کارآفرینی

مفهوم کارآفرینی

کارآفرینی وانواع آن

کارآفرینی وانواع آن

کارآفرینی ، توانایی و آمادگی برای توسعه ، سازماندهی و اداره یک بنگاه اقتصادی ، به همراه هرگونه عدم قطعیت در آن برای کسب سود است . بارزترین نمونه از آن ، راه اندازی مشاغل جدید است . کارآفرین به عنوان کسی تعریف می شود که توانایی و تمایل به ایجاد ، اداره و موفقیت در یک فعالیت نوپا را همراه با ریسک لازمه آن ، برای کسب سود داشته باشد .

مفهوم کارآفرینی

کارآفرینی ، توانایی و آمادگی برای توسعه ، سازماندهی و اداره یک بنگاه اقتصادی ، به همراه هرگونه عدم قطعیت در آن برای کسب سود است . بارزترین نمونه از آن ، راه اندازی مشاغل جدید است .

معنی کارآفرین

کارآفرین به عنوان کسی تعریف می شود که توانایی و تمایل به ایجاد ، اداره و موفقیت در یک فعالیت نوپا را همراه با ریسک لازمه آن ، برای کسب سود داشته باشد . بهترین مثال برای آن هم ، شروع یک فعالیت تجاری جدید است . کارآفرینان غالباً به عنوان منبع ایده های جدید و مبتکر شناخته می شوند و همچنین ایده های جدیدی را در بازار به وجود می آورند .

1 – کارآفرینی مشاغل کوچک

این مشاغل آرایشگاه ، فروشگاه های مواد غذایی ، آژانس مسافرتی ، مشاوره ، نجار ، لوله کش ، برق و غیره هستند . این افراد تجارت شخصی خود را اداره می کنند یا صاحب آن هستند و اعضای خانواده یا کارمند محلی خود را استخدام می کنند . آن ها سرمایه خود را با گرفتن وام مشاغل کوچک یا وام از دوستان و خانواده تأمین می کنند .

2 – کارآفرینی مقیاس پذیر

یک فرد کارآفرین تازه کار با دانستن اینکه چشم انداز آن ها می تواند جهان را تغییر دهد ، شغلی راه اندازی می کند . آن ها سرمایه گذارانی را که خارج از چارچوب فکر می کنند تشویق می کنند . این تحقیق بر روی یک مدل تجربی قابل مقیاس و تجربی متمرکز است ، بنابراین آن ها بهترین و درخشان ترین کارمندان را استخدام می کنند. آن ها برای تأمین سوخت و پشتیبانی از پروژه یا تجارت خود به سرمایه گذاری بیشتری احتیاج دارند .

3 – کارآفرینی شرکت بزرگ

این شرکت های عظیم چرخه عمر را تعریف کرده اند . اکثر این شرکت ها با ارائه محصولات جدید و نوآورانه که حول محصولات اصلی آن ها می چرخند ، رشد می کنند و پایدار می مانند . تغییر در فناوری ، ترجیحات مشتری ، رقابت جدید و غیره ، شرکت های بزرگ را تحت فشار قرار می دهد تا محصولی نوآورانه بسازند و آن را به مجموعه جدیدی از مشتریان در بازار جدید بفروشند . این شرکت ها برای مقابله با تغییرات سریع تکنولوژیکی ، سازمان های موجود یا شرکت های موفق در نوآوری را خریداری می کنند و یا سعی در ساخت محصول داخلی دارند .

4 – کارآفرینی اجتماعی

این نوع نیز بر تولید محصول و خدماتی متمرکز است که نیاز ها و مشکلات اجتماعی را برطرف می کند . تنها شعار و هدف آن ها این است که برای جامعه کار کنند و هیچ سودی ندهند .

خصوصیات کارآفرینی

همه کارآفرینان موفق نیستند . خصوصیات مشخصی وجود دارد که باعث موفقیت در این کار می شود . در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است :

  • توانایی ریسک پذیری
  • نوآوری
  • کیفیت چشم انداز و رهبری
  • ذهن باز
  • انعطاف پذیر
  • محصول خود را بشناسید

اهمیت کارآفرینی 

  • ایجاد اشتغال
  • نوآوری
  • تأثیر بر جامعه
  • افزایش سطح زندگی
  • پشتیبانی از تحقیق و توسعه

منبع:تفاهم آنلاین

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44009

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن