کارآفرینی

کارگاه تولیدی کارتن سازی و بایدها و نبایدهای آن

کارتن سازی یکی از مشاغل پردرآمد در ایران است. برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی کارتن سازی انتخاب مکان کارگاه و ماشین‌آلات کارتن سازی بسیار اهمیت دارد. مهمترین نکته خرید دستگاه از شرکتی معتبر با خدمات پشتیبانی است. ما در این مطلب بایدها و نبایدهای راه‌اندازی خط تولید کارتن را بیان می‌کنیم.

 

کارگاه تولیدی کارتن سازی از مشاغلی است که به تجهیزات و ماشین‌آلات آن وابسته است. به همین دلیل راه‌اندازی کارگاه کارتن سازی باید با مشاوره متخصصان این حوزه انجام شود. لذا در این عرصه تحقیقات پیش از شروع کار اهمیت زیادی دارد. ما در این مطلب نکات کلیدی راه‌اندازی کارگاه کارتن سازی در قالب بایدها و نبایدها ارائه می‌کنیم.

کارگاه کارتن سازی
نکات کلیدی راه‌اندازی کارگاه کارتن سازی

 

بایدهای راه‌اندازی کارگاه تولیدی کارتن سازی

  • فضای کارگاه، برق سه فاز و ماشین‌آلات مهمترین اجزای این کسب و کار هستند. اصل سرمایه خود را باید برای تأمین این موارد هزینه کنید. در ابتدای کار هزینه‌های جانبی مانند نیروی کار و دفتر کار را حذف کنید.

 

  • اگر سرمایه محدودی دارید خرید ماشین‌آلات کارتن سازی را با وسواس انجام دهید. با مطالعه و تحقیق کافی تنها دستگاه‌های ضروری را خریداری نمایید.

 

  • در انتخاب فضای کارگاه، فضای مورد نیاز برای ماشین آلات و نیز انبار محصولات را در نظر بگیرید. موقعیت مکانی کارگاه و نحوه دسترسی به آن برای حمل بار را در نظر بگیرید.

 

  • در خرید ماشین‌آلات کارتن سازی ، به کارایی دستگاه و خدمات پشتیبانی توجه کنید. زیرا راه‌اندازی، نگهداری و تعمیر این ماشین‌آلات بخش اجتناب‌ناپذیر خط تولید کارتن است.

 

  • دستگاه ایرانی یا چینی و دستگاه نو یا دست دوم هرکدام می‌توانند بهترین انتخاب باشند. به شرط آنکه شرکت معتبری فروش، پشتیبانی و تعمیرات آن را برعهده بگیرد.

 

  • در یک کارگاه کارتن سازی باید همواره مبلغی را برای مدیریت و ارتقای کسب و کار خود اختصاص دهید. باید توجه داشته باشید که خرابی هریک از دستگاه‌ها منجر به تعطیلی کارگاه می‌شود. بنابراین هرگز در تأمین هزینه نگهداری دستگاه‌ها صرفه‌جویی نکنید. علاوه بر آن همواره بخشی از درآمد خود را برای خرید ماشین‌آلات جدید و توسعه کار خود پس‌انداز کنید.

 

ملزومات کارگاه کارتن سازی
ملزومات کارگاه کارتن سازی

نبایدهای کارگاه تولیدی کارتن سازی

  • به بهانه صرفه‌جویی، ماشین‌آلات خود را از افراد دلال و بی نام و نشان خریداری نکنید. پشتیبانی و خدمات پس از فروش در مورد تجهیزات کارتن سازی بسیار اهمیت دارد.

 

  • کشف ساز و کار دستگاه از روی بروشور را فراموش کنید. تنها دستگاهی را خریداری کنید که خدمات پس از فروش آن شامل آموزش نحوه کار و نگهداری از دستگاه نیز باشد.

 

  • نباید هم‌زمان با راه‌اندازی کارگاه به فکر استخدام نیروی کار باشید. بعید است در ابتدای کار بتوانید علاوه بر هزینه‌های جاری کارگاه، هزینه حقوق پرسنل را نیز بپردازید. بهتر است در ابتدا با حداقل نیروی کار شروع کنید.

 

  • هرگز ورق‌های مورد نیاز خود را از دلال نخرید. از همان ابتدا برای خرید ورق کارتن به تولیدکننده مراجعه کنید. زیرا تولیدکننده ورق را به قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رساند؛ در صورت خرید اشتباه از تولیدکننده امکان تعویض وجود دارد و به مرور زمان می‌توانید از تسهیلاتی چون خرید اقساطی استفاده کنید.

 

  • در هنگام ثبت سفارش واقع‌بین باشید تا اعتماد مشتریان خود را از دست ندهید. نباید خارج از توان و ظرفیت کارگاه سفارش بگیرید. زیرا عدم تحویل به موقع کار، اعتبار شما را خدشه‌دار می‌سازد.

 

  • قیمت‌گذاری کارتن از دیگر مواردی است که نباید بی‌اهمیت تلقی شود. برای تعیین قیمت یک کارتن باید هزینه ورق، هزینه خدمات کارگاه و هزینه ضایعات را در نظر بگیرید.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80104
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن