یادداشت

مهارت افزایی ؛ ضرورتی انکارناپذیر

مهارت افزایی در زندگی فردی و دوران تحصیل ،احتمال موفقیت را افزایش می دهد.به عبارتی باید تاکید کرد ،در هر مرحله‌ای از زندگی شغلی یا فردی، مهارت‌ها افزایی و پرورش آن‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به آن توجه ویژه ایی کرده و انجام دهید.اگر بخواهیم تعریفی ساده از مهارت داشته باشیم، باید بگوییم ،توانایی انجام یک فعالیت خاص، ساده‌ترین تعریف از مهارت است.

امروزه همگان به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود هستند و این موضوع در جوانان و نوجوانان بیش از پیش به چشم می خورد .تعداد زیادی از آنان به اهمیت کسب مهارت افزایی در دوران دانشجویی و یا دانش آموزی پی برده اند و اما از طرفی عده ای در این سن ، صرفا به دنبال گذراندن وقت هستند و بر این باورند که فرصت زیاد است.نکته ی حائز اهمیت دقیقا همینجاست که این دوران بهترین زمان برای یادگیری هر مهارت وعلمی است ،  زیرا در این زمان  ذهن انسان از خلاقیت و کارکرد خوبی برخودار است و آمادگی برنامه ریزی برای آینده ی شغلی فرد را نیز داراست .

اولین قدم برای کسب مهارت افزایی این است که مهارت‌ها را به ‌خوبی بشناسید و در پی کسب آن قدم های اساسی بردارید.برای یادگیری مهارت‌ها هیچ‌گاه عجله نکنید و باید توجه داشته باشید که آموختن و یادگیری یک مهارت نیازمند اختصاص زمان است و در این را باید صبور بوده و تلاش نمایید.مهارت افزایی در حین تحصیل تنها بر روی موقعیت شغلی تاثیر نمی گذارد بلکه حتی موجب توانمند ساختن شما در گذراندن دروس تان می گردد.خوب است، بدانید که مهارت های مورد نیاز شما به دو دسته ی تخصصی و عمومی تقسیم می شوند. گروه اول مربوط به مهارت های حرفه ای متناسب با رشته و دانش شماست و گروه دوم فارغ از تخصص شما ، هر فرد به آن نیاز دارد.

مهارت های زندگی
مهارت های زندگی

راه های زیادی برای رسیدن شما به این توانایی وجود دارد. شایان ذکر است که به دست آوردن پول ،نیروی محرکه ی جوانان است ولی باید به این نکته آگاه باشید که در ابتدای شروع این مسیر باید از انتظارات مادی خود چشم پوشی کنید و باید به دنبال افزایش تجربه ی حرفه ای خود باشید  ، چرا که مدیران و صاحبان کار به بخش رزومه ی مهارت های شما توجه بسزایی دارند و متناسب با آن حقوق و مزایای شما را تعیین می نمایند و نشان دهنده ی صلاحیت شما برای به عهده گرفتن آن کار است.از سری روش های ارتقای مهارت ، می توان به شرکت نمودن در دوره های کارآموزی ، همایش های دانشگاهی ، سمینارها  و دوره های داوطلبانه اشاره کرد . حضور در کلاس های پیشرفته این امکان را به شما می دهد که بدون سابقه ی کسب و کار ، از تجربیات سایر افراد بهره مند شوید ، یادگیری زبان های خارجه  نیز که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است ، نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

همه ی این موارد در حالی است که فرد علاقمند به افزایش دانش خود در زمینه های گوناگون باشد. شما باید اطمینان داشته باشید بدون داشتن اشتیاق و پشتکار به جایی نمی رسید و پس از گذشتن زمان ، تنها فرصت های طلایی خود را از دست داده اید.نکته ی مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که این مهارت افزایی ، فقط علمی نیست بلکه شما باید به فکر تقویت مهارت های  ارتباطی  و فردی خود باشید.نحوه ی برخورد شما با دیگران ، چه در کارهای گروهی و چه غیر گروهی ، کسب اعتماد به نفس ،  فن بیان و … در هنگام ارائه مطالب و نحوه ی ابراز درخواست خود جزجدا ناپذیر این مهارت به حساب می آید.

مطمئن باشید، اگر شما فردی باشید که به همه ی مهارت های نام برده شده ، توجه لازم و کافی را داشته باشید ، شانس موفقیت تان حداقل دو برابر شده و این موضوع تناسب مستقیم با پشتکار و انگیزه شما دارد ، پس اگر در دوران دانشجویی هستید و یا ازسن کمتری برخوردارید و به مدرسه می روید ، به این مهارت ها فکر کنید و اهداف خود را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت یادداشت فرمایید و در صدد تحقق بخشیدن به آرزوها و رویا های خود باشید ، زمان پیش روی شما بسیار حائز اهمیت است.آن را جدی بگیرید تا هرچه زودتر به موفقیت برسید .

مهندس فاطمه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79096
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن