مناطق آزاد-گردشگری

حذف معافیت‌های مالیاتی، عاملی برای کاهش حضور سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران و فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدیم که حذف معافیت‌های مالیاتی می‌تواند موجب کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان جهت حضور و فعالیت در مناطق آزاد شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، احمد جباری در دیدار با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در حوزه مناطق آزاد ظرفیت‌های قانونی خوبی وجود دارد که هنوز نتوانسته‌ایم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: اصلاح قوانین مربوط به مناطق آزاد باید با بررسی دقیق تمامی جوانب و به گونه ای صورت گیرد که شاهد حل مشکلات قانونی فعلی باشیم.

نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس یازدهم تصریح کرد: طی سال‌های گذشته، تلاش‌های زیادی در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در جزیره قشم توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام شده، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

جباری افزود: اقدامات خوبی جهت ایجاد اشتغال پایدار با اولویت اشتغالزایی برای جوانان و نیروهای بومی صورت گرفته و با به نتیجه رسیدن بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، می‌توانیم در آینده شاهد بهبود وضعیت در این حوزه باشیم.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که موضوع دوگانگی مدیریت حاکم بر جزیره قشم مردم را با مشکلاتی مواجه کرده که ما در مجلس برای برطرف کردن این معضل تلاش خواهیم کرد.

حمیدرضا مومنی-رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه توضیحاتی درباره پروژه‌ها و طرح‌های حوزه‌های نفت و انرژی، صنعتی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری اجرا شده در تمام نقاط جزیره، مطرح کرد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی سال گذشته شاهد تسهیل و تسریع فرآیندهای سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های زیرساختی در جزیره قشم هستیم.

مومنی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی شرایط برای ارائه خدمات بهتر و شایسته به مردم شریف جزیره قشم فراهم شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61743
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن