هرمزگان

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی هرمزگان:۶۹ درصد مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در حوزه راه روستایی و فرعی محقق شد

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از تحقق ۶۹درصدی مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در حوزه راه روستایی به ارزش یک هزار و ۹۸ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، میثم نوبانی با بیان اینکه هم‌زمان با سفر ریاست‌جمهوری به هرمزگان مقرر شد 350 کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شود، اظهار کرد: بر اساس این هدف و با برنامه‌ریزی انجام شده، پس از سفر ریاست‌جمهوری به استان، 390 کیلومتر راه روستایی زیرسازی و بسترسازی شد و 244 کیلومتر راه روستایی آسفالت شد.

وی، مجموع پیشرفت فیزیکی این مصوبه را ۷۰درصد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته، ۲۰۳ کیلومتر و در سه‌ماهه نخست سال جاری نیز ۴۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی، اعتبار هزینه شده برای ساخت ۲۴۴ کیلومتر راه روستایی را یک هزار و ۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه سفر ریاست‌جمهوری، ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی باید تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد که در صورت تأمین اعتبار، مجموع ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی مصوب سفر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبانی، یکی از برنامه‌های اجرایی سال جاری اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راهداری هرمزگان را تکمیل و اتمام آسفالت راه‌های روستایی بالای ۱۰۰ خانوار در استان عنوان و تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار، عملیات اجرایی آسفالت ۱۱ روستا به طول ۱۰۲ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
این مقام مسئول، اضافه کرد: راه روستایی «تو تنگ هماگ» و «دشت و کوران» در شهرستان بندرعباس و «نیک دشت» در شهرستان بشاگرد در مجموع به طول 36 کیلومتر تا هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به کسب رتبه نخست کشور این اداره بین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ و طی سه سال متوالی، خاطرنشان کرد: در طول این مدت، سه پل بزرگ از جمله پل چارک مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مسیر تردد به جزیره کیش و روستای چارک تسهیل شد.

وی، همچنین گفت: عملیات اجرایی پل ارمک بندرلنگه، پل کرویه رویدر و پل ماشنگی رودان با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در حال اجرا است.
نوبانی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه ارتباطی «دوراهی پاهتک – ملکن – درنگ مدو – آخران» در شهرستان بشاگرد تا انتهای حوزه استحفاظی استان هرمزگان، گفت: این مسیر به طول 130 کیلومتر با مشخصات راه فرعی و مواصلاتی بین استانی و باهدف توسعه راه‌های مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از نیمه دوم سال 99 آغاز شد که تا کنون عملیات خاک‌برداری و بازگشایی 98 کیلومتر آن انجام شده است.

وی بیان کرد: آسفالت ۴۰ کیلومتر از کل این مسیر ارتباطی به پایان رسیده و زیر سازی و بسترسازی ۴۹ کیلومتر نیز انجام شده است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، علاوه بر اتصال محور مواصلاتی سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، 27 روستا با بیش از سه‌هزار و 900 نفر جمعیت از راه ارتباطی مناسب برخوردار خواهند شد که باعث تسهیل عبور و مرور و انتقال آسان محصولات کشاورزی و دامی مردم این روستاها به مناطق دیگر می‌شود.

پس از انقلاب اسلامی تا کنون نزدیک به پنج‌هزار و ٤٥٠ کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان آسفالت شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=95922
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن