گیلان

کاهش بستری مبتلایان به کرونا در گیلان 

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خوشبختانه طی یک هفته اخیر نوسانات سینوسی تعداد مبتلایان به کرونا در استان گیلان به سمت پایین بوده است، گفت: در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش تفاهم آنلاین، دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به بستری شدن کمتر از ۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان اظهار کرد: هم اکنون شهر قرمز نداریم و ۹ شهرستان ما زرد و مابقی شهرستان ها نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم مهمترین نقش را در وضعیت کرونایی شهرها دارد، خاطرنشان کرد: اگر مردم همچنان به رعایت پروتکل ها ادامه دهند، می توانیم شاهد سفید شدن وضعیت زرد در شهرستان ها از هفته آتی باشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جهت جلوگیری از کرونا گفت: مردم گیلان همچنان عدم حضور در دورهمی های خانوادگی، جشن ها و مراسم را جدی بگیرند.

حیدرزاده با اشاره به فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت در همه شهرستان ها، خاطرنشان کرد: افراد در صورت بروز علائم خفیف بیماری به یکی از مراکز ۳۹گانه خدمات جامع سلامت در گیلان مراجعه کنند و به صورت رایگان تست دهند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59242
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن