اجتماعی

چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است؟

به راستی چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است؟ ما در این مقاله به این پرسش، پاسخ خواهیم داد. 

هر ساله تعداد بیشماری از هموطنان ما برای سپری کردن تعطیلات نوروزی خود راهی شمال کشور می شوند. ترافیک های جاده ای و شلوغی هتل ها و اقامتگاه های شمال کشور، خود گویای علاقه و استقبال شمار زیادی از هموطنان ما از این بخش از کشور هستند. به راستی چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است؟ ما در این مقاله به این پرسش، پاسخ خواهیم داد.

 

چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است؟
چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است؟

 

جاذبه گردشگری راه های منتهی به شمال:

یکی از دلایل محبوبیت بخش های شمالی کشور برای گردشگران داخلی و خارجی، جاده های منتهی به شمال است. در واقع سفر مسافران و گردشگری توریست ها از ابتدای این جاده ها آغاز می گردد. تمامی این جاده ها دارای جاذبه های زیبای طبیعی و گردشگری هستند. این جاده ها با عبور از کوهستان مرکزی البرز چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند. در این جاده ها مسافران با مناظر بدیع طبیعی و تلفیقی از کوهستان، دشتها و جنگل های زیبای شمالی مواجه شده و سفر لذت بخشی را تجربه می کنند. از سویی دیگر، وجود مراکز اقامتی، زیارتی و هتل های متعدد، بسترهای لازم برای آسودگی گردشگران را فراهم می کنند. در کنار جاده های قدیمی و خوش منظره، راه آهن شمال نیز یکی از زیباترین خطوط ریلی در جهان و جاذبه گردشگری محسوب می شود.

نزدیکی استان های شمالی کشور به تهران و دیگر مراکز استان ها :

یکی از پاسخ های معقول به این پرسش که “چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است”، دسترسی آسان به این بخش ها برای ساکنان مراکز استان ها است. استان های شمالی ایران در همسایگی استان هایی مانند سمنان، تهران، البرز، قزوین، اردبیل و خراسان جنوبی قرار گرفته اند. تمامی استان های یاد شده، جز مراکز و شهرهای پر جمعیت کشور محسوب می شوند. این خود بدان معناست که هر ساله، جمعیت زیادی از هموطنان ما راهی شمال کشور می شوند. کوتاهی راه و زیبایی جاده ها، اوقات دلپذیری را برای مسافران فراهم می کند و افراد می توانند در اندک زمانی، به مقصد خود برسند. این امر هزینه های سفر را نیز به شکل مطبوعی کاهش می دهد.

 

چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است؟
چرا شمال کشور اولین هدف مسافران نوروزی است؟

 

محبوبیت بخش های شمالی کشور به خاطر تنوع آب و هوایی و غذایی:

از نظر آب و هوا، شمال کشور ایران بسیار متنوع است. اگر ساکن سرزمین های خشک و گرم کشور هستید، بدون شک از آب و هوای مرطوب جنگلی در نواحی مرکزی یا دمای پایین هوای کوهستانی در بخش های غربی این منطقه، لذت خواهید برد. با این حال، اگر مایلید پوشش گیاهی متفاوت و دشت ها و صحراهای زیبای مناطق ترکمن نشین شمال ایران را ببینید، آب و هوای متعادل بخش های شرقی شمال می توانند شما را مجذوب خود کنند. این تنوع آب و هوایی خود را در عادات غذایی مردمان شمال ایران نیز به خوبی نشان می دهد. به عنوان قطب گردشگری ایران، شما می توانید غذاهای بسیار خوشمزه و متفاوتی را در شهرهای شمال کشور تجربه کنید.  غذاهای شمالی به تنهایی یکی از جاذبه های توریستی شمال کشور محسوب می شوند.

محبوبیت بخش های شمالی کشور به خاطر تنوع مکان های اقامتی در شمال کشور:

یکی از دلایل محبوبیت بخش های شمالی کشور، دسترسی آسان به انواع مکان های اقامتی است. اگر دوست دارید تعطیلات خود را در هتل های لوکس و بسیار راحت سپری کنید، دسترسی به چنین اقامتگاه هایی در شهرهایی مانند متل قو، نوشهر و رامسر،رشت، انزلی به راحتی امکان پذیر است. همچنین هتل ها و مسافرخانه هایی با بازه های قیمتی و خدماتی متفاوت نیز در این بخش وجود دارند. از سویی دیگر، شما امکان اجاره ویلاها و منازل بوم گردی را نیز در این بخش از ایران دارید. بدین ترتیب، گذراندن تعطیلات در شمال با هر بودجه ای امکان پذیر است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82970
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن