اجتماعی

با اقامت ارزان در سمنان هزینه ‌های سفرتان را کاهش دهید

در میان اقامتگاه‌های ایران، هتل های سمنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. سمنان یکی از شهرهای استان سمنان بوده که در جنوب رشته کوه البرز، شمال دشت کویر و در مسیر تهران به خراسان قرار گرفته است. این شهر در حد فاصل مهدیشهر، گرماسر و دامغان واقع شده و دارای آب و هوایی خشک و معتدل است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید می‌توانید با توجه به برخی از عوامل اقامت ارزان در سمنان را تجربه کنید.

در سفر به سمنان حتماً باید به جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا سر بزنید. از جمله جاذبه‌های تاریخی و باستانی این شهر گرمابه‌های متنوع و قدیمی، برج چهل دختران، قلعه‌های سارو، قلعه پاچنار، قلعه زاوقان، کاروانسراهای شاه عباسی، آب انبار توکلی، آتشگاه سمنان، موزه هنرهای معاصر شرق کشور، موزه گرمابه پهنه سمنان و پارک موزه دفاع مقدس است؛ از این رو بهتر است پیش از انجام هر کاری، به فکر رزرو هتل های سمنان باشید تا بتوانید به راحتی به تمامی جاذبه‌های یاد شده سر بزنید؛ در ادامه اقامتگاه‌های مختلف شهر سمنان را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل گوت که مال سمنان

سال ساخت این هتل به سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. هتل گوت که مال سمنان با مشارکت شهرداری سمنان ساخته شده و در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسیده است. ساختمان این هتل سه طبقه بوده و در کل دارای ۶۳ واحد اقامتی دلباز و تمیز است. هتل 5 ستاره گوت که مال، دارای اتاق‌هایی بسیار راحت با امکاناتی نظیر تلویزیون، یخچال، تلفن، آباژور، کتری برقی، فرش، میز کار، کمد لباس، سرویس بهداشتی فرنگی، وسایل بهداشتی، حمام اختصاصی، وان در بعضی از اتاق‌ها، چیلر و غیره است.

اتاق‌های این هتل به صورت یک تخته، دو تخته، سه تخته و سوئیت‌های چهار تخته هستند. هتل گوت که مال سمنان دارای بهترین امکانات عمومی نظیر خشک‌شویی، خدمات اینترنتی، راهنمای تور، فروشگاه، خودپرداز، پارکینگ روباز با ظرفیت ۷۵ خودرو، تالار پذیرایی، تاکسی سرویس شبانه روزی، رستوران ایرانی و فرنگی، کافی شاپ، تالار پذیرایی، اینترنت رایگان و روم سرویس است. بهتر است بدانید که این هتل زیبا دارای دو تالار پذیرایی به نام‌های ارکیده و یاس است؛ همچنین هتل مذکور برای برگزاری کنفرانس و جلسات کاری دارای یک سالن مجهز نیز است. در رستوران‌های ایرانی و فرنگی هتل گوت که مال می‌توانید سه وعده‌ غذایی را سفارش دهید و از تنوع و کیفیت این غذاهای خوشمزه و رنگارنگ لذت ببرید.

هتل سنتی خانه گل شهمیرزاد سمنان

اگر به اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی علاقه‌مندید، حتماً هتل سنتی خانه گل شهمیرزاد را رزرو کنید. هتلی با بیش از ۱۲۰ سال قدمت که دیوارهای خشتی و در و پنجره‌های چوبی و سنتی‌اش، نشانگر اصالت آن هستند. اقامتگاه بوم گردی خانه گل شهمیرزاد دارای ۴ نوع اتاق است. این اتاق‌ها به نام‌های اتاق بنفشه، اتاق رز، اتاق نیلوفر و اتاق یاس شناخته می‌شوند. هر کدام از این اتاق‌ها دارای ظرفیت ۱۲ نفر گردشگر است و پنجره آن‌ها به سمت باغ باز شده و منظره‌ بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

از تجهیزات و امکانات داخل این اتاق‌ها می‌توان به سیستم سرمایش و گرمایش، توالت فرنگی، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام اشاره نمود. ازجمله امکانات عمومی خانه گل شهمیرزاد نیز باید پارکینگ اختصاصی، اینترنت، لاندری و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی را نام برد. از همه مهم‌تر اینکه این اقامتگاه در یکی از مناطق ییلاقی شهر سمنان واقع شده و به همین خاطر توجه گردشگران و توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. شگفت‌زده می‌شوید وقتی بدانید، این منطقه کویری بوده و درعین‌حال بسیار سرسبز و زیبا است. هتل سنتی خانه گل در شهرستان شهمیرزاد و در فاصله ۳۰ کیلومتری از سمنان قرار دارد.

هتل جهانگردی سمنان

اگر به دنبال اقامت ارزان در سمنان هستید، هتل جهانگردی سمنان که در سال ۱۳۸۶ افتتاح گردیده است یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. هتلی که در دو طبقه ساخته شده و دارای ۳۶ واحد اقامتی است. این هتل در بلوار بسیج قرار گرفته و دسترسی ساده‌ای به خیابان‌های شهر دارد؛ همچنین هتل جهانگردی به مناطق دیدنی سمنان مانند دروازه ارگ، مسجد جامع، بازار سمنان و منطقه ییلاقی شهمیرزاد نیز اشراف دارد. امکانات این هتل شامل روم سرویس ۲۴ ساعته، تاکسی سرویس، صبحانه رایگان، اینترنت پرسرعت، خودپرداز بانک، رستوران، سالن جشن و مراسم عروسی، زمین والیبال، صندوق امانات، آسانسور، کافی شاپ، روزنامه، تهویه مطبوع، غرفه صنایع دستی، خدمات خشک‌شویی، نمازخانه و اتاق جلسات است. از امکانات داخلی اتاق‌های هتل جهانگردی سمنان نیز باید به سرویس فرهنگی، مینی بار، اینترنت، میز آرایش، فن کویل، دوش، سرویس ایرانی، بالکن، سشوار، یخچال و سرمایش و گرمایش مرکزی اشاره نمود.

اقامتگاه بوم گردی سرای جام سمنان

در سال ۱۳۹۲ اقامتگاهی به نام سرای جام برای دوستداران طبیعت راه‌اندازی شد. این اقامتگاه‌ بافتی قدیمی و سنتی دارد و حال و هوای شما را دگرگون می‌کند. اقامتگاه سرای جام، یکی از خانه‌های شخصی و قدیمی در روستای جام بوده که امروزه تبدیل به محلی برای اقامت گردشگران شده است. اقامتگاه یاد شده دارای یک حیاط اصلی بوده و چهار باب اتاق را برای میهمانان عزیز این شهر مهیا نموده است. فضای اقامتگاه بوم گردی سرای جام، کاملاً سنتی بوده و به دلیل حفظ معماری و بافت قدیمی‌اش هیچ‌گونه تخت، حمام و سرویس بهداشتی را در این اتاق‌ها نمی‌بینید. ازجمله اتاق‌های این اقامتگاه می‌توان اتاق برای ۴ نفر، اتاق برای ۶ نفر و اتاق برای ۸ نفر را نام برد.

اقامتگاه سرای جام دارای امکاناتی مانند تاکسی سرویس شبانه روزی، سرویس بهداشتی ایرانی در محوطه، صندوق امانات، باغچه و خدماتی مانند اتو، خشک‌شویی و روم سرویس است. البته یک پارکینگ کوچک هم دارد که ظرفیت دو ماشین دارد. این اقامتگاه در ۶۰ کیلومتری شهر سمنان قرار گرفته و به شهر دامغان نیز نزدیک است. وقتی وارد اقامتگاه سرای جام می‌شوید چشمتان به باغچه‌ای سرسبز و زیبا می‌افتد که در کنار آن چندین اتاق زیبا برای اقامت تعبیه شده است. این اقامتگاه بیشتر شبیه خانه مادربزرگ‌ها بوده که با دیدن تنوری در وسط ایوان، این حس در شما تشدید خواهد شد. اگر می‌خواهید از تکنولوژی فاصله بگیرید و در یک دنیای بی‌آلایش و سنتی غرق شوید، اقامتگاه بوم گردی سرای جام سمنان بهترین گزینه است.

در اقامتگاه یاد شده می‌توان انواع غذاهای محلی خوشمزه و غذاهای معروف ایرانی مانند آبگوشت، مانی پلو، کشک بادمجون، دم‌پختک، تفرو، گور ماست، آبریان، قلم چخماخ و شتر مست را سفارش داده و میل کنید. مساحت اقامتگاه بوم گردی سرای جام ۸۰۰ متر بوده و دارای باغی پر از گل و درخت‌های زیبا است. برای شب‌نشینی‌ می‌توانید در آلاچیق‌های چوبی سرای جام جمع شوید و در حیاط زیبای آن نان محلی بپزید. روستای جام دقیقاً روستایی است که در میان روستای آبخوری و دورهیز قرار گرفته و آب و هوای نسبتاً معتدلی دارد. با سفر به این روستا می‌توانید شب را در اقامتگاه سرای جام بمانید و شبی به‌یاد‌ماندنی را به دور از هیاهوی شهری سپری کنید. بهترین زمان برای سفر به روستای جام و اقامت در سرای جام، فصل بهار است.

جمع‌بندی

سمنان یکی دیگر از مناطق زیبای کشورمان است که جاهای دیدنی زیادی دارد از این رو افراد بسیاری خواهان سفر به این خطه هستند و اقامت ارزان در سمنان برایشان اهمیت دارد. از حق نگذریم، اقامتگاه‌های بوم گردی حال و هوایی دیگر دارند. با این حال اقامتی آسوده و راحت در هتل‌ها نیز برای اکثر افراد الویت دارد. ازجمله بهترین اقامتگاه‌های سمنان می‌توان به هتل گوت که مال، هتل سنتی خانه گل شهمیرزاد و غیره اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81531
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن