مناطق آزاد-گردشگری

بهره‌برداری از دو طرح گردشگری و عمرانی در جزیره كيش

با بهره برداری از دو طرح گردشگری و عمرانی در جزیره كيش، بيش از ٢٥٠ فرصت شغلی جديد فراهم شد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در مراسمي كه از طريق ويديو كنفرانس و با حضور رييس جمهور كشورمان، حميد رضا مومني مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد و همچنين جعفر آهنگران سرپرست منطقه آزاد كيش و معاونان و مديران اين سازمان و شركت هاي تابعه برگزار شد دو طرح گردشگري و سرمايه گذاري به ارزش ٩ هزار و ٣٠٠ ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

جعفر آهنگران در اين مراسم بر نقش موثر تحقق شعار سال با نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در توسعه و پیشرفت رونق اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را براي رونق توليد در راستای سازندگی كشور به کار گرفت.

آهنگران با بیان این که با وجود دشواری های ناشی از تحریم ها و شیوع بیماری کرونا، در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدامات ارزشمند کمی و کیفی در حوزه های مختلف از جمله زیر ساخت ها تحقق یافته است افزود: در طول سه دهه گذشته کارهای کم نظیر و یا به عبارت دیگر بی نظیری در مناطق آزاد کشور  انجام شده است.

 آهنگران با اشاره به این که جزیره کیش در طول مدت دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد زیر ساخت های لازم برای افزایش جذب سرمایه گذاری عملکرد قابل توجهی داشته است اظهار داشت:  در طول 8 سال حجم سرمایه گذاری در دو بخش صنعتی و  غیر صنعتی کیش بالغ بر 26 هزار میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی بیش از 110 میلیون دلار بوده است که از محل این سرمایه گذاری برای حدود 5500 نفر ایجاد اشتغال شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص سالن مسافری در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش اظهار داشت:  با بهره برداری از پایانه فرودگاهی کیش پذیرش مسافر در سال به ۶ میلیون نفر افزایش می یابد و همچنین قرار گرفتن در منطقه استراتژیک خلیج فارس، بازاری بزرگ برای سرمایه گذاری به خصوص در عرصه گردشگری است.

وی به عملكرد خوب منطقه آزاد كيش در حوزه تامین منابع مالی طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با استفاده از روش های نوین تامین و مدیریت منابع، توجه به ظرفیت های موجود و اولویت بندی برنامه ها موجب رونق فعالیت های توسعه ای و عمرانی منطقه از طریق افزایش جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی شده است.

جعفر آهنگران با بیان این که ساخت تنها مجموعه تفریحی و پارک زمستانی  پنگوئن کیش یکی از جلوه های تعامل موثر با بخش خصوصی در این حوزه است افزود: این مجموعه شامل بخش های متنوعی است که به طور قطع برای گردشگران فضایی متفاوت و خاطره انگیز را فراهم می کند.

آهنگران در ادامه تصریح کرد: گردشگران می توانند از هوای دلنشین و سواحل زیبای این جزیره لذت برده و از انواع تفریحات دریایی در گرمای تابستان استفاده کنند و همزمان یک روز خاطره انگیز را در مجموعه زمستانی پنگوئن کیش تجربه کنند.

وی خاطر نشان کرد: این مجموعه در فضایی به وسعت حدود ۸۵۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری ۲۳۰۰ میلیارد ریالی ساخته شده و برای 230نفر ایجاد اشتغال کرده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش راهبرد این منطقه در حوزه گردشگری را حمایت از سرمایه گذاری برای ماندگاری بیشتر گردشگران در کیش برشمرد و گفت: مجموعه پنگوئن بر اساس محاسبات به تنهایی می تواند یک روز فعال برای گردشگر را پوشش دهد.

جعفر آهنگران در خصوص  برج ساحلی پرشین که به عنوان دومین طرح عمرانی که با حضور رئیس جمهور از طريق ويديو كنفرانس به بهره برداری رسید گفت:جزیره کیش به عنوان شهری که در رعایت الگوهای ساخت و ساز و بهره گیری از دانش روز با هدف ارتقاء زیبایی بصری در اجرای طرح های مسکونی عملکرد مطلوبی داشته زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران توانمند در عرصه صنعت ساختمان را فراهم کرده است.

آهنگران افزود:برج ساحلی پرشین بخاطر شیوه های نوین و مدرن در مهندسی و معماری از سایر طرح های عمرانی مشابه متفاوت است .

وی خاطر نشان کرد: برج ساحلی پرشین در 21 طبقه در زمینی به وسعت ۳۳ هزار متر مربع در شمال جزیره و در ۴۵۷ واحد ساخته شده است.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش فاز دوم این مجموعه كه با سرمایه گذاری 7هزار میلیارد ريالي امروز به بهره برداري رسيد براي ۳۰ نفر نيز اشتغالزايي داشت.

 جعفر آهنگران به برنامه ريزي هاي كلان در جهت تبديل جزیره کیش به شهر هوشمند اشاره كرد و گفت: مرکز فناوری های صنایع خلاق كه توسط پارک ملی علوم نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی در فرهنگسرای مرکزی کیش در 5200 متر زیربنا با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومان راه اندازی شده است يكي از طرح هاي موثر در تامين زيرساخت هاي هوشمند سازي كيش است.

شایان ذکر است شهریور سال گذشته 11 طرح عمرانی و زیر بنایی جزیره کیش با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در این منطقه به بهره برداری رسیده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66859
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن