فرهنگی

کتاب بازاریابی سیاسی انتخابات، نخستین مرجع فارسی زبان فعالیت علمی انتخاباتی

زمانی که از مبحث انتخابات در جمهوری اسلامی ایران صحبت به میان می آید، در واقع بحث پیرامون بارزترین مصداق دموکراسی و مردم سالاری است که بسیاری از کشورهای مدعی آن، یا اساسا فاقد این رکن بوده یا در بهترین حالت از فقدان انتخاباتی با کیفیت انتخابات ایران رنج می برند.

از بهمن ۱۳۵۷ تا امروز در بسیاری از تصمیم گیری های کلان کشور به آراء ملت رجوع شده، منجمله رفراندوم ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، دو همه پرسی قانون اساسی، سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شش دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا. سی و هشت بار رجوع به آراء ملت در طول مدت ۴۴ سال نشان دهنده نقش پررنگ انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

طبیعتا چنین امر حساس و سرنوشت سازی نیازمند آموزش های مخصوص به خود است تا فعالین این عرصه بتوانند به شیوه ای اصولی و علمی به فعالیت انتخاباتی پرداخته و در نهایت نامزد اصلح به کرسی مورد نظر راه یابد.

کتاب بازاریابی
کتاب بازاریابی

کتب بسیاری در ایران به موضوع انتخابات پرداخته اند که تعداد آنها نیز کم نیست اما کمبود مرجعی که به آموزش نامزدها جهت فعالیت علمی انتخاباتی بپردازد همواره ملموس بوده است و کتاب بازاریابی سیاسی انتخابات، منتشر شده توسط اندیشکده روابط بین الملل را می توان یک استثناء در این زمینه در نظر داشت.

این کتاب که توسط دکتر مانی محرابی نوشته شده است فعالیت انتخاباتی را به شکلی اصولی برای نامزدها و فعالین انتخاباتی تشریح می کند و در فصولی همچون ساماندهی کمپین انتخاباتی، ایجاد مزیت رقابتی برای نامزد، طراحی دیدگاه صحیح انتخاباتی نامزد و چگونگی اطلاع یابی از محیط انتخاباتی، نگاهی نوین به فعالیت انتخاباتی داشته است.

بازاریابی سیاسی به فعالیت هایی گفته می شود که یک فرد یا حزب در زمینه سیاسی برای گسترش میان مردم از آنها بهره میگیرد و بازاریابی سیاسی انتخابات به طور خاص به فعالیت های بازاریابی سیاسی در قبال انتخابات اشاره دارد.

بازاریابی سیاسی
بازاریابی سیاسی

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران میزبان رونمایی از کتاب بازاریابی سیاسی انتخابات نوشته دکتر مانی محرابی تحلیلگر ارشد سیاسی و عضو هیئت علمی اندیشکده روابط بین الملل بود که از آن می توان به عنوان نخستین مرجع در زمینه بازاریابی سیاسی انتخابات در میان کتب فارسی زبان یاد کرد.

به طور قطع انتشار کتاب هایی این چنینی می توانند تاثیر زیادی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و تسهیل در انتخاب نامزد اصلح داشته باشند و نیاز است نویسندگان بیشتری در این زمینه دست به قلم شوند، نویسندگانی که سیاست و انتخابات را می شناسند و در زمینه این رکن اساسی جمهوری اسلامی دغدغه مند هستند.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=94800
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن