مناطق آزاد-گردشگری

ساماندهی گردشگران نوروزی قشم با «سامانه قشم زیبا»

رئیس کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: ساماندهی کامل اسکان گردشگران قشم در نوروز 1400 با «سامانه هوشمند قشم زیبا» صورت می‌پذیرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی موقر اظهار داشت: گردشگرانی که قصد سفر به منطقه آزاد قشم را دارند پس از اعلام رنگ‌بندی این جزیره و تصمیمات ستاد ملی کرونا، ملزم به دریافت مجوز ورود بوده و باید پیش از انجام سفر، درخواست خود را برای صدور مجوز از طریق سامانه هوشمند قشم زیبا به ثبت برسانند.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص سفرهای نوروزی به جزیره قشم، بیان کرد: این تصمیم به منظور کنترل ازدحام گردشگران و انجام سفر هوشمند و ایمن بوده و تلاش شده تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، بالاترین میزان سلامت گردشگران تضمین گردد.

رئیس اداره گردشگری منطقه آزاد قشم ادامه داد: گردشگران پیش از سفر به جزیره قشم، باید با مراجعه به سامانه هوشمند قشم زیبا و وارد کردن کد ملی و شماره همراه خود، در این سامانه ثبت نام کرده و پس از تکمیل اطلاعات هویتی، می‌توانند در بخش درخواست مجوز، ثبت درخواست اولیه خود را انجام دهند.

وی افزود: گردشگران همچنین در زمان ثبت درخواست باید اطلاعات کامل سفر خود، نظیر شهر مبدا، تاریخ ورود به قشم، مدت اقامت، نام و محل اقامتگاه، مبادی ورودی به قشم، اطلاعات همراهان و از این دست اطلاعات را به صورت کامل وارد کنند.

رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم درخصوص ثبت اطلاعات اقامتگاه گردشگران، گفت: ثبت اطلاعات محل اقامت گردشگران به منظور کنترل ظرفیت این مکان و عدم پذیرش گردشگر بیش از ظرفیت و همچنین جلوگیری از اسکان گردشگران در مکان‌های بدون مجوز بوده و صحت اطلاعات وارد شده به صورت هوشمند از طریق سامانه جامعه هتلداران منطقه آزاد قشم کنترل می‌شود.

به گفته موقر، گردشگرانی که تمایل دارند در زمان اقامت خود در قشم در منزل خویشاوندان اسکان داشته باشند نیز باید کد دعوت یا ووچر دریافتی خود را به منظور تایید در سامانه وارد کنند.

رئیس اداره گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ثبت مبادی ورودی در زمان درخواست مجوز ورود گردشگران، افزود: این امر به منظور کنترل ازدحام جمعیت در مبادی ورودی جزیره صورت گرفته و در صورتی که در زمان اعلام شده از سوی گردشگر، ترافیکی پیش بینی شود، مجوز صادر نشده و زمان دیگری به گردشگر پیشنهاد و تعیین می‌گردد.

وی با بیان اینکه سلامت گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: به منظور کنترل سلامت گردشگران و اطمینان از عدم ابتلا آن‌ها به ویروس کرونا، پیش از صدور مجوز، سلامت گردشگران از طریق زیرساخت‌های سامانه ماسک به صورت الکترونیک پایش می‌گردد و در‌طول نوروز 1400 نیز نظارت 24 ساعته با تمرکز بر رعایت پروتوکل‌های بهداشتی در اماکن اقامتی جزیره قشم بصورت مشترک توسط کمیته‌های اسکان و رفاه و نظارت و بازرسی صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان ضمن اعلام اینکه شرط رنگ‌بندی آبی و زرد به عنوان پیش شرط اصلی پذیرش گردشگران به جزیره قشم خواهد بود عنوان کرد: درخواست‌های ثبت شده در کوتاه ترین زمان بررسی شده و در صورت مثبت بودن تمام فرایندهای الکترونیکی، مجوز ورود بدون فوت وقت صادر می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66151
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن