هرمزگان

 با حضور رییس جمهور؛فاز جدید بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با مشارکت  بانک رفاه افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک رفاه کارگران، فاز جدید ۱۱۲ تختخوابی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین ، دکتر رئیسی رییس جمهور در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، این بیمارستان را که با مشارکت بانک رفاه کارگران احداث و تجهیز شده است، افتتاح کرد.

فاز جدید این بیمارستان که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ و با شروع دولت مردمی آغاز شده بود، با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، شامل بخش‌های مختلف اتاق عمل، آی سی یو، آنکولوژی و اورژانس است. با افتتاح این فاز ظرفیت تخت‌های بیمارستان کودکان بندرعباس از ۱۳۴ تختخواب به عدد ۲۴۶ رسید.

افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس
افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس

رییس جمهور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس، از تعدادی از کودکان بستری شده در این بیمارستان نیز عیادت کرد.

رئیس جمهور همچنین از بانک رفاه کارگران به واسطه تامین مالی احداث و تجهیز این بیمارستان قدردانی و خاطرنشان کرد: مشارکت در طرح های محرومیت زدایی و عام المنفعه برای بانک‌ها برکت به همراه دارد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز طی سخنانی در حاشیه افتتاح این پروژه از این بانک به عنوان بانک پیشرو شبکه بانکی در حوزه مسئولیت های اجتماعی نام برد و گفت: در این حوزه اقدامات بسیار ارزشمندی از سوی بانک رفاه در دولت مردمی سیزدهم اجرایی شده که عموما در مناطق محروم بوده است.

دکتر اسماعیل للـه گانی افزود: این بانک در این سال‌ها تامین مالی پروژه های بسیار مهمی را در استان هرمزگان برعهده داشته است که از آن جمله این بیمارستان است.

به گفته وی، مشارکت بانک در اجرای این پروژه ها به صورت تامین مالی بلاعوض و یا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بوده است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس
بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس

این پروژه با تأمین اعتبار پالایشگاه نفت بندرعباس از شرکت‌های زیرمجموعه بانک رفاه کارگران در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت های اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

دکتر هاشمی مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه گفت: این بیمارستان در زمینی به وسعت ۱٠ هزار متر مربع و در دو بلوک ۵ و ۲ طبقه در مجاورت بیمارستان کودکان قدیمی بندرعباس با اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شد.

وی افزود: با پیگیری های مدیرعامل و هیئت مدیره بانک رفاه کارگران و مدیران عالی این شرکت و با توجه به اینکه ساختمان و امکانات بیمارستان قدیمی کودکان جوابگوی نیاز مردم هرمزگان نبود و نیاز به طرح تکمیلی و اضافه شدن بخش های تخصصی از قبیل بخش مداوای کودکان سرطانی وجود داشت، ساختمان جدید بیمارستان مطابق با استانداردهای تعیین شده در مدت ۲۴ ماه ساخته شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=101461
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن