گزارش

چشم انداز ایمیدرو تا سال 1414؛ توسعه دهنده پایدار معدن و صنایع معدنی در منطقه

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدام به بروزرسانی استراتژی های خود کرده است و ایفای نقش توسعه دهنده بخش معدن و صنایع معدنی در منطقه تا سال 1414 را هدفگذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو در آستانه دهه فجر حاکی است، بر اساس نقشه راه به‌روزرسانی شده این سازمان، چشم انداز در سه بخش “توسعه دهنده”، “پایدار” و “منطقه” تعریف شده است.

در بخش “توسعه دهنده”، تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا محصولات پایین دست و فلزات آهنی و غیرآهنی که دارای مزیت رقابتی هستند، مورد توجه است. در زنجیره ارزش؛ حلقه اکتشاف، استخراج، فرآوری، متالورژی و تولید محصولات کیفی تر، زیرساخت ها و سایر حلقه های ارزش بخش، دیده شده است.
همچنین در بخش “پایدار” توجه به ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در برنامه ها گنجانده شده است. در این بخش برای شاخص هایی همچون سهم معادن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی(GDP)، صادرات، اشتغال، کاهش کربن و نرخ مصرف آب و انرژی، اقتصاد چرخشی و… برنامه ریزی شده است.
در بخش “منطقه”(برون مرزی) ایمیدرو نیز، در تولید محصولات معدن و صنایع معدنی کسب رتبه برتر کشور در محدوده آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه هدفگذاری شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81528
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن