هایکو ماس این سخنان را در نشست سفیران فرانسه در پاریس اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا بیشتر بر این عقیده است که همکاری های بین‌المللی باید وجود داشته باشد. به اعتقاد ماس چالش های بزرگ قرن 21 مانند بیماری های همه گیر، تغییرات آب و هوایی، دیجیتالی شدن و مهاجرت تنها با همکاری های فرامرزی قابل حل است.

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید بیشتر وارد عمل شود چرا که خروج ایالات متحده از سازمان ها و معاهدات بین‌المللی و همچنین رفتارهای چین و یا روسیه در نهادهای چند جانبه آثار ماندگاری بر جای می گذارد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد: ما نمی توانیم از ائتلاف دو سوی آتلانتیک فاصله بگیریم. تنها زمانی که اروپا بتواند بحران ها در همسایگی خود را با نیروی خود خنثی کند به عنوان یک متحد جذاب برای آمریکا باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین اعلام کرد که کشورهای بیشتری باید درگیر سیاست خارجی اتحادیه اروپا شوند. وی افزود: توافق آلمان-فرانسه پیش شرط ضروری برای پیشرفت در اروپا است اما به تنهایی کافی نیست و کشورهای ایتالیا، اسپانیا و لهستان باید مسئولیت بیشتری را بر عهده گیرند.

هایکو ماس حدود چهار روز بعد از هشدرها به شهروندان برای سفر به برخی مناطق فرانسه از جمله پاریس خود به این منطقه قرمز کرونایی سفر می کند.

هایکو ماس در پاریس همایش سفیران فرانسه در اروپا را افتتاح کرد. آمادگی فرانسه برای ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2022 در دستور کار این نشست قرار دارد.

وزیر خارجه فرانسه از آنجایی که در حال حاضر آلمان ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد هایکو ماس را به این نشست دعوت کرده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43219

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن