یادداشت

چند سوال از استاندار گیلان!!!!!!!!

دکتر عباسی استاندار گیلان در جلسه معارفه فرماندار جدید رشت گفت :
الف : با نمایندگان از شرق تا غرب استان مشورت خواهم کرد اما انتخاب فرماندار بر عهده استاندار است.افرادی که به دنبال نمایندگان میدوند تا برای تعرفه خود امضا جمع کنند، بدانند که دور زدن استانداری‌ را نمی‌پذیرم چرا که انتخاب فرمانداران بر عهده بنده است اما از مشورت‌ها استقبال خواهم کرد.
ب : ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان در بیانیه ای مطرح کرد:
نمایندگان محترم نیز باید توجه داشته باشند که دخالت‌های پیدا و پنهان آنان در امورانتصابات که خلاف فرمایش صحیح رهبرمعظم انقلاب صورت میگیرد، نه تنها که باعث از دست رفتن وظیفه اصلی نماینده که نظارت بر عملکرد دولت است می‌شود بلکه شراکت در وضع موجود و نتایج آن از چشم نیروهای وفادار به آرمان‌های انقلاب به پای آنان نوشته خواهد شد.

با توجه به مواضع مذکور ، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم :
۱- مواضع استاندار و نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی گیلان در موضوع دخالت و فشار نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی استان ، مشترک است ؛ در واقع ، از متن سخنرانی استاندار و نیروهای ائتلاف، آشکار است که نمایندگان برای تحمیل مدیران منتسب به خود ، به اقای عباسی فشار می آورند .
۲- بیانیه نیروهای انقلاب اسلامی تصریح دارد که علت کندی انتصابات مدیران استان ، مداخله و فشار نمایندگان است اما دکتر عباسی با زبان دیپلماتیک ضمن تایید چنین فشاری ، خود را در انتخاب مدیران و فرماندار مستقل معرفی می کند و حتی از نیروهای انقلابی می خواهد که به او فشار نیاورند.
۳- آقای استاندار می فرمایند که در انتخاب فرمانداران و مدیران اجرایی، استقلال عمل دارند ،که باید ابن گونه باشد، اما ممکن است بفرمایند :
الف- علت عدم تغییر برخی از مدیران ضعیف و ناکارآمد دولت قبل چیست؟ آیا فشار نمایندگان است یا استقلال ایشان در تصمیم گیری ؟!؟
ب- حفظ مدیران ضعیف و رانتی و ناکارآمد ورزش وجوانان و میراث فرهنگی و معاون اقتصادی ، مدیرکل اقتصادی استانداری، سازمان صنعت ومعدن وتجارت و بانک رفاه، محیط زیست ، پست استان، منابع طبیعی، ، اداره برق، اداره گاز، شرکت دخانیات استان، تحت تاثیر مداخله نمایندگان است یا استقلال شما در تصمیم گیری؟!
ح- آقای استاندار ، فشارهای متنوع و گوناگونی که به شما وارد می شود را درک می کنم اما مردم گیلان انتظار دارند نماینده عالی دولت همان که می گوید اولا استقلال داشته باشد و ثانیا در حذف مدیران ناکارآمد، سرعت عمل داشته باشد و در نهایت این که زمان خدمتگزاری به مردم شریف گیلان را از دست ندهند.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80178
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن