اجتماعی

چرا نباید واکسن زد؟

چرا نباید واکسن زد؟ عبارتی است که این روزها زیاد جستجو می‌شود. اطلاعات ضد و نقیض موجب شده مردمی که زمانی در آرزوی واکسن بودند در مورد آن تردید کنند. موافقان و مخالفان واکسن هرکدام ادله خود را دارند. ما در این مطلب به ارائه شبهات مطرح شده توسط مخالفان واکسن می‌پردازیم.

آیا می‌دانید چرا نباید واکسن زد؟

واکسن کرونا به یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث دنیای امروز تبدیل شده است. از عجایب واکسن کرونا این است که از یک آرزوی دست نیافتنی در سال گذشته به سؤال چرا نباید واکسن زد؟ در اذهان مردم رسیده‌ایم. اینکه چرا مردم پس از تحمل سختی بیماری کرونا، قرنطینه و زندگی با ماسک به واکسن کرونا اعتماد ندارند موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

چرا باید واکسن بزنیم؟
چرا باید واکسن بزنیم؟

 

حال چرا نباید واکسن زد؟ چون مصونیتی وجود ندارد

اولین شبهه مخالفان واکسن کرونا عدم ایجاد مصونیت است. اساساً ایده واکسن بر این اساس مطرح شد که با استفاده از سیستم دفاعی بدن در برابر یک ویروس ضعیف شده مصونیتی در برابر یک بیماری شدید و مخرب ایجاد شود. حال واکسنی تولید شده که علناً اعلام می‌شود هیچ مصونیتی در برابر کرونا ایجاد نمی‌کند. تنها ادعای سازندگان واکسن کرونا این است که این واکسن احتمال مرگ در اثر کرونا را از بین می‌برد. اما اولاً مطابق اطلاعات ارائه شده احتمال مرگ در اثر کرونا حدود 5 درصد است. این درصد مشابه بیماری شایعی چون آنفولانزا است. ثانیاً مردم شاهد مرگ افراد مشهور واکسن زده بودند. پس چرا باید واکسن بزنیم؟

چون سازمان بهداشت جهانی قابل اعتماد نیست

اگر کسی از ابتدای همه‌گیری کرونا را به خاطر داشته باشد اعتمادی به سازمان بهداشت جهانی نخواهد داشت. اطلاعات ضد و نقیض سازمان بهداشت جهانی از همان ابتدا بسیار عجیب بود. به خاطر دارید چه تأکیدی بر ضدعفونی کننده با غلظت بالای الکل داشتند؟ به خاطر دارید چه میزان الکل وارد ریه‌های خودمان کردیم؟ به خاطر دارید آن معدود متخصصان شجاعی را که می‌گفتند الکل خود در تخریب ریه مؤثر است؟ شستشوی کیک و چیپس و نوشابه را به خاطر دارید؟ به خاطر دارید به محض اینکه اعلام شد کرونا از سطوح منتقل نمی‌شود پیک جدید کرونا شروع شد؟ به خاطر دارید همان ابتدا گفتند مدارس را تعطیل می‌کنیم چون بچه‌ها ناقلان خطرناکی هستند؟ اگر بچه‌ها فقط ناقلند و مرگی در کار نیست چرا واکسیناسیون بچه‌های مدرسه انجام شد؟ درست است که از ابتدا گفته شد که این ویروس ناشناخته است اما مسئله اینجاست که کارشناسان سازمان بهداشت جهانی هنوز معتقدند ویروس ناشناخته است.

چرا نباید واکسن بزنیم؟
چرا نباید واکسن بزنیم؟

چون عوارض واکسن مخفی می‌شود

عدم اعلام عمومی عوارض واکسن کرونا از دیگر دلایل تردید در واکسن کرونا است. هرازگاهی نمونه‌های موردی توسط خود مردم از عوارض واکسن اعلام می‌شود که برای نتیجه کلی قابل استناد نیست. اما مراجع تخصصی همچنان اصرار دارند هیچ عوارضی وجود ندارد. بعد به ناگاه مثلاً اعلام می‌شود علت لخته خود در اثر واکسن آسترازنکا کشف شد. این یعنی عوارضی وجود داشته و آنقدر جدی بوده که تحقیقاتی برای کشف علت آن صورت گرفته است. مضاف بر اینکه تمام واکسن‌های کرونا مجوز اضطراری دارند. یعنی بر طبق روال عادی تولید واکسن، عوارض کوتاه مدت(3 ساله) و بلند مدت(5 ساله) آن بررسی نشده است. در نتیجه اگر همین امروز مسلمانی پیدا شود و پایان همه‌گیری کرونا را اعلام کند مجوز تمام واکسن‌های کرونا باطل می‌شود.

 چون سیل واکسن مشکوک است

به قول عزیزی ما برای باران واکسن دعا می‌کردیم سیل آمد. عجیب نیست در کمتر از یک ماه تمام مشکلات کمبود واکسن، مشکلات تحریم و مبادله ارز به یکباره حل شد؟؟ اگر مشکل مبادله ارز حل شده چرا هنوز خیلی از داروها در بازار نیست؟ چرا کشورهای خارجی فقط در مورد واکسن به ما لطف دارند و بیماران دیابتی و بیماران پروانه‌ای مشمول الطاف بشردوستانه نمی‌شوند؟ ضمن اینکه چرا آمار واکسیناسیون آمریکا و روسیه اینقدر پایین است؟ روسیه خود تولید کننده واکسن است و مرگ روزانه 1000 نفر را هم تجربه کرده است. آمریکا محموله واکسن منقضی شده را دور می‌ریزد. یعنی در آمریکا و روسیه کسی نیست از اجباری کردن واکسن حرف بزند؟

سخن آخر اینکه اصرار بر اجباری کردن واکسن کاملاً غیر منطقی است. چون با این اوصاف کسی که واکسن نمی‌زند تنها خود را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد. پس چرا باید واکسن اجباری شود؟

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79602
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن