مناطق آزاد-گردشگری

۳۹ پروژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شد

۳۹ پروژه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مشاور رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها که امروز (چهارشنبه) به بهره‌برداری رسید، گفت: دولت به توسعه اجتماعی و فرهنگی در مناطق آزاد و ویژه، توجه بسیاری داشت و از همین رو حمایت از طرح‌های قرآنی و فرهنگی را در مناطق آزاد در دستور کار قرار داده است.

حمیدرضا مؤمنی اظهار داشت: وجود 3400 حافظ قرآن در مناطق آزاد و تبدیل قشم به شهر قرآنی با بیش از 3000 حافظ قرآن، ترویج پیاده‌روی اربعین از مرز شلمچه، حمایت از ساخت یکهزار مدرسه، حمایت از توسعه مدارس روستایی و 7000 دانش آموز روستایی، ساخت ۲۸ ورزشگاه حرفه‌ای در مناطق آزاد، ساخت بیمارستان و ترویج گردشگری سلامت در مناطق آزاد، افزایش ۶۵ درصدی تعداد هتل‌ها و ورود سالانه ۱۰ میلیون گردشگر به مناطق آزاد کشور از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دولت در مناطق آزاد است.

وی با بیان اینکه ۳۲ منطقه ویژه و ۸ منطقه آزاد در کشور داریم، اضافه کرد: ۲۳ طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی در دولت به تصویب رسیده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تصریح کرد: ۲۱ منطقه ویژه نیز از این ۳۲ منطقه به سازمان‌های تخصصی دولتی و بخش خصوصی واگذار شده است.

مؤمنی بیان کرد: این ۳۹ پروژه با سرمایه‌گذاری 5800 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 5400 نفر افتتاح شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66863
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن