صنعت-معدن-تجارت

کارآفرینی در حوزه ی صنعت غذا

از صنعت غذا در جهان ، بعنوان مهم ترین صنایع پولساز نام برده می شود . در واقع شما در ابتدا با داشتن چند ایده ساده می توانید کسب و کارتان را آغاز نمایید و به مرور زمان در کسب و کارتان معروف و برجسته شوید.در دهه های اخیر تعداد زیادی از کارآفرینان مطرح وارد این صنعت پرسود  شده و از این طریق توانسته اند سرمایه‌ی اندک خود را چند برابر نمایند.

شاید شما هم مثل هزاران نفر دیگر از افراد جامعه مشتاق به فعالیت های کارآفرینی باشید. فعالیت هایی که خودتان رئیس و مرئوس خودتان باشید. پیشنهاد ما فعالیت در حوزه ی صنعت غذا است. چرا که تورم و فشارهای اقتصادی در هر جای جهان بر روی هر شاخه ای ، قدرت خرید را کاهش می دهد.غذا تنها چیزی است که قابل حذف از سبد مخارج یک خانواده نیست. اما دراین بین ، تولید میوه ی خشک یکی از پرسود ترین شاخه های قابل فعالیت است. اولا این که به سرمایه ی زیادی احتیاج ندارد. ثانیا با توجه به گرایش بسیاری از افراد سالم به داشتن تغذیه ی سالم ، مصرف میوه ی خشک به شدت مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. قیمت کوچک ترین پک میوه ی خشک از پنجاه هزار تومان آغاز می شود.

در این پک ساده ، شاید چیزی کمتر از ده هزار تومان میوه قرار دارد. یک نصفه توت فرنگی ،یکی دوبرش بسیار کوچک از سیب ،یکی دوبرش کوچک از پرتقال و یا کیوی ، یک برش کوچک طولی از موز ، یک برش آناناس  و… . بله شما در برابر یک صنعت با سود بیش از چهارصد درصدی قرار گرفته اید. کافی است یک دستگاه میوه خشک کن تهیه کنید و در کمترین فضا به کسب درآمد بپردازید. دستگاهی که سرمایه ی اولیه ی تهیه ی آن کمتر از یک ماه به جیب تان برگشت داده خواهد شد.

مزایای بی نظیر اقلیمی ایران و با توجه به چهارفصل بودن و تنوع میوه‌ها در کشور، فرصت مغتنمی نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در حوزه ی صادرات نیز فراهم است. علاوه بر این صادرات میوه تازه و خشک می‌تواند به باغداری رونق بدهد و شرایط مطلوب گذشته را برگرداند و نیز ارز قابل‌توجهی به کشور وارد شود. افزایش تقاضا در کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز مزید برعلت خواهد بود. متاسفانه وقتی آمار نشان می دهد که ایران، مقام نخست تولید ضایعات کشاورزی در جهان را دارد و این موضوع برابر است با ضایع شدن غذای بیش از پانزده میلیون ایرانی چون محصولات باغی به خاطر فساد پذیری که دارند ، حجم وسیعی از آن ها از چرخه ی مصرف خارج می شوند، فرصت مغتنمی برای فعالیت در این شاخه است.

خیلی ها در صنعت غذایی از دستگاه میوه خشک کن به عنوان ماشین پولساز یاد می کنند و سوددهی بالای آن را به مثابه ماشین چاپ اسکناس می دانند. با این تفاسیر اگر شما هم تمایل به فعالیت در این شاخه را دارید، پیشنهاد می کنم با اصول اولیه ی این شغل بیشتر آشنا شوید.

در گام اول یک دستگاه میوه خشک با کیفیت تهیه نمایید. برای اینکه بتوان میوه ها را به خوبی و با کیفیت خشک کرد ، باید از دستگاهی استفاده کنید که توانایی خشک نمودن و کنترل کردن تمام فاکتورهای مورد نیاز برای خشک نمودن میوه از جمله دما و رطوبت را داشته باشد. همچنین سعی کنید ، میوه ها را مستقیما از تولید کنندگان و باغداران تهیه کنید که قیمت تمام شده به صرفه تر باشد. در تمام مدت کار، موارد بهداشتی را رعایت کنید ، تا بتوانید محصولی با کیفیت را به بازارعرضه نمایید. بازار هدف خود را شناسایی کنید و اگر به دنبال صادرات هستید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

کارآفرینی با میوه خشک
کارآفرینی با میوه خشک

یادتان باشد ، خشکبار ایران در سراسر جهان، طرفداران زیادی دارد و این جز بخش هایی است که با وجود تحریم ها، بسیاری از کشورها از طریق واسطه ها اقدام به خرید آن می کنند. اگر شما هم به دنبال فعالیت های کارآفرینانه هستید و به کار در این حوزه علاقه مندید ، پیشنهاد می کنیم ، دست به کار شوید و از مزایای بی نظیر این حرفه بهره مند شوید.

رضازاده – کارشناس اقتصادی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88360
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن